05 May, 2019

Pazar'lari pek severim #11


Mutlu Pazar'lar olmustur umarim dostlar.Benimki cok yogundu,eve gelip kendime bakim yapip,ancak toparlanabildim.Arada yuzume masaj yapiyorum nemlendirici surerken ve resmen hemen bir tazelik geliyor yuzume kirmizilikla birlikte adeta hic calismamisim gibi gozukuyorum😂😂

Bir gun yine havaalaninda kitaplara bakiyorum,sanki hic okunacak kitabim yokmus ya da gidecegim yerden kitap almayacakmisim gibi icine soyle bir baktiktan sonra aliverdim hemen.Hayatin Kurallari diyince hani insanin kurallar yikilmak icindir diyesi geliyor ama bir tarafim da kurallari sevmiyor degil.Kurallara uyulunca sistem duzgun bir sekilde ilerliyor sonucta.

Bir dolu kural var icinde,cogu bildigimiz,hatta kural degilmis gibi icimizden geldigi icin uyguladigimiz seyler ama ben yine de sevdigim bir kac tanesini  kendi capimda cevirdim sizinle paylasmak icin.

Acikcasi onca kural icinde beni en cok etkileyen " kendinizi baskalari ile kiyaslayin" kurali ki ben hep demisimdir kendimi asla baskalari ile kiyaslamam,kiyaslayamam sonucta sakuraya elma ver diyemeyiz degil mi? Dunden bir adim ileri gidebiliyorsam ne mutlu bana,kendimi gectim mi tamam hissediyorum ama bir yandan bu bolumu de okuyunca Sibel diyorum azicik kendini kiyaslasan,ornek alsan,belki hirs yaparsin da daha iyi yerlere gelirsin diyorum.Kitaba eklenen bu kural 16 yasinda bir gencin tavsiyesi.Kendimizi baskalarindan daha iyi gorursek kustah,iyi gormezsek de demorolize olmus hissederiz diyor ve tabii ki hepimiz farkliyiz o yuzden kiyaslama hic de uygun olmayacaktir.Is hayatinda nasil performansimizi olcmek icin hedefler koyuluyor,ozel hayatimizda da olsun diyor Templar ki davranis ve gelismemize faydasi olsun.Hic birimiz mukemmel degiliz,eminim cogumuz belki biraz daha sakin,sabirli olsak diye icimizden geciriyor olabiliriz.Bunu derken  H gibi sakin ve bilgili,Annem gibi derli toplu organize olsam diyorum mesela ve bu sekilde kendimi pozitif bir sekilde kiyaslayip,o insanlari kendime ornek almis oluyorum ve ilerlemek icin kendi capimda adimlari atiyorum.

Kitabin yeni baskisina yeni kurallar eklenmis ki bunlarin icinde bir Turk de var,adini okuyunca pek gururlandim.Elif Vatanoglu ne guzel adini boyle cok satan bir kitabin icinde gormek💓

Gelelim hangileri sectigime:

💓 "Keep it under your hat" yani sapkanizin altinda tutun.Ne alaka diyeceksiniz ki anladigim kadariyla bi deyim icinizde tutun,herseyi soylemeyin demek.Kendimce yukaridakinden sonra en sevdigim kural bu.Cunku ben kalbimden ne geciyorsa,uygun buldugum surece icimde tutamiyorum.Yas aldikca daha az soylemek,dolayisi ile soylenmek en uygulamak istedigim kurallarin basinda geliyor.Hele ki bir yerden sonra hep tekrara giriyorsa.Bir de diyor ki birakin insanlar sizlerle ilgili gelismeleri kendileri fark etsinler.Nasilsiniz diye soranlara "iyiyim"diyin!

💓Olmus olani kabul edin.

💓Kendinizi oldugunuz gibi kabul edin.

💓Hayatinizi bir seye adayin.Ne yapiyorum,nereye gidiyorum diye sorun.Cevaplarinizi davullu zurnali duyurmak durumunda degilsiniz.

💓Dusuncelerinizde esnek olun.Hayatinizi dusmaniniz degil, partneriniz olarak gorun.

💓Sadece olu baliklar akintiya dogru yuzerler.Hayat zor,mucadeleniz icin sukredin.

💓Tartisma esnasinda ses yukselten son kisi siz olun hatta olmayin!

💓Degistirebileceginizi degistirin,gerisini birakin.

💓En iyisi olmak icin hedefleyin.

💓Mukemmel olmayi beklemeyin.

💓Hayal kurmaktan korkmayin.

💓Bugun onemliymis gibi giyinin.

💓Her gun icin kendinize ait bir alan,zaman birakin.

💓Planiniz olsun.

💓Konfor alaninizin disina cikin.

💓Bazen hicbir sey yapmamak,soylememek iyidir.

💓Kendinize iyi bakin.

💓Esyalarinizi sIkca azaltin.

💓Fiyat degil kalite icin alin,ucuza kacmayin.

💓Iyi bir sey soylemeyecekseniz,hic birsey soylemeyin.

Iste bu kadar benim kendimce en sevdiklerim ve daha cok uygulamak istediklerim.Sizin severek uyguladiginiz,faydasini gordugunuz kurallar varsa ve paylasirsaniz cok sevinirim.

Bu gece tuttugunuz tum dilekler kabul olsun ve mutlu,huzurlu,sevdiklerinizle dolu bir Ramazan  diliyorum.Iyi haftalar.


8 comments:

  1. ne güzel öneriler onlar, çoğunu
    yapmaya çalışıyorum..

    ReplyDelete
  2. Ne de güzel kurallarmış öyle..İnsana kendini değerli hissettiriyor hepsi de :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesinlikler Tuly,her sey bizimle basliyor gercekten,Insan kendini sevip kendine deger verdikce diger varliklara da ayni sekilde davraniyor..

      Delete
  3. blogwalking here & followed :)

    ReplyDelete