15 January, 2009

portakalli hashas tohumlu kek....

limonlu hashasli keki yaptigimdan beri takintili oldum ben bu keke karsi..herkese illaki deneyin demekten daraldim valla...marie claire'in kitabinda portakalli versiyonunu gorunce dayanamadim,yine yaptim, elimde biraz daha tarihi gecmis hashas tohumlarim kaldi..bir kere daha limonlusunu yaparim artik....gerektiginden buyuk kare kalibimi kullandim,gordugunuz uzere kek yayildi,ortasi biraz tuhaf oldu sanki,icine bir de taze SIKILMIS portakal suyuda katmistim,tadi daha yogun olsun diye...ama bu sefer alnimin aki ile cikamadim bu kekten,limonlusu kadar....olsun,tadi cok guzeldi,hemencek bitti yine.....

malzemeler:

  • 250 g yumusamis tuzsuz tereyagi
  • 225 g seker
  • 3 yumurta
  • 2 yemek  kasigi hashas tohumu
  • 2 portakalin rendelenmis kabugu(1 ymk kasigi tarifte)
  • 125 ml sut
  • 250 g un
yapilisi:

  • firininizi 180 derecede onceden isitmaya baslayin
  • 23 cmlik kek kalibinizi yaglayin.
  • yag ile sekeri cirpin.
  • hafifce cirpilmis yumurtlarinizi katin,hashas tohumlarinizi ve portakal kabuklarinizi ekleyin...sutunuzu katin..
  • iyice karistirdiktan sonra un ekleyin....
  • bir saat,bicaginiz temiz cikana kadar pisirin...
  • uzerine pudra sekeri serpin,afiyetle yiyin....
hashas tohumlu kek yapicagim,bu kadar sevicegim hayatta aklima gelmemisti acikcasi,gazetedeki tarifi gorene kadar...arsivimden limonlusunu da gorebilirsiniz...afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment