31 January, 2014

Kinyas ve kayra-Yilin ikinci kitabi



Ahhh bu kitap.Sanirim okudugum kitaplar icinde aklimdan hic cikmayacak,hep ozel bir yeri olucak.

Neredeyse iki senedir kitapligimda duruyor bu kitap.Sevdam'dan hediye.Kendisi cagirdi beni oku diye,karanlik bir donemde hissederken kendimi,daha iyi bir kitap secemezdim zaten.

Ilk baslarda cok sinir oldum,karakterlere hatta daha once yine zevkle okudugum yazara karsi.Ama soyle ki Kinyas ve Kayra daha once hic karsilasmadigim iki manyak karakter,iki candan dost.Yaptiklari bir cok sey cok igrencti,mantik disi idi.O yuzden ki ilk bolum benim romantik,pozitif,ask dolu yapima cok sert ve agir geldi.

Gelin gorun ki,birakicam,yok bitiremiyecegim derken ikinci bolumde kitap beni ayri bir sardi ki,bence herkes bu kitabi okumali diyorum.Sirf yazarin hayal gucunu gormek.kullandigi bazi cumleleri bilebilmek icin.

"hicbir yere ait olmayanlari iyi tanirim.Her yere aitmis gibi davranirlar"

"simdiye kadar rakiyi suyla,viskiyi buzla karistirir gibi hafidletmek icin hayati da ickiyle karistirmistim.Ama artik hayati sek icmenin zamani gelmisti.Babamin "artik buyudun kendine bir raki koy"dedigi aksam geldi aklima.Biraz daha buyumustum,hayati ve dunyayi sek icecek kadar"

"Medeniyetten daha kotu birsey varsa,o da medeni olmaya calisan bir medeniyetsizlik"....


Bu kitapta hic aglayacagimi dusunmemistim acikcasi,karsimda oturan zenci amcamdan ceinmeseydim hickiriklara bogulacagim bolumler de gecti tabii ki...SY.436-437-438-439 gibi.

Bu arada bu kitaba ait unutmayacagim anim da bu kitap ayracim ile ilgili.Gecen sene cilekli diye Remzi'den almistim:)

Zevkle kullaniyorum,cunku lastikli,cantaya dusmuyor.

Velhasil bir aksam trenden indim,kitabim elimde,bir baktim arkadam gecn bir hanim kosturuyor,ki ben dalmisim,onumdeki hatunun kiyafetini inceleyip,not veriyorum:)

Kostu geldi yanima,yuruyen merdivenlerdeyiz o arada,bu sizin mi diye ayracimi gosterdi.Ayy dedim evet,cok tesekkur ederim,minnettarim,soyle severim bunu falan dedim.Baktim kiz yandaki merdivenlerde cikan arkadaslari ile konusuyor,Almanca sanirim.Benim ayracimi vermek icin,ayrilmis onlardan,benim onumdeki merdiven basamaginda.O arada ben ayracimi yerlestirirken  aa ne kadar cool falan dedi ayracim icin,evet dedim cantalarim cok buyuk ve daganik icinde kaybolmasin diye bunu sectim dedim.ama gordugunuz gibi yerlere dusuyor diye dalga gectim kendimle.Sonra da ciktik merdivelerimeze,kiza tekrar tekrar tesekkur edip,iyi geceler diledim,koskoca metroda,beni bulup verdi ayracimi diye cok sukrettim.Hala guzel indanlar var. Aslinda bu ani metro gazetesinde paylsilabilir,orda da yolda basina birseyler gelen insanlar,anlatiyorlar bazen iyi,bazen kotu.

Velhasil insanlik olmemis.


"There is no plan.That's the f..ng plan!" diyerek sevgiler sunuyorum.kITAPSIZ KALMAYIN.

Bu arada IG'deki bu yilki mucadelemi takip etmek isterseniz #hadibakalim2014te41kitap hashtaginde okuma hallerimi,kac kitap okuyacagimi gorebilirsiniz.Kullanici adim Cileksuyu,ozel hesapta olsam da gercekten icten gordugum,paylasmayi seven,dolu insanlari takip etmeyi seviyorum ve beni takip etmelerine izin veriyorum.Ama aynilikta olan insanlari bir sure takip etsem de bir sure sonra takipten cikiyorum.Kisaca fazla ticari,ojeli,kiyafetli paylasimlar bana gore degil.Pozitifligi yayan insanlar,beni cogaltan insanlar en favorim.Hos kalin:) Sahane bir Subat olsun:)

No comments:

Post a Comment