11 May, 2006

adonis ve mallorcan ensaimadas:)

simdi diyceksiniz ki nerden cikti bu enteresan isimler...cok merak etmeyin,ben hemen anlatiyorum:)

bu hafta cok yogundu,hani cokkkkkkk onemli islerimiz oldugundan degil ama yapilmasi gereken isler oldugundan ve gelen giden vs,dolayisiyla bende ihmal ettim sizleri birazcik..hani hersey cok sakin gider,sonra nereye yetisiceginizi bilemezsiniz ya,aynen oyleyiz bu hafta,gelmek isteyen herkes,kendilerine bu haftayi uygun buldular...hosgelsinler napalim...

velhasil biz boyleyken,markete gitmek icin gunesli bir gune,ceketsiz,corapsiz attik kendimizi disarlara..hadi dedik bizim hayvan ve hayvan urunleri satan dukkana bir bakalim,adettir bizde,illaki bakariz,severiz kedicikleri ama almayiz,hep hayalini kurariz..ozellikle ben,teyzemin arabasinin altinda seneler once gordugum sokak mini kedilerini gordugumden,ve ananemin,koydeki,kizil,sarman kedisini kucagima aldigimdan-megerse anacim sahiplenmis,adi da sarmanmis- beri hep isterim ki mavimsi gozlu,kizilli,beyazli bir kedicigim olsun...

ve bu kadar ani bir sekilde,biz girmisken dukkana,bakiverdik ki,tam istedigimiz gibi bir yaramaz kafesin icinde,oyun delisi,cildirtiyor diger kedileri..alsak mi almasak mi bilemedik...evde ve hayatimizda oyle bir bosluk varki bugunlerde,liz vefatindan,beklenilenlerin gecikdiginden,hadi dedik alalim,bogazimizdan keseriz yine,renk gelsin hayatimiza,ruhumuz doysun..

ve aldik,o guzel yaratik bizim oldu..adini ben koydum..maeve binchy'nin "nights of rain and stars"kitabindan esinlenerek..o isimle karsilasinca demistim ki,iste bu benim kedicimin adi olucak bir gun,her ne kadar burdaki insanlar cok manasiz bulsalarda..belki biliyorsunuzdur,kitapta- yunanistan'da geciyor-restoran sahibinin,ozlemle bekledigi bir oglu var,taaaa uzaklara gitmis olan,adi adoni,adonis'den esinlenilmis,guzellik tanrisindan..iste bende o ismi cok sevdim,ve minikime cok uygun gordum daha sahip olmadan..

8 haftalik ve ben daha once kus ve balik disinda hic bir hayvana bakmadim,kelosh'un da kediler konusunda pek bir bilgisi yok,bakalim,yarin kitap ve diger gereksinimlerini alicaz,artik ordan ogreniriz..kedi sahiplerinin,onerilerini 4 gozle beklerim..

adonis geldi ve ruhumuz tazelendi, senlendi sanki..birde yaramaz,koseleri seviyor,ille de ilgi istiyor,oynamak icin kelosh'a, uyumak icin bana geliyor,kel'in degimi ile,bu secimleri bizim tercihlerimizi sergiliyor...nasil huzur verici,yumusak tuylerini oksamak,cizgi cizgi,uyuyan gozlere bakmak..bi de poz verdi,kameralara gozuktu beyzadem ilk gunden,teyzelere harfler yazdi da gonderdi:)

boyle iste,adonis geldi biz cok sevindik,ne zamandir ilk kez,simdi bir dilek,bir bekleyis kaldi..onu da zamanla paylasacagiz dostlar...



tarifime gelince,haftasonu kahvaltiniza bir katkida bulurum belki diye dusundum..bread&bread machines kitabimdan(adi ve yazarlari cok uzun, bu sekilde yaziyorum).ispanyollarin kahvaltilarindaki odullerindenmis bu spiral,sekerli ekmekler..mini mini,pek tatli idiler cidden...

ben yaparken kuru maya kullandim,6 g,diger ekmeklerimde oldugu gibi,hamuru biraz kuru yapti,bende sutun miktarini ve yine yapisan bir hamur olunca unun miktarini arttirdim,siz de yas mayaniz yoksa belki diye,onermek icin belirtmek istedim...iste malzemeler:

  • 225 g un
  • yrm tatli kasigi tuz
  • 50 g toz seker
  • 75 ml ilik sut
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kasigi aycicek yagi
  • 50 g tereyag,eritilmis
  • uzeri icin pudra sekeri

16 ekmekcik yapiyor...

yapilisi:

  1. iki adet tepsiyi hazirlayalim,yaglayalim ya da yagli kagit serelim.unu,tuzu karistirma kabina eleyim.sekeri de katarak ortada bir cukur acalim..
  2. yas mayayi(ben kuruyu da ayni yontemle kullandim bu sefer),ilik sutte eritelim,hamurun ortasina dokelim,uzerini biraz unla kapatarak,15 dk bekleyelim birazcik kopuklensin yas maya.
  3. diger tarafta,kucuk bir kasede,yumurtayi ve aycicek yagini cirpalim,unlu karisima katarak,yumusak bir hamur elde edelim..
  4. hafis unlu yuzeyde,8-10 dk yumusayana kadar,yoguralim..hafis yagli bir kasede,uzerini de yagli folyo ile kapatarak 1 saat,kabarana kadar bekletelim..
  5. tekrar hafif unlu yuzeyde acalim ve hamuru 16 esit parcaya bolerek,inceltip(ip seklinde), erimis tereyagina batirip,spiral sekli verelim,aralarda bosluk birakalim.tekrardan hafif yagli folyo ile uzerlerini ortelim..
  6. 45 dk,ilik bir ortamda bekletelim..
  7. bu arada,firini,190 derecede,isitalim,spiralleri su ile fircalayip,uzerlerine pudra sekeri serpelim..10 dk kizarana kadar pisirelim..uzerlerine tekrar pudra sekeri serpelim,servis edelim..

tatli,bol muhabbetli bir haftasonu diliyorum,cilekli pazartesi de gorusmek dilegimle,sevgiler:)gulelim,mutlu olalim bu haftasonu:)haftaya da guzel haberler alalim insanlah:)

16 comments:

  1. cok sevindim sizin icin Sibella,eminim ki evinize ayri bir nese ve canlilik da getirecektir.Seninde keyfin yazindan anlasiliyor,eminin yüzünde tebessümle dolasiyorsundur evde.

    Yeni aile ferdinize ben de hosgeldin diyorum,

    slmlar
    TD

    ReplyDelete
  2. a delight'cim sen baskasin,cok tatli yazmissin,cokkk tessekkur ederiz...oglisim selam eder,cidden modumuz degisti iki gundur..sevgiler:)

    ReplyDelete
  3. Sibbies our adonis is as naughty and playful as me, and as sleepy as you, so the poor thing has already inherited both our characters ;-)

    My hands are full and scratches and now as I write this, he is making himself at home on my lap, going to sleep.

    Here's to being mum's!

    I LOVE UUUUUUUUUUUUUUUUUU
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    ReplyDelete
  4. Ayy minik pisi cooooook tatliii:) Olsada soyle bi guzel minciklasam ya! Ekmeklere bayildim Sibellacim super guzel gorunuyor, ellerine saglik ve afiyet olsun!

    Sevgiler!

    ReplyDelete
  5. Sibelim gule gule buyut kedicigini umarim sans getirirde guzel haberleride aliriz yakinda.Limon-Pin

    ReplyDelete
  6. hosgelmis eve minik oglan! minciklayin onu benim yerime de :) buyuyunce hurrem gibi kocaman mi olacak acaba :) guzel haftasonlari dilerim suprizlerle dolu!

    ReplyDelete
  7. kelosh its my turn now,for sleeping..:)we love you toooo..

    zeynep sedacim,saol canim benim,bende cok mincikliyorum tam turk usulu sasiriyor oglan:)sevgiler

    pin'cim,insanlah,ugur getirsin dedigin gibi,cokkk optuk,oglisim ve ben:)

    selam pericim,insanlah hurrem gibi saglikli ve buyukce olur ki daha iyi minciklayabiliriz:)cok simarik daha ikini gunden valla..sevgiler:)iyi haftasonlari

    ReplyDelete
  8. sibl ablac1m inan1lmaz sevindim kedinize bn de çok severim yeni bi hayt geldi evini zee ikinizde sevgi dolusonz zaten onu çok ii büyütcksinz eminm....muck kedise

    ReplyDelete
  9. adoniiisss hoşgeldiiiiiin...ablama mutluluk kattığın için saol,sanırım senin gibi bir arkadaşa ihtiyacı vardı bu aralar...ablam çok şeker adonis bayıldım...ona çok iyi bakıcağınızdan hiç şüphem yok!ekmeklerine gelince çok lezzetli sanırım,eline sağlık,benim gibi hamur işine düşkünlerin aklını çalıyosun amaaaa....:(((( ss

    ReplyDelete
  10. sibella cok seker bir sey, insan nasil gorup de istemesin almayi..hele simdi bu kucucuk haliyle kim bilir ne tatlidir...
    Hos geldi sefalar getirdi adonis:)

    ReplyDelete
  11. ama ama ama o kediyi yerim bennnn:))) 1 tane var ama yinede doymuyorum ben bunlara yaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  12. gizemcim,canim benim saol,cok tatlisin:)ona cok iyi bakacagiz,sen artik buyumus halini gorursun ins..

    daisy teyzemmmm,bende cok mutlu oldum siboshuma ve keloshuma kavustum:)

    elif'cim saol..cok tatli cidden,kucuk olunca daha bir seviliyorlar her kucuk sey gibi:)

    bickuvicim selam,ye sen benm kedimi,tam yemelik zaten..galiba insanda bagisiklik yaratiyor,simdide ikinciyi alsam mi adonis buyuyunce dusunuyorum inan ki:)

    ReplyDelete
  13. asla 1 tane ile yetinmeyeceğinize eminim. evinde 9 tane kedi besleyen biri olarak her türden sorularınıza açığım. güle güle büyütün. size ne kadar büyük bir neşe ve dinginlik getireceğini zamanla anlayacaksınız. tebessümünüz daim olsun. merih

    ReplyDelete
  14. selam merihcim,inan ki bende dusunmeye baslamistim daha buyutmeden adonisi,bir tane daha alsak diye:0)nerden baslasam,adonis cok ciziyor,hafiften isiriyor,gecer mi,dislerinden mi boyle,birde ciceimi rahat birakmiyor...ozellikle tavsiyen varsa,mail atabilirsin..sonsuz sevgiler:)

    ReplyDelete
  15. çiçeğinizi hiç bir zaman rahat bırakmayacak çünkü pisicikler bitkilere çok düşkün oluyorlar. ona yöneldikçe sertçe hayır demeniz(her seferinde ve biraz yüksek bir sesle) belki işe yarar. tırnak çıkararak oyun oynadığında ise oyunu hemen bırakın ve patisini okşayarak konuşun. tabii şurası bir gerçek ki kediler sadece kendi istedikleri gibi davranan, başına buyruk hayvanlar. ben her sevdiğimi olduğu gibi kedilerimi de çok şımarttığımdan, onlara pek bişey öğretemedim, bunu istemedim. gene görüşmek üzere... adonisi benim için mıncıklayın. merih

    ReplyDelete