07 November, 2016

Kandil simidi



Gecen gun FUF'da bahsetmistim bir sabah kandil simidi kokusu ile uyanip da,Serap'cimdan mahlep istedigimi.Iyi ki getirmis,iyi ki yapmisim.Sanirim mahlep bitene kadar yapacagim kandil simidini.

Kandil degil neden durup dururken kandil simidi cekti canim bilemiyorum ama kandil simidi benim cocukluk-gencligim ile cok bagdastirdigim bir tatdir.Bizim evde kandil simitsiz kandil gecmezdi biz kucukken,gencken.Hala babam gozumun onune gelir elinde torba torba kandil simitleri ile eve gelmesi.Oyle 1-2 kutu ile asla gelmezdi.Dolu dolu alir,birimize verip,gidin bilmem kim komsuya verin derdi.Yarisi susamli yarisi susamsiz olanda,susamsizlar hep ilk tercihimdi:) Corekotlu:)

Burda kandil simidini layiki ile bulamayacagimdan kendim yaptim en sonunda.Pogaca gibi yapimi aslinda ama simit sekli vermek beni biraz gerdi:) Tamamen sabirsizligimdan sebep:) Hal boyle olunca ilk postayi elimden geldigince simit sekli vererek,kalani da pogaca olarak pisirdim:)


Cok bereketli,leziz kandil simitinin tarifini internetten buldum.Zaten aratinca hep ayni tarif ayri ayri bloglarda paylasilmis...


Bu sabah dusundum de,artik ne yemek kitaplarimi kullaniyorum ne de sevdigim tarifleri yazmak icin defterimi.Malzemem ne ise yazip,ara tusuna basip,uygun buldugumu yapiyorum.Nasil da tembel bir insan olmusum...Ya da kolayligin,pratikligin keyifini cikarmak mi desek buna:)


Sirada simit denemek var benim icin.Bildiginiz bir link,tarif varsa paylasirsaniz cok sevinirim.

Birazdan girip mutfaga,muzlu ekmek deneyecegim.Aksama sadece mercimek corbasi ve yanina taze ekmek.Sonrasi zencefilli limonlu cay.Havanin birden bire bu kadar sogumasi saka gibi.Resmen acitan kuru soguk.Sabah pasparlak gunese aldanip gayet kisa esofman ile ciktim.Tabii ki gunes gozlugumu unutmadim:) Artik bereleri unutmamak gerek Sibel dedim kendi kendime.Bu mevsimi de seviyorum.Her mevsimin ayri bir guzelligi var.Sicacik tutun kendinizi en cok da kalbinizi.Allah disarda olanlara kolayliklar versin,karsilarina iyi insanlar cikarsin dilerim.

Hepimize mutlu,keyifli bir hafta diliyorum.

2 comments:

  1. Nasil da lezzizdi, ellerine saglik ❤️

    ReplyDelete
  2. Saol canim benim,sen begendiysen,tamamdir:)

    ReplyDelete