08 February, 2017

Elmali,kuru uzumlu,bademli ve cevizli muffin


Selam CS'ciler? Elmayi goruntusunden sebep alip,bir turlu bitiremeyenlerden misiniz?Resmen tipini sevdigimden aliyorum su meyveyi.Bugun pisirecegim pirasanin icine katmak icin soyarken,ortadan ikiye bolununce ne kadar harika oldugunu dusundum yine.Is yerinde yedigim,hala cinsini bilemedigim elmalari da cok seviyorum.Sert sert,sulu sulu.Is yerinde arada yiyince,evdekilere sira gelmiyor.NE DE OLSA GUNDE 1 ELMA,DOKTORU UZAK TUTAR diye bir deyis var buralarda.Hakli olabilirler.


Dun sabahki huzursuzlugumu yenmek icin sanirim,sabahtan yapiverdim bu muffinleri.Bu hafta 4'te kalkip,ise 5'te baslayacagim icin,kahvemin yanina birsey istedi canim.Zaten hep ac,hep tatli ihtiyaci ile uyaniyorum.Birsey yiyip,kahvemi icine kadar kendime gelemiyorum.Bu sabah iki tane yiyince,saat 11:15'e kadar  gayet iyi idare etti bu minnaklar beni.Tarif yine bbcgoodfood.com'dan,biraz benim adaptasyonum ile.

Bu tarifte ilk kez spelt denilen,bizde kavuzlu-kilciksiz-kizil bugday diye gecen  undan kullandim 50 g'lik tam bugday unu yerine.Siviyagi zeytinyagi ile degistirdim.tozseker yerine(golden caster cinsi verilmis tarifte),ben kahveringi seker kullandim ve 100 g'lik kuru uzumu azaltip.100 g'mi file badem ve ceviz ile telafi ettim.Yari yagli sut yerine,her zamanki gibi tamamen yagsiz sut kullandim.


Simdi size tamamen orjinal tarifi ve malzemeleri verecegim.Yapmak istediginiz degisiklikler size kalmis.

Apple&Sultana muffins

malzemeler:


  • 200 g kendi kendine kabaran un,tabii ki normal un da olur.
  • 1 tatli kasigi tarcin
  • 50 g tam bugday unu
  • 100 g seker
  • 2 yumurta
  • 125 g sut
  • 4 ymk kasigi siviyag
  • 2 rendelenmis elma
  • 100 g kuru uzum



yapilisi:


  1. Firini 180 derecede onceden isitmaya baslayin.Bir kapta unu,tarcini,kabartma tozunu,tam bugday ununu ve sekeri harmanlayin.
  2. Baska bir kapta,yumurta,sut,yagi karistirin; islak malzemeleri kuru malzemelere katin ve rendelenmis elma ile kuru uzumleri (ve ne ekliyorsaniz) katin.
  3. 12 adet muffin kabina dokun ve 25 dakika pisirin.


Hazirlanisi 15 dk,pisirmesi 25 dk'lik odulunuz hazir.Evi saran kokular da mutluluk sebebi.Bugunlerde cok gri Londra havasina,surekli degisen moduma daha iyi gelebilecek birsey dusunemiyorum.




Fotograflari editlemedim,mutfagimin isigi cok hosuma gidiyor,Kisa bir sure siritan gunesin verdigi firsati kaciramadim,o yuzden bir dolu fotograf paylasmis olmam😄



Scilly Adasi'ndan gelmis,yilin ilk kokulu nergisleri de copu boyladi bugun.Magazalar bu aralar hem Sevgililer Gunu'ne hem de Anneler Gunu'ne hazirlar.Etraf pek renki,kirmizili,pembeli,sarili.Zaten bu mevsimde,aslinda her mevsimde.vazolarimi ya da bardaklarimi nergissiz birakinca bir eksik hissediyorum.

Hepimize mutlu gunler diliyorum...

imza:bu aralar mutfaktan cikasi olmayan bayan cileksuyu💗💗💗💗😇

No comments:

Post a Comment