22 October, 2018

Armutlu Muffin


Gunaydin dostlar.Haftaya tatli baslayalim istedim.Kac haftadir bu tarifi paylasmak istiyordum ki,firsat olmadi.Madem izindeyim,erteledigim yazilari hemen siraya dizeyim o zaman.

Sabah alarmsiz kalkmanin mutlulugu icindeyim,yine sahane bir gun.Haftasonu mukemmeldi.Gunese doydum bolca enerji depoladim.Aksam ustu eve gelince nasil bir enerji bombasina donduysem gelir gelmez evin islerine sarildim mecburen cunku bizim yasli huysuz Adonis banyoya kakasini yapmisti.Nedense ne zamandir bu huyu edindi,kendini kopek saniyor ara ara sanirim ve kum temiz olsa bile bunu yapiyor.Disardan gelir gelmez islere girismek bana ailemin kadinlarini hatirlatti.Sanki butun gun disarda olmaktan sucluluk duyar gibi,telasla cay koymak,yemek hazirlamak ne bileyim bulasik makinesi bosaltmak  ya da camasir makinesini hep bizim ailenin kadinlarinin yaptigi sey.Valla dedim,annemle teyzelerim gorse gurur duyardi benimle.Iyi ki yapmisim,aradan cikti simdilik ve ben baska islere  bakabilirim artik.


Bu muffinleri Serap'lar icin yapmisti,sonra ise goturdum favori hatunlarima tattirmak icin.Icerigini enteresan buldu tadan herkes,zira kac kisi armutlu muffin tercih eder bu hayatta.Yumusayan armutlara kiyamadim ve google amca sagolsun bana mis bir tarif buldu, armutlarim israf olmadi ve de degisiklik guzel sey.


Tarif www.hedgecombers.com'dan.Evdeki malzemelere en uygun tarif buydu.3 gun mis gibi taptaze kaldilar,yumusacik,puf puftu.Tarcin armut derken tam sonbahara yakisan koku ve tad.


 kuru malzemeler:

  • 250 g un
  • 3 tatli kasigi kabartma tozu
  • yrm tatli kasigi tuz
  • 1 tatli kasigi tarcin
  • yrm tatli kasigi toz zencefil
  • rendelenmis muskat(ben toz kullandim)
  • 80 g seker
Islak malzemeler:

  • 1 yumurta
  • 150 sut ya da su
  • 90 g sivi yag
  • 180 g kup dogranmis armut


Yapilisi:

Firini 190 derecede onceden isitmaya baslayin.Muffin kagitlarinizi hazirlayin.Bu karisim 12'den fazla muffin yapiyor diyor,ben kac tane yaptim hatirlamiyorum.

Kuru malzemeleri bir kasede karistirin.Diger tarafta islak malzemeleri karistirin ve firin istenen dereceye geldiginde tum malzemeleri birbirine katin.Karisimi muffin kagitlarina doktukten sonra 20-25 dk,uzeri kizarana kadar pisirin.Ben uzerine suslemek icin findik serptim.

Bir muffin 189 kalori imis dostlar😃

Hepimize #mutlupazarertesiler dilerim.Sevgiyle kalin!

No comments:

Post a Comment