14 April, 2008


ne varsa eskilerde var.....
geri geldik,koskaca,dopdolu iki gun sonrasinda...Isle of Wight,benim buraya ilk geldigim zamanlardan beri gormek istedigim yerlerden birisiydi,asiri ada sevdamdan dolayi....
gitmeden once,daha once gitmis bir dolu insan bizi uyardi...turistlere,yabancilara,zencilere,gaylere kisaca herkese uyuz oluyor ada insanlari diye...herkese kaba davraniyorlar dediler..burdan soyle de bir tecrube edinmis oldum,kimseyi dinlemeyip,kendimi,kalbimi dinleyeyim diye,zira zor yaniltir beni kalbim...ya da bu karsi tarafin karsi tarafa yansimasi ile ilgili birsey,bilemiyorum...anladigim,kafadan atiyormus o diger insanlar....
neyse,biz david urquhart seyahat ajentasi ile gittik..gordugum en uygun acentalardan birisi..hatta biz odayi,sadece kahvalti ile ayirtmistik,bir baktik,aksam yemegi de dahilmis..deniz manzarali odamiz..dalgalarin sesine uyaniyoruz...yemekler dort dortluk degil,ama doyuruyor...odalar modern degil,ama temiz,rahatca uyunuyor...Shanklin Beach Hotel...
bizim turda yas ortalamasi,65ti herhalde...kimisi savasi gormus,kocalari savastan gelmis,ordudan 70 pound almis cikisinda,tatile oraya gitmek istemis..kimisi cok eskilerin,komedyeni,adada calismis,yine gelmek istemis..kimisi sagir,kimisi topal,kimisi alzaymer hastasi,kizil sacli,kirmizi ojeli karisi elinden tutan..kimisi karisi ile dalga geciyor,senin disin mi yoksa benim disim mi diye....kisaca cogunun bir ayagi mezarda tabiri caizse...ama gorseniz,oyle hayat dolular ki..bir cok yerde beni,gencligimden utandirdilar...ickiler ictiler,sarkilar soylediler....dans ettiler,ertesi gun bacagim agiriyor diye sikayet ettiler...kisaca biz gencken neler yapiyorsak,onlar da oyle yaptilar...
geldim babama anlatiyorum ne kadar hayat dolu insanlar diye,herseye ragmen...bizde yeni nesil,eski nesil ancak sikayet eder bildigim uzere,etrafimdakilerden...Babam paralari var onlarin,tabii eglenirler diyor..ne alakasi var demek istiyorum,para insanin yasama sevincini satin alamiyor ki,yas kac olursa olsun...para ise olay,ingiltere yasadigi en kotu maddi donemlerden birini yasiyor,burdaki emeklilerin de magasi yetmiyor,ogretmenlerin de...cunku bu millet,gelen irticacilara,polonyalilara vs'lilere destek olmayi borc bilirken,kendi vatandasini unutuyor..ben bir yabanci olarak,bu kadar yabanciya destek olunmasini siddetle kiniyorum,cunku bunlar sistemi kotuye kullaniyor....vs....
velhasil,donem her yerde ayni donem,sikintilar ayni,insan 7sinde ne ise 70inde de o...diyecegim,yasama sevincinizi kaybetmeyin...cok konustum bu aksam,ama cok gozlemledim,ondan...yarindan sonra bir dolu fotografim var...iyi haftalar olsun...

No comments:

Post a Comment