03 October, 2013

Teyzemin el yapimi saksilari:)




Selam dostlar.Kisa bir hosbuldum yazisi bu aslinda:)Hos bunca zaman sonrasinda kisa olucagini pek sanmiyorum ya...


Iki bucuk hafta saka gibi gecti Istanbul'da.Zaten hicbir zaman tatil olarak gecmiyor.Ilk baslarda alisana kadar tuhaf duygular icinde olsamda,sonralara dogru hersey daha bir kolaylasiyor sanki.En azindan bu sefer oyle oldu.Hepimizde hafif bir gerginlik,stres soz konusu idi sanirim kardesimin dugununden dolayi.Kolay degil,o bizim en minigimiz.Cok agladim dugunden sonra evine biraktigimizda,gelinligini cikarmak,sacindaki tel tokalari cikarmak bana kismet oldu,altinlarini saymak da kardesim ve teyzeme.Annem gelmedi evine,sadece biz gencler.Fazla da kalmadik zaten.

Unutmusum ben Turk usullerini,dugunlerini.Zaten biz ailece aman her dugune gidelim,kinaya gidelim cinsinde degilizdir,benim en son gittigim kina 10 kusur sene onceki can arkadasimin kinasi ve dugunu idi.

Kardesimin kinasi dugununden cok daha guzeldi gibime geldi,kendisi her iki gecede de cok guzeldi.

Dugun gununun bence ve cogumuzca en guzel yani fotograf cekimi idi ki bu konu ile ilgili  cokkkkk uzun yazacagim,fotograf bekliyorum.


Konu aslinda teyzemin saksilari.Can teyzem,gul teyzem,hepimizin kalbinde cokkkk ozel yeri olan,uzaktaki teyzem.Cocuklarina asik oldugum teyzem.Sanirim dugun evimizin en guzel kismi onlardi,ailecek.Cok alisik degiliz ya gelip gitmelerine,belki o yuzden cok baska idi.

Hep derim ya,ben teyze hala acisindan cok sansli buyudum ve bu sansim hala aynen devam etmekte diye.Bu sefer daha iyi anladim ben hepsine ayri ayri olan askimi,bagliligimi.


Ilk iki fotografta gordugunuz cicegin fidesini teyzem Trabzon'dan getirdi.Birini kardesimin evi icin dikdik ve adini Assiye koydu,teyzemin ismi.Cok cabuk buyuyen,sadece yapraktan olusan bir nevi agaccik o aslinda.Digerleri de en son koklensin diye suyun icinde bekliyorlardi.

Saksidan nerelere geldi konular.

Bu saksilari teyzeem beyaz plastik torbadan tig ile ordu.Iclerindeki peynir kabi imis,ki onlari da beyaz gozuksun,yazilari tipini bozmasin diye suslu yapiskan kagit ile sarmis.IG'de Asli gosterdiginde sok olmustum nasil plastik torbadan orulur diye ve yuzsuz bicimde bizim evin tum kizlari olarak istekde bulunmustuk.Kirar mi bizi teyzem,hepimize kendi yaptigindan daha buyugunu yapti,ellerine gozlerine saglik.HALA INANMASI COK ZOR BULUYORUM plastik torbadan orgu yapilmasini.Simdilik benimki bos,cicegim yok,olanlarin saksisi var ve sigmaz.Belki ben benimkini vazo niyetine,haftalik ciceklerim icin kullanirim.

Bunun yaninda iki adet de Ikea saksim var,hani Turkiye'de herkesin evinde olan,yine teyzemden hediye,onlar da bos simdilik,onlara pek sevmesem de yapay cicek alasim ve mutfakta tutasim var,pencere onunde nedense.Gorecegiz zamanla.Bugunlerde hicbirsey icin acelem yok,akistayim.



Dunyadaki en guzel sey el yapimi hediyeler.Boyle guzellikleri paylasip,hediye edenlerin,ellerine gozlerine saglik.Benim icin bana yapilan en kucuk hediye bile cok kiymetli.

Guzel teyzosumun tekrar eline saglik diyorum ve karsinizdan yarina kadar cekiliyorum.Bugunler biraz fazla yazili olabilir.Sevgiyle kalin.

No comments:

Post a Comment