11 July, 2010

Ablamin peynirli tuzlu kurabiyeleri


ablamin peynirli tuzlu kurabiyeleri

cayin yanina gidicek,lup lup yenilicek cok basit kurabiyeler bunlar...en pratiginden...

malzemeler:
  • 125 g yumusak margarin
  • 3 su bardagi elenmis un
  • 1 su bardagi rendelenmis kasar
  • 2-3 ymk kasigi yogurt
  • 1 cay kasigi tuz
  • 1 yumurta
  • 1 yumurta sarisi ustune surmek icin
  • suslemek icin susam ya da corek otu
tum malzemeyi karistirin,uzerine nemli bez orterek yarim saat bekletin.sonrasinda kurabiye kesicinizle 1 cmlik keserek sekillendirin.uzerine yumurta sarisi surup, susam ya da corek otu serpin.firininiz fanli ise 180 derecede,18-20 dk pisirin.afiyet olsun...beyaz peynirlisini denemek isterseniz buyrun....

bugunlerde cok sakin hayatim...fazla yerlesik..mutfakta da denedigim hic birsey yok..hava sicakligindan,hep atistirmayla gecistiriyoruz,salata,makarna,sandwic,bolca meyve ve tabii ki dondurma...

haftasonlarim da yayilarak geciyor,iki haftadir greenwich parka gidip gunesleniyoruz bir iki saat..piknik yapiyoruz sararmis cimler ustunde..gozluklerimin arkasindan insanlarin akisini izlemeyi seviyorum..ahestelik icimizde cogunlukla son gunlerde..pazarlari da yemek alisverisi,ortadan ev toparlamakla geciyor,arada aval aval tv izliyorum.

evimi ne kadar toparlamaya calissam da, salmis durumdayim aslinda,cicek bile almadim cok uzun zamandir...balkon menekselerim oldu,cogu cope gitti..ama pembe sardunyam her zamanki guzelligi korumakta banyo penceresi onunde...

okudugum kitaplarda da cok yavasim..elimde iki kitap var neredeyse ortaladigim..bir an once bitirsem..birini gostermistim gecenlerde,digeri Ruh ve yurek,maeve binchy'den.cok aham saham degil...elime super bir kitap gecsin istiyorum hani,bir an once bitirebilecegim,elimden birakmak istemeyecegim...bir dolu kitap var okunmayi bekleyen ama hicbiri simdilik beni cekmiyor,arada rafa bakiyorum bakiyorum daliyorum,ama elime almak icin hic orali degilim...

boyle iste,baska bir havadis yok benden...sakin bir denizde suzuluyorum su aralar,akintiya birakmis olarak kendimi...

keyifli haftalar olsun...

8 comments:

  1. gerçekten harika görünüyorlar:)

    ReplyDelete
  2. chilek'cim evet,insan ne kadar yedigini anlamiyor boyle kitirlari gorunce...

    ReplyDelete
  3. firtina oncesi sessizlik mi:)
    kurabiyeler yummmy

    ReplyDelete
  4. Canim ellerine saglik tarifini not ettim nefis görünüyor emeklerine saglik canim.

    ReplyDelete
  5. gulsumcum,olabilir;)ama guzel firtinadir umarim...optummmm...

    ReplyDelete
  6. gulcan'cim tesekkurler,afiyet olsun sanada...en cok ablamin eline saglik:)

    ReplyDelete
  7. evet evt guzel firtina olsun.o nasil oluyosa . guzel yaz ruzgari olsun

    ReplyDelete
  8. pek leziz ve şirin görünmekteler. eline sağlık sevgiler.

    ReplyDelete