14 May, 2021

Tesekkur Cuma'si #237


Selam Cileksuyu Severler! Gecikmeli de olsa bayraminizi en icten dileklerimle kutluyorum.Dilerim herseye ragmen guzel bir bayram gecirdiniz.Benim icin bayram aileme kavustugum zaman,insanlah hepimiz icin mumkun olacak bu en yakin zamanda.

Bu vesile ile uzakta da olsa saglikli olan ailemin varligina,gunlerime uzun video konusmalari ile renk katan teyzeme,kiz kardeslerime cok ama cok mutesekkir oldugumu bir kere daha belirtmek istiyorum.Selda'nin dedigi gibi,birbirimize terapi gibi geliyoruz.Ben yakin olduklarimla daha da yakinlastim bu donem acikcasi.Burdaki baska anneden olma kizkardeslerim de buna dahil.Sansima her gun sukrediyorum,birileri dostluk konusunda lottoyu tutturduysa onlarin basinda ben varim.



Ben tasinirken bana en cok sorulan sorulardan birisi,hatta ilki onca kitabi ne yaptin idi.Ingilizce kitaplari Jane'e verdigimi soylemistim,iclerinden okumadiklarini secmisti,ben de kalanlardan pek de bayilmadiklarimi eski evde birakip buraya gelirken satacaklarimi ve saklayacaklarimi getirmistim.

Satma fikri de tamamen ablamdandi,yoksa ben asla ve kat'a satmam kitaplarimi azaltmam diyenlerdendim.Hayatimin bu doneminde buyuk konusmamak ve soyledigimiz her lafa gercekten cok dikkat etmemiz gerektigini tecrube edindim,iyi oldu! Yine bu donemde esyalarin aslinda pek de muhim olmadigini anladim.Zaten bir sekilde elimden geldigince tuketimime dikkat etmeye calisiyorum uzun yillardir,bu sekilde daha derin bir azalma yasadim.

Ablam bir telefon uygulamasi onerdi Zipfit diye,hemen yukledim ve satisa basladim.Gelip alsinlar diye gunumu ayarladim,butun gun evde bekledim.Gelis saati gecti,bir mail aldim ki gelmisler ama kimseyi bulamamislar.Ben sok,bu resmen bir yalan cunku ilk olarak yeni adresimi kapi numarasi eksik yazmistim,maille gondermistim sonra ama bana yeni bilgiyi aldilar diye konfirm eden bir cevapla geri donmediler.Bu beni resmen tiksindirdi,cunku gercekten yalan ise,isin duzgun yapilmamasina tahammul edemiyorum ben.

Ben de baska bir uygulama buldum,webuybooks diye.Ilk once isi ogrenmek adina kucuk bir paket hazirladim, burdaki bir dukkandan hermes ile gonderdim ve bir hafta icinde parami aldim.

Kendime guvenim gelmisti (cunku ben daha once hic bir sey satmadim) ve bu sefer geri kalan kitaplari scan yapmaya basladim ve koca bir kutu ayarladim,paketi kapidan almalari icin kuryelerini ayarladim ve parami almak icin beklemeye basladim.Neredeyse 3 hafta gecti benim param gelmemisti.Gecikmeyi aciklayan cevabima hemen cevap geldi,megerse 5 tane kitabim istedikleri standardlarda degilmis(kahve lekeli)  ve verdikleri fiyati azaltacaklarmis,bu konuda ne dusunuyormusum diye mail atmislar.Ben tabii gormemisim.Cevap yazar yazmaz param hesabima gecti,begenmedikleri kitaplari geri istemedim,yeniden uretime koyacaklar.Aslinda 2 tanesi iyi kitaplardi ama £5 daha kesilmesine gonlum razi gelmedi.



O kutuyu gonderdikten sonra elimde kalan kitaplari ortaya topladim ve cok sevdigim,uzaktan yillardir IG'den takip ettigim artik arkadasim gordugum iki sahane kadina kitap isterler mi diye mesaj attim.Satiyorum ama herkese satmam,ticaret de olsa guvendigim insanlarla olsun istedim cunku kitaplarim benim icin cok kiymetliydi.Velhasil,kizlar sectiler.Gulcin,Serap sayesinde kitaplara kavustu ben de Banu ile Pazartesi bulusup kitaplarini verdim.



Kizlara  fiyat veremedim,gonlunuzden ne koparsa verin dedim,zaten ihtiyacim olmasa satmam.Sagolsunlar gayet comert davrandilar,ben de kazandigim parayi Turkiye fonuma koydum.Tatil icin kullanacagim insanlah.




Elimde yine iyi bir sayida kitap var.Ikinci kez okuyacaklarim,sirada okunmayi bekleyenler,Jane'in verdigi kisisel gelisim kitaplari,okunmus ve sevdiklerime TR'ye goturecegim kitaplar olmak uzere 4 kategorideler.Yavas hem de cok yavas bir sekilde okuyorum.

Bu arada ben sesli kitap da dinlemeye basladim,genelde kisa oykuleri dinliyorum.Kucuk Prens,Insan Ne ile Yasar,Ermis'in Bahcesi dinlediklerim.Hepsini yuruyus yaparken zevkle dinledim ama Ermis'in Bahcesi'ni tekrar dinleyecegim elimde defter kalemle.Dinlemek iyi gelse de,ben yururken cok daldigim,baska bir zona gectigim icin bazi kitaplari dinlemek kesmiyor dogrusu.Bu haftasonu kendime odev Ermis'in bahcesini yeniden dinlemek olsun.



 Velhasil yillardir bana yarenlik eden kitaplarim sayesinde iki guzel kadin hayatima girmis oldu.Banu ile Greenwich'de bulustuk,yuruduk,ictik,yedik ve cok gulduk.Bazi durumlara uygun anlattigi karikaturlerle beni kirdi gecirdi.Hatta IG'de beni takip ediyorsaniz en son reelsimde duymus olabilirsiniz.Kendisine comertligi icin cok mutesekkirim.Hakkikaten iyi ki kitaplar var.

Iste boyle dostlar,her sey gonlunuzce olsun.Hayatta her sey mumkun,iyi bakmayi ve gormeyi adet edinelim dilerim.

Sevgiyle kalin💕💕💕

2 comments:

  1. Çok güzel olmuş bence satman. Hem kendine kazanç, hemde alanlar ikinci el kitap mükemmelliğine erişmişler. Yalnız baya büyük bir kütüphanen varmış. Terliklere de bayıldım bu arada. Sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saol Dada'cim,kesinlikle hafidlemek guzel.baglanmamak guclu kiliyor insani sanki.Evet sanirim eski evde kitapligi boyarken 300 kusur kitap saymistim.sevgiler.

      Delete