03 January, 2006

Pirasali patates corbasi

PIRASALI PATATES CORBASI
Bu corbayi hazirken bile severek yiyodum ve artik kendi corbalarimi yapmanin zamani geldigine inandim domates corbasi fiyaskomdan sonra:)Genelde ben sehriye corbasi bile yapsam sulu olur ama yine de yenir.Bu sefer bu corba yenmek icin yenmedi,gercekten begenildi..Benim noel menum icindi ama ben bi aksam oncesinden basladim hazirlamaya ve kuzenler gelince,koskoca tencere bitiverdi.Bu cocuklar bu corbayi yedilerse,bu gercekten lezzetli olmali ben onlarin yalancisiyim.Tarifi www.choice.com.au'dan aldim.En kolay malzemeli olan buydu,kimisi kremali yapiyor gordugum uzere,ben bir dahakine kremali deneyecegim.Simdiden afiyet olsun,yeni yilin bu soguk ilk gunlerinde,icinizi isiticaktir be lezzetli,saglikli corba...
malzemeler:
2 yemek kasigi tereyagi,1 adet dogranmis sogan,2 adet pirasa kalinca dograyabilirsiniz malzemeleri cunku blender'dan gecicek,2 yemek kasigi un,4 fincan su yada knorr bulyonlu su(ben sebzelisini kullandim)3 adet orta boy patates,tuz,karabiber,isteginize gore suslemek icin baharat,1 fincan sut(yagsiz kullandim),uzerinde gezdirmek icin zeytinyagi,zarif bir susleme oluyor,ben ikinic yapisimda gezdirdim:)
yapilisi:
tereyagini eritin genis bir tencerede,icine soganlari,pirasalari ekleyin,kavurun bi sure yumusayana kadar.unu ekleyin,iki dk kadar pisirin.yavasca suyunuzu ekleyin ve patatesleri icine atin,kaynamaya getirin, 30-40 dk yavasca pisirin patatesler yumusayana kadar.Sutu ve baharatlarinizi katin ve blenderdan gecirin.Arzunuza gore baharatla,ya ya zeytin yagi ile servis yapin..Afiyet olsun..

13 comments:

  1. Güzel bir çorbaya benziyor. Belki bu akşam için denerim.
    Eline sağlık

    ReplyDelete
  2. afiey olsun Hulya abla:)sevgiler

    ReplyDelete
  3. Bakalim ,bende denerim.
    Tabi bu corbaya ne gider servis sirasinda,bir kac damla Truffle oil.
    :-)

    ReplyDelete
  4. askim ellerine saglik, oohh mis gibi bir corba olmus amaaaa :)...
    ya sibelcigim su bunyonlari kullanmasan daha iyi olur canimcim, kanser yapiyor bilindigi üzere, gerci bu zamanda ne yapmiyor kanser diyeceksin ama yine de dikkat etmek lazim, walla size afiyet olsun, belki ben de yarin aksam yapabilirim, cok canim cekti :)

    ReplyDelete
  5. Sibella bir ara deneyeceğim bende.Sevgilerimle.

    ReplyDelete
  6. DELIGHTCIM,YENI TAKINTI CORBA BU OLUCAK EVDE,BAK GORURSUN,SANA KOLAY GELSIN,ALICAM SU TRUFFLE'DAN EN YAKIN ZAMANDA,CATLADIM MERAKTAN LZEZETI ICIN:)AFIYET OLSUN SEKERIM:)

    CHUYNER'IM CIDDEN GUZEL OLUYOR BU CORBA,DOGRU SOYLUYOSUN HERSEY KANSOREJEN ARTIK,HELE BI DE BU INSANLARIN NASIL BULASIK YIKADIGINI GORSEN,NEDEN BU KADAR KANSER HASTASI VAR SORUSUNUN CEVABINI BULABILIRSIN..AFIYET OLSUN CANIM...

    AKCAHANCIM,AFIYET SEKER OLSUN,YAPAR DA BEGENIRSIN UMARIM,SEVGILER

    ReplyDelete
  7. Sibelcim çorban harika görünüyor ellerine sağlık! mutlaka deneyeceğim,sevgiyle kal...

    ReplyDelete
  8. afiyet olsun tomurcukcum...ben bu aksam yine yaptim,aliskanlik oldu bu corba:)sevgimle

    ReplyDelete
  9. yasasin olmus sibosum, ama bu corbayi bana pisirteceksin, bukonuda kararlisin anlasilan :) aciyorum kapiyorum corba cünkü :)

    ReplyDelete
  10. fincan su birasz az degil mi , su bardagi olmasin

    ReplyDelete
  11. selam delight yeni gordum yorumunu,bizim fincanlar buyukde,starbucks misali,1 litre su tam oluyor,ben dun 1 litre ile yaptim...x

    ReplyDelete
  12. Söylediğim gibi çorbayı o kşam hemen denedim. Tabii bulyon kullanmadan. Ben şiddetle karşıyımdır da.
    Çok beğendik ve severek yedik. Denemeyenlere öneririm.

    ReplyDelete
  13. Yummy product...
    http://indo.fish/

    ReplyDelete