25 May, 2014

#hadibakalim2014te41kitap-16



Bu kitabı ikinci okuyuşum ama ancak anlayışım desem.Yıllar önce Figen'in tavsiyesi ile elime almıştım,bitirmiştim ama ne yalan söyliyeyim hiç haz etmemiştim.Tekrar kardeşimin kitaplığında karşıma çıkınca ikinci  bir şansı hak etti diyerek buralara taşıdım.Her kitabın bir dönemi var,beni oku diye çağırdığı.İşte geçen dönem,doğru dönemdi bu novella için.(bayıldım bu kelimeye,uzun hikâye Sabahattin Ali tabiri ile)

Raif Efendi ve Maria Puder'in dostluğu,aşkı.Sanırım Raif Efendi hiç unutmayacağım karakterlerden birisi.Saf,sakin,bezgin,bıkkın bir adam,nasıl olmasın ki o ailenin içinde.O evdeki akrabaları okurken ben sinir krizi geçiricektim,ayy dedirttiler resmen.

Hikaye bana göre tam Türk filmi tadında,hele ki sonu.Etkilenmedim desem yalan olur ama ağlamadım.Genelde Türk filmlerinde ağlayan bir insanım.Hoş sadece Türk Filmi mi,Frozen'ın ilk sahnesinden muslukları açılan bi kadınım ben hala.

Velhasıl,bu kitap okunmalı ve okutulmalı.Yazı dili,detayları,konusu,herşeyi ile cidden beni içine aldı bir solukta da bitti.

Sevgiyle kalın,mutlu haftalar olsun güzel haberli❤️

No comments:

Post a Comment