24 March, 2014

#hadibakalim2014te41kitap-8


 
Elif Safak'in kitaplarini hep zevkle alip,zevkle okuyorum.Her seferinde icime siniyor,carcabuk bitiyor.Karsima hep guzel cumleler cikiyor.Elimde bi dolu uzun zaman onceden kalma kitaplar varsa bile,hep O'na oncelik veriyorum,cunku hep ruhuma iyi geliyor bu kadin. Ustam ve Ben de ayni sekilde idi,Bi solukta bitirdim,file asik oldum,filleri artik daha cok seviyorum.Usta'ya hayran olmadan edemedim.Sanki okurken,o gunler canli canli gozumun onunde belirdi.Oyleki tarih okuyup,icime iyi cecekip,herseyi ogrenmek istedim.Tabii bu hevesim cabuk gecti.Ne zaman donemsel birseyler okusam ya da izlesem,daha cok okumali ve hatirlamaiyim diyorum ama ne kadar okusam da aklimda kalan pek cok degil:(
 
Bakalim nelerin altini cizmisim bu sefer.
 
*TAKVADA SAHTEKAR OLACAGINA,GUNAHINDA SAMIMI OL,DAHA IYI.
 
*nedendir acilivermemiz birdenbire hic tanimadigimiz bir insana?endensir dile getirmemiz daha evvel kimselere soylemediklerimizi,baskasina degil de,tek O'na?kalbimizi gumus tepsi icinde ikram edercesine bir yabanciya gostermemize sebep nedir?
 
*belki de bu alem hummali bir insaat sahasiydi.Sinan ve ciraklar bina ustune bina yapadursun,ayni anda kainat da tek tek herkesin hikayesini insa ediyordu.Tanri da bir nevi mimardi.Kat kat semdan olusmus gorunmez bir kubbe asiliydi yukarida.Hiristiyan,Yahudi,Musluman,Zerdusti ve daha bilmedigi kac itikat ve hal.kubbenin altinda herkese yer vardi.Gogun yedi katmani,yerin yedi katmaninin ustunde sutunsuz,direksiz yukseliyordu.BAKMASINI BILENE,BU EVREN MUKEMMEL BIR YAPI IDI.
 
*ASK GIBIYDI OKUMAK DA...neden nasil muptelasi oldugunu,bilen zaten iyi bilirdi;bilmeyene de anlatamazdin bir turlu.
 
*yaptigin isi gonlunde hissedersen,irmaklar caglar icinde...
 
*esasinda bu dunya seyirlik bir yerdi;yoksulu zenginiyle herkes,su veya bu sekilde bir resmi gecitteydi.her biri hayatta kendi numaralarini icra ediyor,sahnede kimi daha kisa,kimi daha uzun kaliyor ama nihayetinde her insan,benzer bir tatminsizlik ve tamamlanmamislik duygusuyla arka kapidan usulca cikip gidiyordu.
 
*sayet insanlar da hayvanlar gibi,maziyi de,gelecegi de dusunmeden,birbirlerinin altini oymaya calismadan,su anin icinde kalarak ve bir yudum suyun tadina vararak yasayabilselerdi,su dunya daha z mutsuz bir yer olabilirdi.
 
*"dunya su gibi aksin" derdi Sinan.
 
Dibine kalp kondurdugum bu cumle bana bi dokundu nedense.
 
Su gibi,mis gibi aksin gunlerimiz,nice guzel satirlarla karsilasalim,nice guzellikleri paylasalim dilerim.
 

No comments:

Post a Comment