24 September, 2009

Kuru vişneli Çıkolatalı Islak Kek




ne zamandir islak kek krizlerindeyiz....teyzemin yaptiklari aklimda,kankimin mektupla gonderdigi tarifi pembe defterime yapismis elimin altinda....bir turlu kismet olmadi yapmak...

figencim'e imis kismet,bayram oncesi geldikleri yemekteki tatlimizdi bu guzel kek...

kankimin tarifinde,soda ile islatilmisti,ama ben baska bir tarif denedim...nasil gormemisim ben bu blogu diye kizdim kendime hatta,4 senedir blog yazan birisi olarak...Burcin'in blogun'dan bahsediyorum...Tugce'nin blogundan kesfettim,kendisine yorum birakirken.

bu tarifi secmemin nedeni ise,ablamin getirdigi kuru visneleri de degerlendirmek istemem...hani kek visne suyuyla islatiliyorya,dedim araya bir kac avuc cekirdekli de olsa visne iyi gider...cok da iyi gitti acikcasi...eksilik ve tatlilik bir arada...ablam kendisi ayni tarifi uygularken,visnelri yarim saat suda bekletip,cekirdeklerinden ayirmis,tabii yemesi daha keyifli olmustur bu sekilde,cunku ben yiyen herkesi uyardim,cekirdek var dikkat edin diye...

ikimizinde tarifi 40 dk'dan fazla surdu piserken,sizde yaparsaniz bir yarim saat sonrasinda,konrtol etmeye baslayin derim...

enfes bir kek oldu,tam kivaminda,ben biraz daha fazla sos ayirdim,daha islak olsun diye...

denemenizi tavsiye ederim,bu kadar basit malzemeyle,ancak bu kadar guzel olabilir bir kek..tarif ise burda.

bunun disinda ben,hastayim,iki battaniye alti uzaniyorum,ise de gidemeyecegimi soyledim..dinlenesim var...kendimi gidip portakal suyu bile alamiyorum:( taze nane cayi yapmaya calistim,idare eder,kokusu guzel,rengi cok acik...sekersiz...

kendinize iyi bakin,viruslerden korunmaya calisin....iyi haftasonlari..

6 comments:

  1. süper görünüyor,eline sağlık canım,gelince bizede yapar mısın?(defne n her mum) we love you....

    ReplyDelete
  2. :) yaparim tabiiki canim benim..defne buyusun teyzesi ona neler yapar..

    ReplyDelete
  3. kek super grunuyor ellerine saglik..
    cok gecmis olsun, dikkat et kendine.. yakin olsaydik gelir portakal da sikardim sana ihlamur da yapardim... cok gecmis olsun
    duy

    ReplyDelete
  4. duy;cum saol cok naziksin..dun portakal suyu alicak bile halim yoktu ve sorabilicek kimsem de yoktu keloshum isten gelene kadar..cok gariban hallerdeyiz bu hafta sonu:( hava da super aksi gibi...bu da gecer,biz hep ayni anda hasta oluruz..

    ReplyDelete
  5. selam sibel
    kek super yazdim tarifi mutlaka yapacagim.
    get well soon kendine iyi bak.
    optum.
    gecmis bayraminda kutlu olsun. yazamadim bi msj zamaninda aklimdaydi ama bu ara kafam dolu ivirzivir ev isleri hala karisik artik yeter demek istiyorum ama olmuyo bakalim nereye kadar sabir

    ReplyDelete
  6. canimcim gerilme,duzelcek hersey..cok guzel yunculer buldum ben nette bu arada dur gondereyim sana linklerini bir ara...kek gercektende enfes oldu,tam tuttu,denemelisin..optum,senin de gecmis bayramin kutlu iolsun:)

    ReplyDelete