29 December, 2022

29.12.2022


Sabahlarin insani degilim artik,hatta gece kusu oldum bile diyebilirim.Sabahlari cok erken kalktigim saatler cok uzakta sanki.Is dolayisiyla mecbur olmadikca kurmuyorum saati.O gereksiz cok erken uyanmalar alkolden sebepmis.Isten gec gelip,gec sakin saatlerin tadini cikariyorum,gec yatip gec kalkiyorum.Genelde uyandigim saatlerde gun aydinlik oluyor,gunesliyse hele disko topumun minnak isiklari tavani kapliyor.Gozumu ilk acip gordugum isik,duydugum cok sukur ki genelde sessizlik;kus sesleri.Ara ara carpan kapilari duymuyorum,duysam da gerilmiyorum.



Yapmak istediklerimi yapiyorum sakin sakin.Bazen kosuya ya da yuruyuse gidiyorum.Artik 20 dk kendi seviyemde durmadan kosabiliyorum.Bazen yoga matina sarilarak esniyorum.Keyifle kahvaltimi yapiyor evdeki genclere rastlarsam onlarla muhabbet ediyorum.Sonrasi is,ne guzel acele etmemek.Gunun oluruna teslim olmak.Ne guzel bir yermis burasi,hic boyle dusunmemistim.Bazi seyler bekledigimden de iyi oldu,mutesekkirim.

Soguktan sebep seker tuketimimi cogalttim,sekeri cok seven bir patronumun olmasi bana kotu ornek.Yeni yildan umitliyim,bu gidisata bir dur diyecegim.

Simli,pullu seylere karsi hic olmadigim kadar sevgi doluyum,dozaji abartasim geliyor bazen,ozellikle makyajimda ve ojelerimde.Bu Noel ya da yilbasi ruhundan degil,tamamen icten geliyor.Hayatin artik bir disko,benim de disko topu oldugumu dusunuyorum.Gunesli gunlerde isigim etrafa yayiliyor done done,gunessiz gunlerde oldugum yerde dursam da yine bir renk,yine bir desen katiyorum hayata.Diskonun muzigi degisiyor,tempo eksilip artiyor ve ben de ona ayak uydurmaya calisiyorum.



Cok dusunuyorum,tartiyorum.Boyle yapmisim,yapmasaymisim,hakliymis,ben hakliymisim,haksizlikmis vs...Ne kadar dusunursem dusuneyim,donup kalbime bakiyorum ve icimin cok rahat olmasi beni rahatlatiyor.Olmasi gereken,olmasi gerektigi sekilde,olmasi gerektigi zamanda oluyor.Fazla sorgulamanin manasi yok,teslim olmak guzelmis,tecrube insani daha guclu kiliyormus,kendine guvenini artiriyormus.

Harika bir ev sahibimiz var.Kendisine sukurlerimi her firsatta ifade ediyorum. Yine agacimizi getirdi,karti birakti masa ustune,herkese bir kutu cikolata ile birlikte.Afrikali Ronald ile susledik agaci,yildizi ustune Ronald koydu.Sonra ikimiz de isaret parmaklarimiz ile dokunup,dilek diledik.Ronald ilk defa kar gordu bu yil bir kac hafta once,Londra kara teslim oldugunda.

Bu ev bana barinak,siginak oldu.Hatta iyilesme merkezi,bir nevi rehab.Kendime ait bir oda,kucukken de cok sevdigim bir seydi.Odamin tozunu alir,kitaplarimi oksar,ufak tefek degisiklikler yapar,mum yakardim.Odam benim kabugum,kabugumu seviyorum.Insan ne kadar sevdikleri ile yakin olsa da,kendine ait alana,zamana sahip cikmali,sinirini belli etmeli.


 Ne kalbimiz ne de vucudumuz yol gecen hani degil.Insan elinden geldigince gozu gibi bakabilmeli kendisine.Kendimize nasil baktigimiz,disariya da fikir veriyor sonucta.Biz kendimize iyi bakmazsak,karsi tarafin bize iyi bakmasini nasil bekleyebiliriz ki.Iyilerle karsilasalim.

2022'ye dair oturup dusundugumde genel olarak hislerim bu yonde.Cokca sukur dolu,hem de cok.Bir dolu kahkaha,sarilma,cok calisma dolu.Gecen seneki bazi gunleri dusundukce,o halime donup sarilmak istiyorum.Hos ben sarilamadim belki ama cok guzel saranim sarmalayanim oldu,mesafeye ragmen telefon araciligi ile sarildilar.Sonsuz mutesekkirim.Geccek dediler gecti diyemem ama o hissettigim cok aglaklik,kendine acima,kendini gariban,terkedilmis hissetme donemi gecti,gecmeyen bazi duygular da tecrube olarak hayat haneme yazildi.Hep bildigim ve inandigim,hayat herseye ragmen guzel,biz nasil tercih edersek o sekilde yasanacak.

Simdi gidip kendime bir Turk Kahvesi yapacagim.Sari battaniyemi omuzlarima alip,Ay'a selam verecegim.Donuste mum ve adacayi yakacagim ve tirnaklarima parlak bir oje surecegim.Sonrasi The Handmaid's Tale maratonuna devam.

Yarin Cuma,bence yilin son Tesekkur Cuma'sini yazmak icin erken kalkmaliyim.Ben niyet ettim,bakalim sabah ne gosterecek.

Sevgiyle ,askla,saglikla kalin.💗💝💝


2 comments:

  1. Disko benzetmesi süper. Yol geçen hanı benzetmesi de harika. Herkesin bir şeyler öğrendiği bir yıl olmuş. Gelişmek değişmek çok iyi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaraticiligim ustumde Dada'cim:) kesinlikle xx

      Delete