11 June, 2014

hadibakalim2014te41kitap mucadelemde 17.



Ari kovanina comak sokan kiz....

Bu seri ilk ciktiginda hemen 3unu de almis,ilk ikisini pespese buyuk bir zevkle okumustum.Hatta bir gun arkadasimla konusurken,film olduklarini ogrendim,orjinal Isvec.Arkadasim da Isvecli zaten,filmlerin izlenesi oldugunu soyledi.Tabii ben de o zaman taze taze kitabi okurken,hemen 3 filmi de pespese izledim,bayila bayila ve 3.kitabi oyle biraktim rafta.Neredeyse olmus mu 4 sene.

Sanirim ilk defa hayatimda pespese yazilmis seri halinde kitap bitirdim.Iyiki okumusum,kitap hakkinda hissettiklerim degismemis hic.Kimi zaman geren yerleri zaten Lisbeth'in davasi esnasinda tekrarlaniyor.Ama gozlerim dolmadi diyemem doktorun Lisbeth'e yaptigi iyilikler sayesinde.

Bu arada bu Ejderha Dovmeli Kiz'in Amerikan versiyonu filmini de yaptilar,bas rolde Daniel Craig oynamisti,o kadar onyargili idim ki,ne var her bir seyi illa kendileri de yapicak diye cok kizmistim.Ama onu da izledim,hatta sever gibi oldum.

Kitabi anlatamayacagim,tek diyecegim Milenyum Serisinin,muhtemsem bir finalle son bulmasi ve benim icin cok sukur onca aradan sonra okunanlar rafina kaldirilmasi.

Lisbeth Salander benim en sevdigim kahramanlardan birisi olarak kalicak,ustun zekasina,bilgisayardaki dahiligine,yerden bitme olmasina ragmen gucune,cevikligine,inadina,yaramazliklara hayran oldugum bir kadin.(tam benim zittim ondan ona hayranim sanirim)

Iyiki okudum,iyiki bitirdim,evet siddetle tavsiye ederim.

iyi gunler olsun.

No comments:

Post a Comment