12 November, 2018

Okudum bitirdim:Paula


Bizim Buyuk Challengemiz'in 15.maddesine tekabul eden,cok sevdigimiz bir yazarin henuz okumadigimiz bir kitabi.Allende'den ne okumus da sevmisim hatirlamiyorum,raflara da gidip bakmaya useniyorum ama demek ki cok sevmis ve bu maddeye uygun gormusum sene basinda.Kitabi da yillar once Oxfam'dan almisim.O kadar eski,sayfalari o kadar sari ki,enfes!Okunacak zamani bu yilmis,iyi ki okumusum.


Paula,Allende'nin biricik kizi.Porfiria hastaligi var ve yataga bagli kalmak zorunda.Annesi once Madrid'de hastanede,sonra California'da bas ucunda durarak hayatini ona adamis son gunlerine kadar.Allende yazamayacagini dusundugunde,editoru neden bu donemi yazmiyorsun deyince Paula'ya yasadiklarini,hissettiklerini anlatmak icin yazmaya basliyor bu kitabi.Bir yazar icin aciyi hafifletmenin daha iyi bir yolu olabilir mi?

Bu kitapta sadece Paula'nin bas ucunda yasadiklari anlatilmiyor,ayni zamanda Allende'nin hayati,yasadiklari,asklari,ulkenin politik donemi,goc etme zorunlulugu,bosanma,aile baglari da en ince detayina kadar anlatilmis birbirinden guzel cumlelerle.

Altini cizdigim nice cumle,keske aklimda kalsa kullanabilsem dedigim,yeni ogrendigim nice kelime var.Tuhaf gelecek belki ama Allende'nin kendisini anlattigi kimi cumlede kendimi buldum ben.Ne kadar guclu,ask dolu,verici bir anneymis kendisi,kesinlikle bilinmeye deger bir insan.Neruda ile dostlugu da hayran olunmayacak gibi degil.Dunyaca unlu bir yazar olana dek de nice farkli ise imza atmis kendisi.

Velhasil,okuyun derim.

Mutlu Haftalar olsun!

not:Kitapligima bakinca,Allende'den daha once Afrodit'i okudugumu gordum.Gecen aksam elime alinca,yeniden geri donmek icin kivirdigim sayfalari tekrar okudum.Ask,sex,afrodizyaklar,aska iyi gelecek yemek tarifleri var kitapta.Tutkulu insanlara tavsiyemdir😊

2 comments:

  1. Merhaba ÇS,

    İspanyol ve Latin Amerika eserlerine ilgim oldukça fazla. Şili'li yazarın hüzünlü eserini tasvir ettiğiniz için teşekkürler. Latin dilleri cinsiyetçi kelimelerle kendini ifade eder, metin içinde Paula yazmanıza rağmen başlıkta Paulo yazılmış, yoksa kitapta hem kadın hem erkek mi var :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba DOO,tamamen benim yazim hatam ki simdi duzelttim ve ekleme de yaptim daha once hangi kitabini okuduguma dair.Bu kadar dikkatli bir okuyucu oldugunuz icin tesekkur ederim.Is yerinde Paula diye bir arkadasim var Italyan,kendisi de bu ismin soylenmesinin ve yazilmasinin kendisine ara ara zorluk cikardigini soyledi.Ne tuhaftir ki ben kiz versiyonunu rahatlikla telaffuz edebilsem de,erkek versiyonunda zorlandigimi fark ettim gecen gun yeni bir is arkadasi ile tanisinca.:)

      Delete