22 January, 2008


333. postum:)

Wawwwwwwwwwwww!!!!!! 333. postu olmus sevgili Cileksuyu'mun....Canim benim buyumus de asmis 2 yilini...Arada ihmal edilmis ama hep cok sevilmis sahibesi tarafindan....

Bu degerli postumu,en buyuk fobilerimden olan Lazanya'ya ayirdim...Daha once,pisirilmesi gerekmeyen Tesco markali lazanya ile denemistim ispanakli lazanyayi..Ama pismemisti ve cok islak kalmisti kendisi,sonra da ben artik bir daha asla demistim...Kafe isinde olup da lazanya pisirmemek olmazdi ve bende artik bu fobiyi asicam diye kendime soz vermistim..Ve astim da,alnimin aki ile ciktim bu isten,sefimin tavsiyelerine,arada baktigim tariflere deginerek kendi lazanyami yarattim...

Lazanyayi bana hep kankim pisirirdi Turkiye'de iken,buraya gelince baska bir arkadasin oldu bu gorev...Ama yasasin artik ben de pisirebildigime gore agzimla "lazanya pisirin bana lutfen" dememe gerek kalmadi...

Lazanya icin buradaki arkadaslarin,Tesconun,yumurtali lazanyalarini kullanmalarini tavsiye ediyorum....2 paket benim firin kabima yan yana,tam geldi...Bir pakette kac tane var hatirlamiyorum,ama bu lazanyayi denemek isterseniz,Tesco'da Italyan yemeklerinin,makarnalarinin bolumunde,74 p.civarinda..




Lazanya...

malzemeler:

  • iki paket lazanya
  • Bir kavanoz,yrm kilo civarinda hazir spagetti sosu,Dolmio kullandim ben
  • yarim kilo kiyma
  • 1 adet sogan
  • zeytin yagi
  • sosunu sulandirmak icin 150 ml kadar su ya da sut
  • uzerine ve aralara serpmek icin taze kasar ve cheddar(ben neredeyse bir paket kullandim cok peynirli sevdigim icin) peyniri ya da mozzarella ve permesan

besamel sosu icin:

  • 55 g tuzsuz tereyagi
  • 55 g un
  • 500 ml sut
  • 1 adet reyhan yapragi
  • karanfil
  • biraz tarcin
  • tuz, karabiber

yapilisi:

  • Oncelikle etli sosunu hazirlayalim sogani salcali sos ve kiyma ile kavurarak..Sivi bir kivamda olsun ki makarnaniz firinda iken pisiversin,italyanlar bu sekilde yaparmis,spaggetti bolonez sosunun sivisini hazirlarlarmis lazanya yaparken dedi sefim,italyan arkadasindan ogrenmis,onun yalancisiyim..
  • Besamel sosunu yapmak icin once tereyagini eritelim,kisik ateste surekli karistirarak unla kavuralim...Unu atesten alip,sutu katalim,sureki cirpalim.Iyice cirparaktan,atese tekrar geri koyalim,hafiften kaynamaya getirelim.Baharatlarini atalim,reyhan yapragini ve karanfili pistikten sonra almayi unutmayalim.
  • lazanyayi firin kabina dizelim,uzerine kiymali sosu,besamel sosu ve biraz da peynir rendesi yedirelim,bu islemi lazanya bitene kadar devam ettirelim,en son katina kasar peynirini,kalan besamel sosunu ve kup kup tereyagini gezdirelim...Yaklasik yarim saat,uzeri kizarana kadar, orta derecede pisirelim..

Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment