22 August, 2013

Bulgur salatasi



Ne zaman sarimsak soysam aklima babannem geiiyor.Elimiz bicak tutar oldugunda bizi oturdu,bir dolu soydurur,dolapta saklardi.Ihtiyaci oldugunda hemen kullansin diye.Sanirim limon suyu da sIkardi,limonlukta hazir bulunurdu,ne de olsa iyi seylerdi,cokca kullanirdi.Pratik babaannem benim.Hayirsiz torunun aslinda O'nu ne cok dusundugunu,andigini bilir mi acaba.Bilemez cunku beni gorunce hep sitem yagmuruna tutar ve cok da haklidir.


Ben sarimsagi yeni yeni begenmeye basladim,ama dis olarak asla tuketicek kadar degil tabii ki.Hani kullanilsin ama kullanildigi fark edilmesin cinsten.Cok kullanmadigim icinde ne tuketemiyordum ki o gun soyayim da zeytinyaginda dolapta bulundurayim diye dusundum.Hala duruyorlar,kullanilmadan,dolapta:) sus niyetine.


Bu tarifi 13 Eylul 2013'te istasyonlarda,otobuslerde birakilan gazeteden kesmisim,saklamisim.Gecen gun karsima cikti,yapilicaklar isteme yeni bir TIK koyayim istedim ve yaptim.Cok acayip birsey degil ama yemelik,vejeyeryanlar,veganlar icin uygun diye arsivde bulunsun istedim.Icinde yildiz anis olmasindan dolayi ilgimi cekmisti ama ben kullanmadim olmadigindan.Halbuki o da listemde,al ve kavanozda sakla,sus dursun,Serap'in getirdigi kalpten renkli makarnalar gibi:)


Ee tabii bu tarifin icinde sarimsak da var hani anlamadiysaniz:)


Bulgur salatasi icin malzemeler:3-4 kisilik


  • 150 g bulgur
  • 250 g yariya bolunmus kiraz domates
  • 2 dis ezilmis sarimsak
  • 1-2 tatli kasigi tarcin
  • yrm tatli kasigi muskat
  • 1 yildiz anis(ben kullanmadim)
  • 5 ymk kasigi zeytinyagi
  • 2 ymk kasigi domates salcasi(ben kullanmadim)
  • 2 avuc dogranmis taze kisnis
  • 2 avuc dogranmis taze nane
  • 27 g aycicegi ya da kavrulmus cam fistigi
  • 2 ymk kasigi bal
  • tuz
  • yrm limonun suyu



yapilisi:


  • bulguru kaynamis suda 15 dk pisirin ve suzun.(isterseniz sebze suyu olabilir)
  • bulgur sogudugunda buyuk bir salata kasesine koyun ve domatesleri,baharatlari,sarimsagi,otlari,zeytinyagi ve limon suyunu katin.Dinlenmeye birakin.
  • diger tarafta azca zeytinyaginda aycicegini ya da cam fistigini kavurun.Bali da katarak bir dakika daha cevirin ve altini kapatin.
  • Bitirmek icin de kullandiginiz fistiklari,ya da aycicegini uzerine serpin(susam ve badem de cok yakisiyormus),salcali limon suyunu ustune dokun.Tabii ki ne kadar tuzlu ve limonlu sevdiginiz tamamen size kalmis,ben cok limonlu ve tuzlu severim salata cinslerimi.Ben orjinal tarifi aynen paylasmaya calistim.
Not:iSTERSENIZ icine arzunuza gore sevdiginiz et cinsinden koyabilirsiniz,firinda kavrulmus kirmizi biber ekleyebilirsiniz ve nar pekmezi(bence nar eksisi bize gore bu) katabilirsiniz.
Afiyet olsun.

Dunyada nice cirkinlikler olurken,salata paylasmak cok tuhaf geliyor aslinda.

Bir gun uyandigimda Ay'in guzellligini ve Gunes'in sicakligini tum insanlarin kalbinde ve yuzlerinde gorebilmek en buyuk dilegim.Herseyin basi Sevgi.Duasiz gecmesin gunler.

Hos kalin.

No comments:

Post a Comment