20 February, 2017

Kavuzlu Bugdaydan muzlu ekmek(kek)


Firina birseyler vermeye doyamamis,isten gelir gelmez daha yemek bile yemeden blogunun basina oturmus,karsilastigi 3 yorum sayesinde mest olmus,yeni un denemeyi kendine gorev edinmis-hatta bu aksam boyle bir cins un daha bulmus,almis- bir blogcu var karsinizda.

Bizim mutfaktan eksik olmayan meyve elma ve muz,fark ettiyseniz.Tamamen estetik sebebi ile,cunku oyle hergun meyve yiyen insanlar degiliz.Muz belki bir derece daha cabuk tuketiliyor ben sabahlari yulaf yiyorsam,onun disinda meyveler sus amacli mutfagimda,bereket timsali,O sepet dolu ise zenginim,bos ise ay sonu😉

Yine baktim,muzlar kararmaya yuz tutmus,bu haftasonu da calismiyordum,sabahlari ilk canimin istedigi sey de kahvemin yanina tatli bir sey.is basa dustu ve bu sefer de baska birinin tarifini deneyeyim dedim.Bu tarif sophiedahl.com'dan.Sayfasini tam incelemedim henuz,o yuzden kendisi hakkinda bir fikrim yok,Istedigim tarifi buldum ve kactim.

Banana bread olarak geciyor bu tarifler ama bence ekmek degil,resmen kek.Bu ingilizcenin sacma kelimeleri beni deli ediyor bazen.Ekmek ve kek arasindaki farki bilmiyormusunuz diyesim geliyor👀


Bastan soyleyeyim,bildigimiz keklere benzemiyor bu kek.Islak,nemli,pofuduk degil,belki yapiskan bile diyebilirim.Hos ekmege de benzemiyor,islak islak ekmek mi olur? Hani bicagi soktugunuzda bicaga birseyler yapisiyor olacak,bicak kuru kuru cikmiyor.O yuzden panik yapmayin,pismemis diye dusunmeyin her ne kadar pismemis gibi gozukse de.Pismemis olsa ben zehirlenmis olurdum bu tur kekler yapip yemekten.


3.kez muzlu ekmek-kek- deniyorum,hep ayni tipte kendisi.Bir ara yaptigim elmali keke de benziyor doku itibari ile. Daha onceki tariflerimden birisi bu,digeri de biricik Jamie'cimden.Artik hangisini denemek isterseniz,paylasmak benden,denemesi sizden.


Gelelim tarifimize.

malzemeler:

  • 75 yumusak tereyagi,tepsiyi yaglamak icin biraz ekstra
  • 4 yumusak,ezilmis muz
  • 200 g kahverengi seker
  • 1 yumurta
  • 1 ymk kasigi vanilya esansi
  • 1 tatli kasigi karbonat
  • 1 tutam tuz
  • 170 g kavuzlu bugday unu ya da hangi unu kullanmak isterseniz


yapilisi:

  • Firini 180 derecede onceden isitmaya baslayin.30x23 cmlik bir ekmek kalibini yaglayin
  • Muzlari bir buyuk kaba koyun,yagi,sekeri,yumurtayi ve vanilya esansini ekleyin.Karbonati ve unu katin,iyice cirpin.
  • Hamurunuzu ekmek kalibina dokup,1 saat pisirin.Biraz soguduktan sonra uzerine tereyagi ile servis edin diye oneriyor tarif sahibesi. 


Iste bu kadar basit,haftasonuna mutluluk katmak.Bu kekin en tatli yani tum malzemeyi hep beraber karistirip cirpmak,Cabuk ve pratik.Bir de cok kabaran bir kek olmadigindan,aman da kekim kabarmadi,bak coktu gibi bir derdi yok,

Simdi izninizle gidip birseyler atistirip,cok sevdigim Earl Grey'imi yudumlayayim.

Pazartesi aradan cikti ya,haftanin geri kalani da su gibi akar umarim.Bu hafta ekstra calisacagim ben,haftaya Sali gununu iple cekmeye simdiden basladim bile.

Mutfaginizdan sevdiginiz tatlar eksik olmasin.💗

3 comments:

  1. En büyük keyfim arkadaşlara pasta , börek yapıp onları devamlı bana
    çağırmak. ama olmuyor hep sana geliyoruz derler. çoğumuz öğretmeniz hatta dördümüz bir
    tane kendini emekli etmiş olan arkadaşım var. oda 20 yıl istanbulda çalışıp doğduğu kasabaya döndü. yaptığım keklerden inanmazsın yalnızca bir dilim yiyorum. keşke
    komşum olsaydın :)

    ReplyDelete
  2. En büyük keyfim arkadaşlara pasta , börek yapıp onları devamlı bana
    çağırmak. ama olmuyor hep sana geliyoruz derler. çoğumuz öğretmeniz hatta dördümüz bir
    tane kendini emekli etmiş olan arkadaşım var. oda 20 yıl istanbulda çalışıp doğduğu kasabaya döndü. yaptığım keklerden inanmazsın yalnızca bir dilim yiyorum. keşke
    komşum olsaydın :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ne guzel olurdu o kasabada komsu olmak,ogretmen olmak:) benim komsum da yok,cok fazla arkadasim da o yuzden butun keki bir hafta boyunca tek basima genelde ben yiyorum:)

      Delete