04 April, 2015

Basit kurabiye tadında çok basit bir Cumartesi


Nadiren çalışmadığım Cumartesilerden biri,genelde geçirdiğim Pazar günleri tadında.Çok özel birşey olmadıkça dışarı çıkmak istemediğim,yine çok erken uyanıp ilk önce çamaşırları yıkayıp,evi süpürüp topladığım,BBC Radyo 2'yi dinlediğim, yayıldığım,mutfakla yeniden bağ kurup,evi misss kokutmak istediğim bir gün.Eee tabii Serap'ın verdiği,son kalan kabartma tozu ve vanilyayı bitirmek istemek de aklımda.Şubatta tarihi geçmiş,ne olmuş üzerinden 1 ay geçtiyse,gayet güzel oldu kurabiyeler işte.Maksat,mutfakla aşk tazelemek.Çok çabuk,basit şeylerle tazelenebilen aşk gerçek aşktır söyliim:)


Bu haftasonu Paskalya nedeni ile sarı sarı.Biraz enerji,biraz hüzün rengi sanki,lisedeki halim geliyor aklıma,sarıyı pek sevmiştim bir dönem,sarı tacım ve çoraplarım vardı.Lisedeki kız hem çok uzak hem çok yakın bazen.Kayahan'ın vefatı yaş aldığımı daha bir hissettirirken,kendisinden çok sevdiğim bir şarkıyı nedense hatırlayamıyorum.Hani sanki bana çok hitap etmemiş gibi mi?Aklımda daha çok,genç eşi,yat aşkı ve kızının adının güzelliği kalmış.Beste.Allah rahmet eylesin,güzel bir renkti Kayahan.Belki şimdi kendime güzel bir Kayahan şarkısı hediye etme vaktidir.


Bu kadar duygusallık yeter.Bu basit kurabiyeler,Dr.Oetker tarifi.

Bademli baharatlı kurabiye:

Malzemeler ve Yapılışı(aynen yazıyorum):

200 g yumuşak margarin ve yrm su bardağı pudra şekerini mikserle 2 dk çırpın.Üzerine 1 portakal kabuğu rendesi( ben mandalina kullandım),yarımşar çay kaşığı dövülmüş kişniş,kakule,karanfil,tarçın,1 paket vanilya,1 su bardağı dövülmüş badem ekleyip karıştırın.2.5-3 su bardağı elenmiş un,1 paket kabartma tozu ekleyip yoğurun.Buzdolabında 1 saat beklettikten sonra,ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlayın.180 derecede önceden ısıtılmış fırında 20-25 dk pişirin.

Afiyet olsun,keyifli haftasonları❤️

No comments:

Post a Comment