10 December, 2008


frenk soganli patates corbasi...


cok usuyorum cok,ayaklarima kadar donuyorum,kac saattir yanan kalorifer banamisin demiyor...ablamin usumesi bana gecti,nezle de yoldadir belki de...lutfen gelmesin bu sene,lutfen....ayagimda domuzlu kelosh'dan haciladigim patiklerim,omuzumda,annecimin ordugu mavi sal var,geceleir de onlarla yatiyorum,bu aralar yeni kankilerim kendileri,hee bir de nintendom....kendisi ile pek yakin iliskiler yasamaktayiz,oyle ki,kizina nole hediyesi ne alicagini bilemeyen bir musterime-o da benim yaslarda- onerdim,aa super bir fikir dedi,anladigim kadariyla o da benim kadar teknoljik aletler konusunda geri ve ilgisiz..valla dedim,insan degisiveriyormus,hem de beyin jimnastigi...vucut kadar onemli...ben surekli practis yapa yapa,150 lerde basladigim beyin g'mimi,540'lara cikardim,D oldu notum,he he he...mutluyum, gururluyum...

bayram geldi,gecti,cok et yemissinizdir diye ben size,hafif ve saglikli bir corba tarifi vermek istedim....hani daha onceleri,pirasali,patatesli bir corba yapmistim ya,onun gibi birsey...ikisi arasinda ayrim yapamam,ayni lezzettler....mini mini,yesil yesil soganlarin gozukmesi de ayri bir renk tabii...

tarif,hugh fearnley-whittingstall'dan,guardian weekend'den saklamisim uzun zaman oncesinden...Frenk sogani icin,britanya mutfaginin soylenmeyen kahramanlari yorumunda bulunmus...ekince cok da rahat buyuyor saksida...salatalara,rem peynirli krakerler ustune serpilince,ayri bir tat ve renk katiyor....

bu aralar tuylerimi diken diken iki sarki var,kings of leon'dan use somebody,digeri de snow patroldan cok sevdigim Run, yeni leona lewis versiyonu.....dinleyin bir ne olur...hani belki kalbinizin ucuna biraz dokunur....

corbaya geceyim....

malzemeler:

  • 50 g terayagi
  • 2-3 adet orta boy,ince soyulmus sogan
  • 500 g patates
  • 1.2 litre sebze suyu
  • 3 ymk kasigi krema(double)
  • 1 demet frenk sogani.30 g kadar yapiyor,incecik dogranmis
  • 2 ymk kasigi yogurt
  • 2 ymk kasigi  krema
  • uzerine serpmek icin,ekstradan frenk sogani
yapilisi:

  • soganlari eriyen yagda hafifce kavurun...patatesleri ekleyin,uzerini kapatacak kadar sebze suyu ekleyin,patatesler iyice yumusayana kadar kaynatin..
  • isterseniz bu karisimi suzgecten gecirin,isterseniz blendirdan.
  • geri kalan sebze suyunuzu ekleyin,3 yemek kasigi krema ile
  • servis yapmadan once,hafifce isitin,frenk soganlarini katin,isterseniz tuzunu biberini...
  • kucuk bir kasede krema ile yogurdu karistirin,servis yaptiginiz corbalarin uzerine gezdirin,frenk sogani ile susleyin....
afiyet olsun...

bugun dukkanimizi susledik...hafiften yeni yil moduna giriyor gibiyim,cogu zaman nedese!!! cok agresif gozuktugum soylense de...durgun gozukuyorum,insanlar beni asik surakli,mutsuz,sefil saniyorlar..alisik degiller,genelde deli deli dolanirim ben ortalarda....yastan herhalde;)

dun aksam made of honour'u da izledik,pek eglendik,gulduk...tavsiye ederiz...lovefilm.com'u da deneyin,bircok yerden daha ucuza geliyor kiralanan filmler...

bu kadar,baska dedikodu yok benden...hee,uzun zamandir gormedigim bir arkadasimi gordum,dim'cimi...yarin kahve molasi verecegiz,son havadisleri iletecegiz birbirimize...bir de bir arkadasim evlenmis,bosaniyormus,inanamiyorum...neredeyse iki senedir haber alamamistim kendisinden...biz bu kadar buyuduk mi yaw,bosanacak kadar....



No comments:

Post a Comment