19 August, 2019

Sibel Tatilde.Yaz 2019 2.Bolum-Cunda Adasi

Ohhhhhh soyle bir derin nefes alalim,Pazartesi cikti aradan,yeni haftaya guzel bir sekilde basladik,iyiyiz,evimizdeyiz.Sevdiklerimiz,hayallerimiz kalbimizde.Yagmur yagmis hava serinlemis,uretken bir gun gecirmisiz.Tamamiz,bugunden kisa bir mola almak icin bir gunlugune yine yeniden Cunda'ya gidebiliriz degil mi? Iyi ki fotograflar var!

Evet Cunda.Son yillarin en gozde tatil destinasyonu,yillardir gormek icin hayalini kurdugum yer.Hos benim icin Ada olsun,hepsine asigim!Belki de hayat beni o yuzden bir adaya surukledi,kim bilir? Tabii ki Cunda Adasi artik bir yarim ada.Ulasmasi daha kolay belki ama cok mu gerekliydi o yol bilemiyorum.Bence olmasa da olurdu.Hos Adalilara iyi geliyorsa,bana yorum yapmak dusmez,yeter ki guzellikleri kolay ulasimla katletmesin insanlar!

Otelde sabah keyfimizi yaptiktan sonra,muthis ruzgar esliginde yine yuruduk Sarimsakli meydana,ordan Ayvalik'a minubusle ve yine ordan da minibusle Cunda'ya.Kahvekolik anne ile olunca ilk mola iner inmez Tas Kahve'de.Iceri girer girmez etrafi saran taze cekilmis kahve kokusu,sosyal medyadan tanidik gelen goruntuler.Hemen onlere dogru bulup oturdugumuz masa.

Kalabalik ama cilginca degil.Belli Tas Kahve ille de gorulesi.Neden olmasin ki,insan kisa sureligine de olsa kendini eski bir film setinde hissediyor.Kahvemizi icerken yanimiza gelen yasli teyze,baharat satiyor,aci biber,nane,kekik.Hepsinden 2 torba aliyoruz annemle,sevdiklerimize az da olsa vermek uzere.Zaten ben baharata,sosa ne kadar hayir diyebilirim ki?

Sonrasi sokaklarda kaybolma.Girdigim her sokak beni hayran biraksa da kendine,nedense o eski binalarla yanyana geldikce icime bir huzun basiyor.Terk edilmislik huznu.Acaba nelere sahit oldu bu evler diye dusunmeden edemiyorum.

Babamin ille de Erikli olmasi gereken suyu.Keske bize sponsor olsalardi,zira canimcim baska su icmedi:)

Fark ettim de bu gezide incik cincikten cok evlerin bu dokulen dokularinin fotografini,eskiliklerini cekmisim.O degisik renk ve dokunun yanyana gelmesi beni benden almis demek ki.

Bilmeden yuruyoruz yukarilara dogru.Nedense ben bugun icin spontene olmaya karar vermisim,Tas Kahve disinda illa ki gidelim dedigim bir yer yok ama benim guzel guclu ayaklarim,canim kalbim bizi daha once adini bile duymadigim bir yere cikartiyor.

Asiklar Tepesi'ne cikarken

Gelecegin is kadinlari.Adinizi unuttugum icin uzgunum.

Asiklar Tepesi

Evet Asik olunca,asigin yolu gayet kolay cikiyor Asiklar Tepesine hic yorulmadan.Kusbakisi manzara muhtesem.Benim minnoslar gik cikarmadan onca yol ciktilar,bir de biz aile olarak hep ihtiyac halindeyiz,hep yiyip icesimiz vardir.Biz annemle etrafa bakinirken,bakmisim babacigim kendine yine en guzel masayi secmis,kurulmus caylarin ve kasarli tostun siparisini veriyor bile.Burasi bana Istanbul'da cok sevdigim,ailemiz icin cok ozel bir yeri olan Pierre Loti'yi hatirlatiyor.

Burasi adanin ilk yer degirmeni imis.Simdilerde kafenin stogu icin kullaniliyor,sapel de muzemsi kutuphaneye cevrilmis Rahmi Koc tarafindan.Sevim Necdet Kent kitapligi.

Sofi'nin Dunyasi;ni yillar once okumustum.Yine okumak istiyorum.Evrene mesaj olsun diye de buraya fotosunu birakiyorum.

Asiklar Tepesinden kusbakisi

Cunda'dan icimde kalan Rahmi Koc Muzesi'ne girmemis olmam acikcasi.Nedense muzeye para vermek icimden gelmedi,keske girseydim.Simdi geri donup bakinca bak Cunda,isimiz bitmemis seninle diyorum ki aslinda bu bana iyi geliyor,icime yeniden gitmek uzere bir umut dolduruyor.

Manzaraya doyup,karnimizi biraz doldurduktan sonra yine meydaha dogru yola koyuluyoruz.Annemle her tezgaha,her dukkana girmek istiyoruz,her yerden bir seyler almak istiyoruz ama tabii ki almiyoruz.Ben bir ara adini hatirlamadigim minnak bir kitapcida bir sure takiliyorum,genc yakisikli kitapci ile sohpet ediyorum ve tabii ki anneme kitap alip cikiyorum.Minnoslar onden takiliyor,annem sevdiklerine minnacik seyler almaktan mutluluk duyuyor.ben ille de sabun aliyorum,cunku o sabunlar beni mest ediyor.Sevdigim herkese almisim,kendime almamisim bak su an fark ediyorum.Don cekmecemdeki sabunlari artik kokmuyor.

Bence Cunda'nin her yeri acik hava muzesi gibi ya da sanat galerisi.Cok renkli,canli.Tabii ki kimi kose IG'lik foto studyosu,sirasini bekliyor insanlar.

Tabii ki sakizli ve karadutlu dondurma diye epic bir gercek var.Ahhhhh! Donus yoluna gecmeden  bir mola daha.Bunun icin tercihimiz Dondunmaci Cemal.Gerek dondurmanin tadi,gerekse servisi ile bizi hic ama hic pisman etmiyor ki benim icin tatilde yedigim en guzel dondurma kesinlikle burada,

Donuste moturu tercih ediyoruz iyi ki.Hic iyi gelmez mi deniz havasi? Deniz asigi Karadenizli bir aile olarak yumusacik bir kalple ayriliyoruz Ada'dan.Ucumuzun dilinde de ayni kelimeler.Iyi ki gelmisiz,iyi ki Allah'im nasip etmis.Bu tatilin hayalini oyle uzun sure kurdum,kendimi mavide hayal ettim,o kadar cok ya basaramazsam diye dusundum ki,attigim her adimda,her kulacta sukur doluydum tatil boyunca.

Babamin gozunden ben.
 Iste boyle.Cunda Mavisine doyamamis olsam da,kalbim Ege'de kalmis olarak ayriliyoruz Ada'dan.Bu tatil bize ailecek cok iyi geldi.Ve artik bu muhtesem 3'lu icin nice tatil hayalim var saglik oldukca.

Tum hayallerinize kavusmanizi dilerim dostlarim,unutmayalim ki her sey gercekten bir hayal ile basliyor.Gezmek,gormek kadar ruhu besleyen baska bir sey dusunemiyoruz.Gezdikce buyur insan!💓

10 comments:

1. Yine güzel bir atmosfer yaşattın bize :)

ReplyDelete
  2. Manzarasıyla, canlılığıyla, sokaklarıyla gördüğüm en güzel yerlerden biriydi Cunda. Dondurma gerçekten çok güzel orda. Siz de çok güzel yazmışsınız, fotoğraflar da çok güzeldi :)

3. Valla bu sene henüz gidememiştik ne iyi geldi resimlerle, gezdim sayende <3<3<3 Ve aynı cümleleri kuruyordum "burası açık hava müzesi gibi" diye ;)
    Nice bol ve huzur veren gezmeler tozmalar diliyorum size.
    (Ay bi de Erikli takıntılı birini daha görmekten aşırı mutlu oldum, ellerinden öperim babanın ;))

Replies
    1. Dilerim siz de en yakin zamanda guzel bir mola verebilirsiniz.Dunya cok guzel,insan gordukce daha cok inaniyor,seviyor sanki.

Delete
  4. tatiller harika ama dönüşü çok kötü oluyor...
    hele de istanbul'a dönülüyorsa :/(
    Ben de beklerim blog'uma, sevgiler :)

Replies
    1. Evet alismasi zaman aliyor sonrasinda ama degiyor fazlasiyla.Geliyorum blogunuza ara ara:)

Delete
  5. Çok güzel fotoğraflar.Ara sokakları da keşfe çıkmışsınız.Ben zaman darlığından dolayı ara sokaklara pek girememiştim.

Replies
    1. Insanlah bir dahaki sefere,Cunda'ya bir gun yetmiyor sanki:)