07 October, 2015

Fıstık ezmeli ve çikolatalı browni



Dönem dönem aynı ya da benzer şeyleri yapaduruyorum farkettiyseniz.Bir dönem biscotti,bir dönem apple crumble,bir dönem acı biber reçeli vs.

Browniyi geçtiğimiz yıllarda da yaptım,hatta kaç kez sarışın hali blondie'yi denedim,bıkmadım.Bu tarifle de karşılaşınca da denemeden duramazdım!


Tarif,Dame Maggie Smith'den:) Hani Dawnton Abbey'deki huysuz,yaşlı ve şirin kadın,Kontes Granthom:) dizideki en favori karakter benim için,kendi yaşlılığımı görüyorum :)

Geçtiğimiz ay sonunda  bir çok önemli kahve evi,dünyanın en büyük kahve sabahını gerçekleştirdiler.Kanser hastalarına en çok destek veren Macmillan Hemşireleri için.Tüm ay boyunca kahveden,kekten 5 penni onlara gitti,henüz ne  kadar topladığımız bize belirtilmedi.Her yıl gerçekleştirilen bu organizasyonda baş barista olarak,kahve yapmaktan,lattelerin üzerine kalp kondurmaktan büyük onur duydum.Yardım kuruluşlarını,bazen güvenmekte zorlansam da,seviyorum.Ucundan azıcık da olsa bir faydada bulunuyorum gibi geliyor. Böyle bir zamanda herkes birleşip,birşeyler yapmaya çalışıyor,kek yapıp satanlar gibi...

İşte kek yapıp satalım,destek olalım diye bir kitapçık yapılmıştı nice ünlünün tarifi ile,o kitapçıktan seçtiğim,az malzemeli,kolay bir tarif bu.


Çikolata ve fıstık ezmesi birleşimini yıllardır cennetlik bir tad olarak gördüğümden denedim bu tarifi.

Pazartesi akşamı topallayan bacağıma rağmen girdim mutfağa,ertesi gün gelecek misafirlerime sunmak için.Sonuç çok estetik değil belki ama tadı muhteşemdi hepimiz için.İsterseniz krema,isterseniz dondurma ile ikram edin.Benim için tek başına,kahve ile tadına doyum olmadı.


Malzemeler:

225 g parçacıklı fıstık ezmesi 
225 g iri parçalara kırılmış sade çikolata 
280 g şeker(light brown)
100 g un(self raising,yoksa una bir tatlı kaşığı kabartma tozu ekleyin)
3 yumurta


Yapılışı:

-fırını 180 derecede önceden ısıtmaya başlayın.20 cm'lik bir tepsiye yağlı kağıt serin,çikolatanın ve fıstık ezmesinin 50şer gramını ayırın.
-kalan çikolatayı,fıstık ezmesini şekerle sürekli karıştırarak kısık ateşte eritin.altını kapatıp,teker teker yumurtaları kırın,tahta kaşıkla iyice karıştırın.(bu esnada karışım parlamaya ve yapışık gibi bir hal almaya başlıyor)
-unu katıp,karıştırıp karışımı tepsiye dökün.
-bu arada fıstık ezmesini eritin(ben mikrodalgada erittim,her zaman benmari usulünü tavsiye ederim) ve çikolatalı karışımın üstüne yayın.20-25 dk pişirin.
-kalan çikolatayı eritin ve pişmiş browni üstüne gezdirin,o arada kendinizi J.Pollock gibi hissetmek serbest.Mutfak artistleriyiz biz değil mi? :)


İşte bu kadar,basit,sonbaharlık bir tarif.

Sağlıklı beslenmeye bir türlü geçemeyen ben,sizi suçuma ortak etmek istemem ama paylaşmak güzel şey değil mi? O yüzden 10 yıldır blog yazıyorum ben:)


Sanırım blog dünyasında,her rengi her desenle sunan tek şahıs benim :) Her telden çalıyorum,çalmaya devam edeceğim.Hayat,renklerle desenlerle güzel.Hepimiz birer gökkuşağıyız aslında:)

FUF'da görüşmek üzere,sevgiyle kalın:)

No comments:

Post a Comment