15 May, 2018

Okudum,bitirdim kesinlikle tavsiye ederim


Selam dostlar.Son okuma maceramdan sonra bu ay 3 kitap okumaya niyetlenmistim,birincisini bitirdim,ikinciye bu sabah basladim bile.Bu fotograflari pasparlak sabahi gorunce cektim 1 Mayis'ta.Hatta Fred'i yuruttum,geldim eve kahve yaptim kendime ve geldigim yola,sevdigim agacin altina kahvemi doke doke gittim.Yilin son sakura fotograflari bunlar,tahmin edersiniz bir sey kalmadi geriye.Yine hatirlayalim ki hayat cok kisa ve cok guzel,sakuralar da bunun en guzel hatirlaticilari.


#bizimbuyukchallangemiz'in 18.maddesi,daha once okumadiginiz Nobel odullu bir yazarin kitabi.Evet bu meydan okuma sayesinde okumak istedigim,rafta bekleyen bir dolu kitabimi okumus olacagim umarim.Kitaplari secerken biraz tembellik ettigim olmadi degil,hani bu kitap ortalarda cok dolaniyordu,yillardir okumak istiyordum ve o yuzden baska bir Nobel odullu kitap arastirana kadar bunu sectim,cunku filmi benim kalbimde cok buyuk bir yer birakmisti.


Kitap da film kadar etkiledi beni.Bence film izlemeye,kitap da okumaya fazlasi ile deger.Kathy'nin huznu,sarkinin icime islemesi,Kathy araba kullanirken izledigi manzaralar,Norfolk hatta Norfolk'un Cromer'in kitapta gecmesi (Norfolk benim icin cok ozel bir yer,kendimi kaybetsem sanirim orda bulabilirim),konusu sebebiyle  kalbime ayri bir yer etti bu kitap.



Konusu Hailsham adli okulda yetistirilen 3 ogrencinin yollarinin kesismesi,neden bu kadar ozel olarak yetistirilmeleri,buyurken yasadiklari,buyudukten sonra tekrar karsilasip bazi seylerin acikliga kavusturulmasini bence gayet akici ve yumusak bir dille anlatiyor.Eger organ bagisi konusunda hassassaniz benim gibi,etkilenebileceginizi dusunuyorum.Gonullu bir organ bagiscisi olan ben,acaba bu ogrencilerin yerinde olsaydim neler hissederdim diye dusunmeden edemedim acikcasi.


Sanat ve ask belki zamani durduramaz ama yasadigimiz hayata cok buyuk bir anlam katar Kathy'cigim demek istiyorum.


Kitabin cevirisini de,tipini de cok sevdim.Hatta sanirim nazar degdirdim kitabin tipine ki cantamdaki su sisemden su damladi ve kabartti kimi sayfalarini.Yapi Kredi Yayinlari'ndan daha cok kitap okumak isterim okuma listem azalinca.


Filmi izlemis ve yorum yapmisim yillar once.Sarkinin linkini de koymusum.Kitabi okurken yine actim dinledim sarkiyi.Filmi yeniden izleyecegim en yakin zamanda.Linke tiklarsaniz,Imkansizin Sarkisi filmini de izlemek istedigimi yazmisim,hala izlemedim.Bu sayede bunu da kendime hatirlatmis olayim.

Hepinize mutlu gunler,hayirli,huzurlu bol bereketli bir Ramazan diliyorum.Kalbimizde,dilimizde de oruc olsun bu mubarek ayda.

Ben gidip biraz Ramazan temizligi yapacagim.Mutlu olun,sevgiyle kalin!

9 comments:

  1. Selam merhaba Sibel. Bayılıyorum fotoğraflarına ve yorumlarına. :)
    Yazarın daha önce "Günden Kalanlar" kitabını okumuş ve çok beğenmiştim. Sıra da bu kitabı var ama ne zaman okurum bilmiyorum. Böyle güzel yorumlar okuyunca bir an önce okumak istiyorum.
    Sevgiler. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selam Gulsah'cim.Kitap yorumlamaya gelince aslinda kendimi pek yeterli bulamiyorum,sanki kendimi yeterince ifade edemiyormusum gibi geliyor.Sen begendiysen ne mutlu bana:)

      Delete
    2. Estağfurullah. 😊 Sende çok güzel yorumluyor ve yazılar yazıyorsun Sibel'cim. 🤗

      Delete
    3. Saol Gulsah'cim.Daha cok hissettirdiklerini ifade etmeye calisiyorum:)

      Delete
  2. Ben bu kitabı bu sene içinde mutlaka okur hatta senden kopya fotolar çekerim :)))
    Yeminle çok özendim hahahaaa :)
    (kendimi çok fesat gördüm ) Açlık başıma vurmuş da olabilir :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebnem'cim oku ve istedigin gibi kullan fotograflari,link verdikten sonra benim icin hic sorun degil,senden mi esirgeyecegim.cok ac kalma.sevgiler:)

      Delete
  3. Yazarın Uzak Tepeler kitabını okudum geçen hafta ben de. Gerçekten etkili
    yazan bir yazar. Diğer kitaplarını da okumayı planlıyorum. Ama kitap fuarından
    aldığım 15 kitap içinde bunlar olmadığından artık başka bir
    bahara kaldı :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gelecektir zamani Buket'cim.senin sectigin kitaplar hep sahane zaten.sevgiler:)

      Delete