02 March, 2013

Nigella'nin cok basit ama lezzetli sade kurabiyeleri




(ust fotograftaki islemi (ki cokkkk basit) yapmaya calisirken,insanlarin ne kadar sabirli ve artistik olduklarini dusundum,gorup de hayran kalmamak,emege saygi duymamak elde degil.Gercekten bu isi yapanlarin,eline,kalbine cokca saglik olsun,cunku ortaya cikardiklari bir sanat eseri gordugum kadari ile,masallah)

En son izlediklerimi buyuk bir heyecanla,sicagi sicagina paylasmak icin kuruldum bugunlerde pek sinirli oldugum laptopumun basina.Yaslandi,yavasladi,yazi yazmak,fotograf yuklemek iskenceye donusup,sevkimi kirmaya basladi.Biraz daha sabir diliyorum kendime,ne yapicagima karar verene kadar,format mi diyorlar? Apple'larin da varmiymis ki formati,ben hic sIkInti yasatmazlar diye dusundum bunca seneler;) Bu arada ipad'den de blog yazamayan bir cinsim ben:(

Kisaca,hangi posteri yuklemeye calistiysam,ki basardim ama bloggera gecmedi html olarak nedense,eskiden sip diye olurdu:) O yuzden vazgectim ve Sevgililer Gunu'nden beri erteledigim kurabiyelerimi paylasmaya karar verdim.

Cok guzel oldu bu kurabiyeler,zevkle dagittim favori musterilerime.Uzerine de renklendirmek icin tarifi var ama ben elimde kalmis seker hamuru koydum sirf merakimdan,bir daha da yapacagimi sanmiyorum.Zira o tat birlesimini hic ama hic sevmedim,pek sevenler olmus olsa da.Nasil yiyor insanlar o kadar seker hamurlu cupcakeleri ve de suslu kurabiyeleri?

Nigella'nin kurabiye kesicilerini kullaniyorum cok uzun zamandir,onun icindeydi bu tarif,denemeyi cok istemis,sanirim hic denememistim.Iyiki yapmisim.


Cok da bereketli oldular,50 diyor ama sanirim daha fazla idi,saymadim ve saymadigima da pisman oldum:)

malzemeler:

  • 175 g tuzsuz yumusatilmis tereyagi
  • 200 g tozseker
  • 2 buyuk yumurta
  • 1 tatli kasigi vanilya esansi
  • 400g un,gerekirse daha fazla
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • 1 tatli kasigi tuz
  • uzerini renklendirmek isterseniz 300 g pudra sekeri,gida boyasi(ben bu sekilde degil hazir alinmis seker hamurundan kullandim sadece bir kac tanesine)
yapilisi:
  1. Firini 180 derecede onceden isitin.
  2. Sekeri ve tereyagini iyice kremalastirin,yumurtayi ve vanilyayi ekleyin.
  3. Diger bir kasede unu,kabartma tozunu,tuzu karistirin.Kuru malzemeleri tereyagli karisima ekleyin.Yavasca birbirine yedirin,cok yapiskan geliyorsa elinize, biraz daha un ekleyin.
  4. Hamurunuzu ikiye bolup,strec filme sarin ve en az yarim saat buzdolabinda bekletin.
  5. Unladiginiz masa ustunde yarim cm kalinliginda kesmeye baslayin.(ilk yariyi yaparken digeri dolapta beklesin)
  6. Firin kagidi serdiginiz tepsiye yerlestirin,8-10 dk,hafifce kizarana kadar pisirin.
  7. Soguduktan sonra uzerini renlendirmek icin pudra sekeri ve istediginiz rengi karistirin,istediginiz katiliga gelene kadar su ekleyin.Vericeginiz susleme sekli sizin kendi artistik yaniniza kalmis diyor Nigellacim.



Ben hazir seker hamurunu ,ayni ebatda kesiciyi kullandim,kurabiye ve hamur arasina recel surdum yapissin diye.

En son izlediklerim ise,gercekten buyuk bir heyecanla ve gerginlikle,sonunu bildigim halde Argo,sonrasinda dinledigim Ben Affleck'in Oscar konusmasi.Cok duygulandim ve de tabii ki agladim.Havaalanlarinda cokca macera yasamis,cok gerilmis bir insan olarak sanki ne hissettiklerini biliyordum gorevlilerin karsisinda olduklari anlarda.Mideme yumruklar oturdu kimi zaman.(sanirsiniz kacaktim ben:)


Gecen hafta,sinemada Song for Marion'i izledik...Ahhh,giderseniz selpak alin yaniniza.Bu kadar dokunacagini bilmiyordum.Gitme sebebim Gemma Arterton idi,hayranim kendisine,dogal guzelligine.Bu filmde de cok hostu,tam bir Ingiliz Gulu,leydi hali ile,super bir muzik ogretmeni idi.Gonullu olarak,Halk Egetim Merkezi'nde emeklilere muzik dersi veriyor ve onlari yarismaya katilmaya ikna ediyor,iclerinde biri var ki,Marion,(yaslaninca bende oyle olucam,kanser bile olsam,kupemi kolyemi eksik etmeyecegim,esarp koleksiyonum o zaman daha bir kullanilir olucak:) O kadar pozitif,o kadar tatli ki.Kocasi ise tam bir huysuz sirin.Boyle sirin,kalp isitan,basit bir filmdi iste,ama bana cok dokundu,kanseri icine alan hersey gibi,ne de olsa bizim burda onumuz,arkamiz,sagimiz solumuz kanser.Hemde en sevdiklerimize dokunan,onlari bizden alan.

Son olarak da eger Londra'ya gelip de muzikal izlemek istiyorum derseniz oncelik taniyin diyecegim,ozellikle Queen'i severseniz,WE WILL ROCK YOU.Queen'in sarkilari ile,gelecekte gecen,muzigin,orjinalligin insanlarin elinden alindigi,bir kac Bohem sayesinde,tekrar eski gunlere donme  savasinin verildigi bir konu.Hem bugune dokunduruyor,hem de gelecege bir cok yerinde.Anlayana tabii ki.

Dopdolu gecsin haftasonunuz.

No comments:

Post a Comment