21 December, 2014

Çikolatalı,Cevizli bademli muffin



Sıcacık bir Pazar akşamından selamlar.Fırından taze çıkmış tarçınlı kurabiyelerin kokusu basmış evi ama ben bir kaç hafta önce yaptığım,browni tadındaki muffinlerimi paylaşmak istiyorum,gecikmeli de olsa.


Serap'cımdan gelen muffin kağıtlarını kullanmak için seçtim bu tarifi,hem ne zamandır da yapmamıştım,pek iyi oldu.

Tabii ki iş yerime götürdüm ve Serap'ıma verdim.Paylaştıkca çoğalır tatlar,azalır kaloriler;)



Tarif, allrecipes.co.uk'den.Çok basit ve lezzetli.


Malzemeler:
-250 g un
-50 g kakao 
-300 g şeker
-1/2 tatlı kaşığı toz şeker
-2 tatlı kaşığı kabartma tozu
-1/4 tatlı kaşığı tuz
-300 ml süt 
-1 yumurta
-2 ymk kaşığı sıvı yağ
-1 tatlı kaşığı vanilla esansı
-175 g çikolata parçaları
-75 g ceviz
-50 g badem
-4 ymk kaşığı kahverengi şeker,fırına vermeden önce üzerine serpmek için( ben kullanmadım)

Yapılışı:

1-fırını 180 derecede önceden ısıtıp,kullanıyorsanız muffin kaplarını yağlayın.
2-unu,kakaoyu,şekeri,kabartma tozunu,karbonatı ve tuzu karıştırın.Büyük bir kapta sütü,yumurtayı,yağı ve vanillayı karıştırın,kuru malzemeyi bu kaba katıp,çikolata ve ceviz parçalarını ekleyin,karıştırın.
3-muffin kaplarını doldurun,üzerlerine bademleri dizin.İsterseniz şeker serpin.
4-20-25 ,bıçağınız temiz çıkana kadar pişirin.


Siz de pişmemiş kek hamurunu sevenlerdenmisiniz? Ben hep sevdim,hep seveceğim.Kek ve benzerini yapma nedenlerimin %60'ı ev koksun,%40'ı da çiğ çiğ yiyeyimdir.Defne de aynen çiğ kekci:) 

Mis kokulu,en sevdiğiniz keki yeme mutluluğunda bir hafta diliyorum.Kısa haftam,harika olucak❤️❤️❤️

2 comments:

  1. Muhteşem görünüyorlar. Mutlaka deneyeceğim bunu :)

    ReplyDelete