14 November, 2008


sehriyeli sutluce corbasi....ve de tutmac corbasi...

gecen hafta yogurtlu corba haftasi gibiydi bizim evde....iyiki oyle olmus,ben cok begendim bu corbalari,ilk kez denedim,bundan sonra da bolca yaparim artik..hatta dusundum insan nasil boyle guzel corbalar yaratabilir diye,resmen dua ettim yaraticilarina...tutmac corbasi,portakal agaci'ndandi.

sehriyeli sutluce corbasi da kim bilir kac zaman once,hangi gazetenin kosesinden kesmisim bilmiyorum,ama bir yemek masali kosesi sahibi,SAHRAP SOYSAL'a ait...enfesti....

bu arada gercekten ben fotograf cekme ozurluyum...zahmet edip sahip olmasaymisim o kameraya yani,pek birsey fark etmedi kanimca....

sehriyeli sutluce orbasi:

  • 1 su bardagi arpa sehriye
  • 1 turk kahvesi fincani zeytinyagi
  • 1 adet orta boy sogan
  • 1 adet orta boy rendelenmis havuc
  • 2 dis sarimsak,ben kullanmadim
  • 1 cay kasigi tuz,karabiber
  • 8 su bardagi et yada tavuk suyu
sosu icin:

  • 1 yumurta sarisi
  • 1 ymk kasigi un
  • 1 adet limon suyu
  • 1 su bardagi yogurt
  • 1 cay kasigi tuz,karabiber
  • 6 kasik kuru nane,kuru feslegen
yapilisi:

zeytinyagini orta ateste kizdirin,uzerine rendelenmis sogan ve havucu ekleyin.sarmisaklari pirinc tanesi buyuklugunde dograyip tencereye aktarin.iki dk kavurduktan sonra,sehriyeyi ekleyin.yine biraz daha kavurduktan sonra sicak et ya da tavuk suyunu ekleyin.tuz ve biberi ekledikten sonra,arada karistirarak,kaynamaya birakin.

diger taraftan sosu hazirlamak icin,yumurta sarisi,un ve limon suyunu bir kasede cirpin.yogurdu da ekleyip cirptiktan sonra,yavasca kaynamaya baslayan corbaya ekleyin.karistirmaya devam edin,10 dk sonra ocaktan alin,baharatlarini ekleyip,servise sunun...

illaki deneyin,afiyetle yiyin,dilerim keyifli gecsin haftasonunuz...ben calisiyor olacagim....

crs gunu butun gun evde gelmeyen caticilari beklemenin tek avantaji,Livaneli'nin son ada'sini bitirmem oldu....cok kaptirdim kendimi,pek keyifle okudum,bir solukta..zaten hep oyle okurum kendisinin kitaplarini...guc ve para takintsi gercekten cok seyi maf ediyor...iyilik kotulugu yenemiyor...ama hala pembe bakiyoruz kimimiz hayata,cogu zaman inanmasak da...iyi olun....

No comments:

Post a Comment