21 March, 2016

Sebzeli,peynirli kek



Geçenlerde yan tarafta çok okunanlarda bulunan kek maceralarımdan birini okuyordum.Sizi bilmem ama eski yazdıklarıma dönmek beni çok mutlu ediyor.Bir zamanlar Türk usulü kek yaparken zorlanmışım,okuduğum linkte de Zeugma'cım iyi tiyolar vermiş.Hava kek havası olunca,Serap da şahane keklerinden birinin fotosunu gönderince(deneyeceğim yakında o keki de),gaza geldim,kalktım kendim için kek yaptım.

Tuzlu kekler benim için hep başka,zaten tuza aşığım ben.Bu yüzden elimde olan malzemelerle yapayım dedim bu keki.Ekmeğimsi kek oldu;)


malzemeler:

-3yumurta
-200 ml zeytinyağı
-200ml yoğurt 
-1 tatlı kaşığı kabartma tozu 
-1 çay kaşığı kekik
-1avuç çekirdek içi
-aldığı kadar un
-1 kase ıspanak,rendelenmiş havuç ve çedar peyniri karışımı(ilk fotoğrafta gözüküyor)


Yumurtaları iyice çırpıp,yağı ve yoğurdu katıp çırpmaya devam edin.Geri kalan malzemeleri katın,karıştırın.

Yağlı kağıt serilmiş kalıbınıza dökün,üzerine çörek otu serpin.

Önceden ISITMADIĞINIZ orta dereceli fırında bıçağınız temiz çıkana kadar pişirin.



Artık bardak ölçülü,Missss gibi Türk keki yapmaktan kim korkar.Zeugma'cım haklıymış,iyi ki de önceden ısıtmamışım,yavaş yavaş pişti,çok güzel kızardı,içi pofuduk gibi oldu.





Bütün keki ben yedim,ilk oturuşta değil tabii ki;)

Çay yanına güzelce eşlik etti,beni öğlen yemeğine ne getirmeliyim düşüncesinden kurtardı.

Bir dahaki sefere tatlı kek yapabilirsem bu usül,acil kek yapma krizlerini başarı ile atlatabilirim...

İyi haftalar....

2 comments:

  1. Ayy cok lezziz duruyor, tuzlucu olarak cok kiskirdim ben de yapicam en yakin zamanda. Ellerine saglik balim ;)

    ReplyDelete
  2. Famuk'cum senden gelen sevk ve ilham ile yaptim,ondan guzel olmustur:)

    ReplyDelete