25 March, 2018

Okudum,bitirdim...


Bu kitabi yillar once almis,severek okumaya baslamis,neredeyse sonuna geldigimde yarim  birakmistim hatirladigim kadariyla.Bu sene #bizimbuyukchallengemiz'in 28.maddesi icin yeniden elime aldim.Yarim biraktiginiz bir kitap.Bu challange sayesinde yillardir kitapligimda bekleyen 16 kitabi da bitirmis olacagim umarim.

Daha once Murathan Mungan okumadigimi saniyorum.Buyuk eksiklikmis.Hos bu kitabi neden yarim biraktigimi da animsamiyorum,belki uygun bir zamanda okumuyordum ve kafami toparlayamadim.


Cok severek okudum ne yalan soyleyeyim.Ozellikle Dumrul ve Azrail,Mavisakal en sevdigim oykulerdi.Ne zamandir icime cok isleyen cumlelerle karsilasmamistim acikcasi,icinde bir dolu cizdigim cumle var.Eski gunlerdeki gibi bu cumleleri paylasmaktan mutluluk duyuyorum.😊

"Doganin her zaman sasirtici ve yeni oldugunu dusundu.Yeryuzunde korluk yaratmayan birkac seyden biriydi doga;hicbir gozu alistirmiyordu kendisine"

"Zaten dunyadaki duygular ve goruntuler,kelimelerden daha coktur.Bu yuzden renkler ve sessizlikler daha cok sey anlatir.Olum hepsini bozmak icin gelir.Olumun oyununu cekici kilan sirasizligir."

"Insan bazen olmak istemedigine surgun edilir"

"Kendi yazisini giyinmemis hayatlar,baskalarinin ellerine kalir."

"Siradan olmanin lukslerinden biri de buydu belki.Vazgecmeyi bilme,vazgecebilme yetenegi."

"Bir zamanlar yasanmis guzelliklerin insanin icinde,sizlayacaklari mevsimi bekleyen sinsi yaralara donusmesi ne hazindi."

"Herkesin,gercegi kendisine yetecek kadariyla ilgilendigi bir dunyada,gercek ne ise yarardi ki?"

"Ask,anasi,babasi,yari gibi sevmekti.Onu sevmis olan herkesin gozleriyle birden sevmekti.Kor olana kadar onu herseyiyle gormekti."

Hepimize keyifli okumalar,bol okumali gunler diliyorum!💓

2 comments:

  1. Kitabı sevmemiz için bizim ruh halimizin de o kitabı okuyabilme durumunda olması lazım galiba. Bir de senelerin de etkisi var. Daha önce sevmediğim şeyleri sevebiliyorum mesela ben :))

    ReplyDelete