27 August, 2013

Odunc alinan,en son okunan kitap 2:Dan Brown Cehennem



Bu kitabi ciktigindan beri gozume kestirmis ama inatla almamistim cunku sert kapak sevmiyorum artik ben,hem cok agir,hem de cok yer kapliyor diye,arti dunya kadar okunacak kitabim var sirada bekliyen,hediye edilen.

Cehennem hakkinda bir cok sey okudum.Bir gun musterilerimden birini bu kitabi okurken gordum,cok sevdigim,muhabbet ettigim biri degildir kendisi halbuki ama o gun konusucagim tutmus demek ki,Dan Brown askina.Nasil buldunuz,kimi yerde pek digerleri kadar sevilmedigini,tutulmadigini okudum dedim,daha yeni basladigini soyledi.ama benim gibi Dan'I sevdigini de belirtti Ray Amca:) ( gorseniz,gayet sakin,bastonu ile yuruyen,gozluklu ton ton bir Amca,karisi da kitap kulubu uyesi,bilmem kac yasinda ama hala hos,zarif,kilo vermeye calisan bir hanim.leydi)

Neyse Ray Amca geldi bir gun,ben dolabin arkasinda,oglen saati,beni bos yakalayinca "sizinle mi konusmustuk Cehennem'i dedi,evet dedim ve bana kitabini uzatti,ben bitirdim,simdi sana odunc verebilirim dedi.Oyle duygulandim ki,hani cokca sevdigim,cok konustugum bir musterim olsa ok ama Ray Amca,sen beni pek bilmiyorsun ki,ben sana hep ayni sandwici yaptigim icin  gizliden gicik oluyorum demedim tabii ki,cok tesekkur ettim,ve en yakin zamanda geri verecegimi soyledim,O da zaten gemi turuna cikti ailecenek.

Bu arada,kitap odunc alindigi icin,gozum gibi baktim,yirtilmasin diye kagit kapagini cikarttim,hic kivirmadim kitabi.Odunc alinca temiz kitap okuyucusuna donusuyorum hemen:)

Velhasil,bu hafta bitiricem diye soz verdim bu kitabi ve kimildatamadigim bacagim sayesinde,cakilip kaldigim koltukta az once bitirdim.


Dan Brown'u hep severek,cok heyecanla okudum ben ilk ciktigindan beri.Acikcasi okudugum bir kac blog yorumundan sonra Cehennem'den boyle bir beklentim yoktu ama cok cok sevdim,kurgusununa,adamin hayal gucune,arastirma sabrina hayran olmamak elde degildi acikcasi.Icinde bir dolu bilmedigim kelime ile karsilasmis olmama ragmen beni hic germedi ve baymadi.Zaten bir dolu teknik terimle dolu kitapta,Turkce bile okusam o kelimeleri dagarcigimda tutma gibi bir kapasitem ne yazik ki hic olmadi.

Kosturma,kacis bolumlerinde oyle daldim ki kitaba,kimi yerlerdeki saskinligimi sesli dile getirerek sasirttim insanlari:) Sehirler,sehirlerdeki tarihi eserler sanki hepsi gozumun onunde canlandi,sanki yeniden Istanbul'da ve Venedik'te idim ve neden Floransa'yi gormek istedigimi ve bu dilegimi hemen yerine getirmem gerektigini bir kez daha anladim.

Kisaca cok sevdim,zevkle ve heyecanla okudum,ne zamandir bu tur bir kitap okumamistim,cok iyi geldi,tavsiye ederim.

Iyi gecsin haftaniz.

No comments:

Post a Comment