16 November, 2020

Tanistigimiza memnum oldum Ginko'cum

Ginkgo Biloba Agaci-Mabet Agaci

Merhaba Sevgili Dostlarim.Nasilsiniz? Umarim sizin hayatiniz benimkinden daha iyi bir seyirde ilerliyordur.Memleketimde depremler olurken,benim ruhumda da yikimlar oluyordu.Belki de nicedir fark ettigim ama gormezden geldigim catlaklar daha fazla dayanamadilar ve yikiliverdiler.Hayatimin neredeyse son 2 ayinin ozeti icin su cumleyi tekrarlarken buluyorum kendimi cogu zaman.Zamaninda o kadar Asaf okumusum ki,siirin tamami degil gelip de ruhuma takilan,sadece bir cumlesi."ÖLÜM GİBİ BİRŞEY OLDU AMA KİMSE ÖLMEDİ" 

Iyiyim diyorum,gucluyum diyorum,ben bununla da basa cikarim diye soyluyorum kendime bolca.Evet kimi gun iyiyim ama kimi gun bogazimda ve gogsumde koca bir tas ile gecistirip gidiyorum.Aslinda nasilsin diye soranlara bok gibiyim,kirik ve yikigim diyip delice aglamak,bogazimdaki o yumruyu kusmak istiyorum.Ha bir de gitmek istiyorum,ciddi ciddi tek basima;cok ama cok uzaklara.Ama ne yazik ki dunyanin hali ve benim maddi durumum buna izin vermiyor.Ben de totomun uzerine oturmakla,daganik bir kafa ile calismakla,gunluk islerle gecistirip gidiyorum hayati.Evet hayat devam ediyor,temizlik yapiliyor,oglanlar bakiliyor,musteriye gulumseniyor.Hayatin guzelligini,verdiklerini asla gormemezlikten gelmiyorum,sukrumden taviz vermiyorum.

Insan en sevdigi tarafindan soka ugratildiginda nasil devam eder,yeniden nasil baslar?Guven,inanc yine yeniden nasil saglanir su an icin bilemiyorum.Sadece tek dilegim kendimi yine yeniden bulmak.Ya da yeni bir versiyonum varsa onunla bir an once tanisabilmek zira 42.5 yillik Sibel beni cok yordu.Sibel'in yaptiklarini,basa ciktiklarini inkar etmiyorum tabii ki,hem belki o eski ben yeni olabilecek Sibel'in temelidir.Kim bilir? Emin oldugum artik yeni sarkilar soylemenin zamani geldigidir.



Benim yapraklarim dokulurken bile doga ile harmoni icindeyim.😁 Gulesim geldi! Ne de guzel bir mevsime denk geldi bu ruh halim.Iste bu mevsimde yuzyuze Ginko'cugum ile tanistik en sonunda.Internetten gordugumde bayildigim,nasil hic karsima cikmadi bu agac deyip durdugum Ginko ile yolumun asagisinda markete giderken karsilastik.Her zaman markete gittigim yol,hatta bir gun baska bir agac ile tanistigim,yapraklarinin rengine vurulup eve donup telefonumu alip bir dolu fotografini cektigim kizil yaprakli agac.Iste o agactan sonra Ginkgo.Sarardi yapraklar once,en son gordugumde dalinda sadece 6 tane kalmisti.Yeni is yolumda yururken,her sabah selamlasiyoruz kendisiyle.2020 Sonbaharinin bana en guzel hediyesi kendisi.Turkce adinin da mabet agaci olmasina ne demeli?



Tanismamizi,tanismamizi hayatimin bu donemine rastlamasini bir isaret olarak aliyorum kendime hediye olarak izninizle.Kendime,ruhuma ve bedenime mabet olarak davranmaliyim diye.



 "Yazgimiz,baskalarinin yazgilariyla ne zaman kesisir,kararlarimizi neler bicimlendirir,yolumuzu ne boler,kim degistirir,bilinmez.Uzaklardayken cok sey ogrendim,baska hayatlar ve varoluslar kesfettim,ama bugun burada hayat hakkinda konusurken nerdeyse bir cocuk kadar saf ve saskinim;yasamin bilinmezlikleri,tuhafliklari,bize oynadigi oyunlar karsisinda ne denli silahsiz,savunmasiz oldugumuzu su kocamis yasimda bir kez daha anlamis bulunuyorum"


Ruh halime cok uygun bu satirlari cizerek bitirdim Sairin Romani'ni.Cizdigim nice satir var,sindire sindire okunacak,hatta yeniden okunacak bir kitap.Kesinlikle tavsiye ederim.

Iste boyle dostlarim.Gidip kendime iyi bir smoothie yapacagim simdi,sonra siradaki kitabima gececegim.Sabah yogami pijamalarimla yaptim,Fred'i erken saatte  yine pijama ve sabahlik ile yuruttum.Laptopu acinca 3 birden yine dibimde kuruldu😆Evlatlarim benim hos bazen birakin beniiiii diye ciglik atasim gelmiyor degil! Velhasil dedigim gibi,Madam Cileksuyu'nun bilindik halleri bir cok konuda devam ediyor,edecekte.Cunku O'nu oldugu gibi seviyorum.Yeni versiyonu insanlah daha da iyi olacak.

Super iyi gecsin gununuz,haftaniz.Yalniz degiliz!💓💓💓

12 comments:

  1. Çok duygusal bir yazıydı be Sibelcim. Niye bilmiyorum ama o kadar dokundu ki ruhuma...
    Çok daha güzel şeyleri yaşayacağın günleri coşkuyla anlatmanı bekliyor olacağım bi tarafta <3

    ReplyDelete
  2. Yaşam kucak dolusu güzellikle gelsin bugünümüze, mutlu mutlu yaşayalım kendi köşemizde :) Yeni bir ağaç öğrendim, bir kitap önerisi aldım; oh ne verimli bir içerik :) Neşeli sevgilerle :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insanlah,hepimize kocaman kocaman.Kocaman sevgiler.

      Delete
  3. Herkesin bir umudu,bir savaşı, bir kaybedişi, bir acısı, bir yalnızlığı, bir hüznü ve içinden bir türlü uğurlayamadığı bir gideni vardır. Gothe der ki:"dünya hassas kalpler için bir cehennem" yaşar kemal'de der ki: "İnsan, evrende gövdesi kadar değil, yüreği kadar yer kaplar"Yalnız değilsin…cismen değil ama yüreğin(iz)le yüreğimdesin…Sevgili Sibel...Ece

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim Ece,nasil guzel yorum,sozler...Cok guzel soylemisler ve cok dogru soylemisler.Cok tesekkur ederim...

      Delete
  4. Başlığı okuduğumda aklıma "hayat acaba ginkgo biloba desteği al" demeye mi çalışıyor diye düşündüm ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet sanki.Sen de diyor ginkgo gibi yapraklanip,yesilleneceksin.:)

      Delete
  5. Merhaba ,
    Doğru anladıysam en güvendiğin , mahremine aldığın dağlara karlar yağdıysa bilmeni isterim ki bir süre sonra bu kadar acıtmayacak canını. Bu "bir süre" bende 1,5 yıl oldu :-(
    O sürenin sonunda her gece ağlamaz oldum. Nedir ki hiiiç geçmedi , biliyorum ve kabul ediyorum ki artık bununla yaşayacağım. Zamanla daha kolay yönetir oldum , hiç de affetmedim , etmeyeceğim.
    Diyeceğim o ki bu yaşadığın seni çok güçlü kılacak , her şeye bakış açını değiştirecek , tüm önceliklerini değiştirecek. Büyümüş ve güçlü bir kadın olacaksın.
    Herkesten ve her şeyden önce sen kendine iyi davran olur mu?

    Sevgier ,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok duyguladim bu yoruma ben..Cok tesekkur ederim:)Evet gercekten kendime iyi davranmaya calisiyorum ve once ben demeyi ogrenmeye calisiyorum:)

      Delete
  6. İnsan bir kere yıkılmadan ayağa kalkamıyor. Sanırım ortak zamanlardan geçiyoruz. Kafamı başka şeylere verip unutmaya çalışıyorum çoğu şeyi. Sonra kendi kendimi o düşünce nerede nereye gitti diye ararken buluyorum. Asıl bu ruh halinden kurtulmam gerekiyor diye sürekli kendimi telkinliyorum. Ama yazmak blog da olmak iyi geliyor. Yalnız olmadığını görüyor insan. Selam olsun sana da kederinede... Umarın en kısa zamanda parlak yollarla buluşuruz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umarim Dada'cim,umarim..Eminim ki de bulusacagiz en hayirli zamanda...sevgiler:)

      Delete