25 August, 2020

Kitapli MiM

Kitapligin goruntusu

Selam Dostlar!!!!!  

Pazar gununden beri yasadigim duygusal cokuntuden ancak cikabiliyorum yavas yavas,kendimi ittire ittire.Yoksa bu tatil donemi icin neredeyse her gun yazmaya,IG'de paylasmaya niyetliydim.Bir yandan yasadiklarim,kafamda kurduklarim,hissettiklerim,bir yandan ruzgar beni bu hallere getirdi.Cok sukur muhim bir sey yok,sikayetim de yok ama iste geliyorlar arada.

Yillardir hayranlikla okudugum biricik Leylak Dali Haziran ayinda cok guzel bir mim paylasmisti.Sanirim Temmuz'da yapmaya niyet etmistim ki Temmuz ayi blog yazma konusunda bu yilin en kisir ayi olabilir simdilik.Neyse gec olsun temiz olsun.

Eger siz de katilmak ,okumak icin daha cok sevk almak,zevkli kitap paylasimlarindan haberdar olmak isterseniz LeylaK Dali'na muhakkak ugrayin derim cunku kendisi Blogosferin klasiklerinden.

Kitapligi Haziran'da boyadim,duzenledim.Sanirim 8 sene sonra ust raflar tozdan kurtuldu.Boyama maceram  @cilek_suyu IG hesabimda Kitap/lik basligi altinda sabit duruyor.

Hadi baslayayim o zaman.


1-Kitapliginizin temelleri ne zaman atildi,ilk kitapliginiz devam mi yoksa yillar icinde yeni kitapliklar mi olusturdunuz?

Burada gordugunuz kitapligin temeli sanirim 2004 yilina dayaniyor.Ingiltereye geri geldigim yil.Bu raflar yapilmadan once eski yamuk bir kitapligim vardi,eski yazilarda ucundan azcik gozukebilir.Istanbul'da annemin evinde biri yatagin uzerinde digeri holde olmak uzere iki minnak kitaplik vardi.Holdekinde bir dolu ansiklopedi bulunurdu.O apartmanin zemin katini  su basinca annemin ben buraya yerlestikten sonra kutulara koyup sakladigi nice kitabim sular altinda kaldi.Hala aklima gelirler ara ara,cunku icinde okumadiklarim da vardi nice siir kitabim ile birlikte.

2-Kitapligimdaki en eski kitap hangisi,fotografini da koyabilirsiniz?

Buradaki hayir kurumlarinin dukkanlarindan cokca kitap aldigim icin hepsine teker teker gidip bakma firsatim olmadi ama elime en yakin olanlarin fotograflarini paylasiyorum.Kuyucakli Yusuf,eski okudugum okulun kutuphanesinden alinmis.Sanirim kardesim almis,ben de okumak icin sahiplenmisim.

Gullu olan rafta okuyacaklarim var,onlar da kendi aralarinda 2'ye ayriliyor.

3-Kitapliginiza ilave ettiginiz en son kitap hangisi,fotografini da koyabilirsiniz?

Pazar gunu Greenwich'e gittim,rahat rahat kitap bakayim diye.Ozlemisim kitaplara bakmayi yuzumde maske bile olsa. iki tane almadan cikamadim.Ikisi de ne zamandir okuma listemdeydi,Ingilizce mi okusam Turkce mi diye dusunuyordum ki,ikisinin de sayfalarinda gezerken kayboldum ve almadan edemedim.Halil Cibran'in Turkce'sini de alacagim zira ruhuma daha iyi geliyor Turkcesi.Vejeteryan'i da bir kac sayfa okuyup birakamayinca,cevirisini sevince almadan edemedim.Resmen ilk sayfadan beri icine aldi beni,diger kitapla beraber okuyorum su an.

Bu rafta ise kisisel gelisim kitaplari.Doldugu icin bu tur kitaplari sanirim artik ayri koyacagim.

4-Kitapliginizda bir baskasindan alip iade etmediginiz kitap ya da kitaplar var mi?Isimleri neler?

Sanirim yok.Kuyucakli Yusuf'u saymiyorum cunku ha kardesimin ha benim.😇 Bir de odunc aldiysam hemen veresim gelir benim bir an once okuyup,ne olur ne olmaz.Emanet sevmiyorum zaten ne zamandir kimseden kitap odunc almiyorum.Bunu demisken teyzemden aldigim Kizil'a Boyali Saclar geldi aklima.Bilmem ki geri ister mi biricigim teyzosum.Istemesin lutfen,kitapligimda O'ndan da bir sey olsun degil mi?

Okunacak kitaplar rafi.Ayracin bittigi yere kadar yillardir okunmayi bekleyen.diger tarafi da bu yil edinilen kitaplar ve elime almadigim kindle

5-Kitapliginizdan bir baskasinin isteyip geri getirmedigi kitap ya da kitaplar var mi?Isimleri neler? 

Var ama kitaplarin isimlerini hatirlamiyorum.En azindan kimlerde oldugunu hatirliyorum.Sene basinda kimseye kitap odunc vermeyecegim diye bir soz verdim kendime.Sozumu tutamadim verdim,zaten cok sevdigim insanlar.O yuzden kitaplar artik geri gelmese de olur.Ama kesinlikle kime verdigime artik daha cok dikkat ediyorum.


Bu yil okunacaklara eklenenler,5 tane-pembe olan kindle

6-Kitaplik duzeniniz neye goredir?Yazar adi mi?Yayinevi mi?Rastgele mi?

Yazarlarina gore.

Yillardir sirasini bekleyenler 22 adet

7-Imzali kitaplara onem verir misiniz?Kitapliginizda imzali kitaplar var midir?Hangi yazarlarin imzali kitaplarina sahipsiniz?

Ne yazik ki yok.Onem verdigim bir sey de degil acikcasi.

Basim yili 1992

8-Acik duzen kitaplik sevenlerden misiniz,yoksa camekanli ve kapakli kitapliklari mi tercih edersiniz?

Acik duzen seviyorum,hatta kitaplarin ust uste her yere dagilmis olmasini seviyorum ben.

Basim Yili 1991

9-Kitapliginizdaki en deger verdiginiz kitap ya da kitaplar hangileridir?

Hepsini cok seviyorum.Bebeklerim arasinda ayrim yapamayacagim.Ara ara donup cizilen sayfalarimi okurum.

Bu aralar okuyorum

10-Kitapliginizda  henuz okumadiginiz kitaplar icin ayri bir raf var midir,yoksa karisik mi koyarsiniz ya da okunmamis kitaplari ayri bir yerde mi muhafaza edersiniz?

Fotograf altlarinda acikladigim gibi evet var,yillardir edindigim bir aliskanlik.Boylece kendimi daha duzenli hissediyorum.Bu aralar okunacaklar rafim yillardir en az kitaba ev sahipligi yapiyor.Sene basindaki neredeyse boyum kadar olan okunacak kitaplarimi gormek icin buraya tiklayabilirsiniz.

En son aldiklarim

11-Son olarak bir oyun yapalim,kitapliginizin ilk rafina gidiyor  ve sol bastan baslayarak kitaplari sayiyor,yasiniza denk gelen kitabin adini yaziyorsunuz.

Bunu secerken benim olmayan kitaplari, ders kitaplarini,fotograf kitaplarini,fotograflar icin alinmis sevdigim artistlerin hayatini anlatan kitaplari  atlayarak saydim ve elime gelen Super Iyi Gunler....Kesinlikle tavsiye edecegim kitaplardan birisidir.

Yas 42
 

Iste boyle dostlarim.Ne keyifli bir MiM oldu bu.Leylak Dali'na bu mimi dusundugu icin sonsuz tesekkurler.Isteyen herkes buyursun gelsin,zira hayat kitapla guzel.Hepinize Super Iyi Gunler dilerim💓💓💓💓😍😘

9 comments:

  1. Öncelikle ben teşekkür ediyorum, çok keyifli oldu okumak ve kitaplık fotoğraflarına bakmak. Ayrıca hakkımda yazdığınız güzel şeylere de çok teşekkürler. Güzel bir mim oldu bu, pek çok kişi sayfasında paylaştı, ben de keyifle okudum. Tam olarak bir mim sayılır mı bilmiyorum ama yakınlarda kitabevlerimi anlatan bir yazı da yazdım, arzu eden onu da paylaşabilir dedim. Belki müsait bir zamanda öyle bir yazı da yazarsınız. Pandeminin iyice bunalttığı Ankara'dan sevgiler yolluyorum :)

    ReplyDelete
  2. Bu arada ben sizi izlediğime emindim ama yandaki izleme listesinde adımı göremeyince ekledim. Sanırım izleme listeme link atarak izlediğimden orada görünmüyor. Tekrar sevgiler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selam Sevgili Leylak Dali:) Yil sonuna dogru belki o MiM'i de paylasabilirim:) Zevkle okuyorum o yazdiklarinizi da her zamanki gibi. Insanlah gidince kitabinizi da alacagim.Sonsuz sevgiler.Pandemi beni de cok bunaltiyor bu aralar ama gececek :)

      Delete
  3. çok güzel bir mim sağolun katılımınız için.

    ReplyDelete
  4. Oooo bayağı büyük bir iş başarmışsın Sibelcim. Leylak Dalı seri halinde yazıyor. Ve çok da güzel yazıyor. Bana gelince bu mimi düşünüp duruyorum şimdilerde. Demleniyor kitapçılarım bende. Fakat şaşkınlıkla şunu fark ettim Nurşen Abla'nın ne çok kitapçısı varmış. Ben de biraz daha kısır bu kitapçılar. Dönüp dolaşıp aynı yerlere gidiyormuşum sanırım.
    Postunu çok sevdim. Üzme kendini olur mu?
    Çook ama çoook öpüyorum seni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selam canim..Bende de demleniyor ve benim de kitapcilarim cok az:) ama yazacagim kisa da olsa bir ara:)

      Delete
  5. Ne kadar güzel bir köşe olmuş. sana geldiğimde hep dibinde oturduğum köşe olurdu burası kesin.
    uzun zamandır blog okumuyordum, tekrar eskileri de okumaya başladım , ne iyi geldi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hos geldin Buket'cim...Evet blog okumak bana da cok iyi geliyor.surekli yazilarini heyecanla bekliyorum.

      Delete