29 April, 2019

Sekersiz 21 gun


Selam dostlar.Su sekersiz beslenme tecrubemi yazayim da bu konu da burda kapansin ben de tecrubelerimi unutmayayim.

Ilk olarak ben cok kati bir sekersiz beslenme yapmadim,ilk haftam en iyi haftamdi ki 2.haftanin sonuna dogru paskalya dolayisi ile biraz isteyerek de olsa kacirdim.Hic pisman olmadim.

Ilk olarak hepimizin hayat sartlarinin,calisma sartlarinin farkli oldugunu kabul ederek bu ise baslamanizi oneririm.Dedigim gibi benim amacim son 5.5 senedir edindigim,zamanla bana batmaya baslamis olan bazi aliskanlarimi degistirmekti.

Neydi bu aliskanliklar:Nerdeyse her aksam 1-2 kadeh sarap(abarttigim haftasonlarini belirtme geregi bile duymayacagim),cok ama cokca kotu karbonhidrat,sabahin korunde kahve ile biskuvi-donat,kurabiye yemek,aksam  isten gec geldiysem  cips,ekmek,peynir vs gibi...Bunlari yemekten icmekten hic pisman olmadim ama zamanla uzerimde ruhen fiziken yarattiklari farklari gordum.Ilk olarak bu saydiklarimi kestim.Ve daha ilk haftadan sabahlari daha iyi kalkmaya basladim,klise gelecek ama kendimi daha iyi hissettim.Tabii ki is dolayisi ile yorgun hissettigim gunler de oldu.Vejeteryan dietimden odun vermedim.Puba gidince alkolsuz birayi tercih ettim ve 29 gun oldu ben siyah cikolata haric cikolata yemedim ve bunu soylemekten cok mutluluk duyuyorum 1 yudum bile alkol almadim.Demek ki beni cok yoran is hayatima cikolatasiz ve alkolsuz de dayanabiliyormusum!


Dedigim gibi elimden geldigince,butcem el verdigince saglikli yedim.Oyle akliniza isimlerini bile hatirlayamadigim son moda beslenme trendlerinde gecen malzemeler gelmesin sakin.Her zaman pisirdigim gibi pisirdim.Tereyagi da yedim kizarmis ekmegim ustune,beyaz makarna da yeri geldiginde.Sonucta sizin vucudunuz,neyi sever neyi ister,ne olmadan dayanir ancak siz bilirsiniz.
En son Pazar gunu tartildim ve kilo verdigimi sonradan fotografa yeniden bakincaya kadar anlamadim hatta kendimi kilo almisim gibi dusundum,3'u 8 gibi mi gormusum artik neyse.Velhasil sonradan dank etti😄😄

Simdilerde  sabah kalkar o yaramaz atistirmaliklardan yemiyorum,acsam ekmek kizartiyorum ya da ise gitmeyeceksem hurma ile kahvaltiya kadar gecistiriyorum.Tamamen rotama bagli beslenmem ama bir cok seye hayir demekten ve irademi kontrol edebilmekten cok buyuk gurur duyuyorum.

Cips? Hayir
Cikolata? Hayir
Bak bu briyoshlar da cikolata parcacikli cok guzelmis? Hayir
Kruvasan? Evet kesinlikle ama sadece ozel gunlerde,en cok hareket ettigim gunlerde...

gibi ic konusmalarim oluyor ya da sevdiklerime verdigim cevaplar,

Bu aksam soya kiymali lazanya yedim,sarimsakli ekmek ve salata ile.Pisman miyim?Asla...

Isterseniz yaparsiniz,vaz gecmek cok da zor degil.

Beslenme konusunda bana en cok sevki veren IG hesaplari Sema'nin Saglikli mutfagi ve Ceren Yavuz.Kesinlikle tavsiye ederim,cok basarili,ornek genc bayanlar kendileri.Gercekten onlara bakinca insanin hayata 4 elle sarilip,gercekten herseyi yapabilecegine inanasi geliyor.

Cantamda en cok bulundurdugum,her hafta muhakkak aldigim seyler ise ahududu ve badem.Her gune 1 badem.29 gundur sadece 3 paket 100 g'lik yuzde yuz kakaolu cikolata almisim ki,hala yarim paket var sehpamin altinda.Cunku her gun yeme ihtiyaci duymuyorum artik.

Tatil yaklastigi icin belki biraz daha dikkat etmeye calisirim malum anne evinde yeniyor ve kendimi tatilde kisasim yok.

Son olarak bu yil kendimce yaptigim meydan okumalardan alnimin aki ile cikmis gibi hissediyorum ki umarim yilin geri kalani da boyle kararli gecer.

💪Et yememe (Ekim 2018 son et yeme gunu)✅
💪Sac boyamamak,boyadan tamamen kurtulmak✅
💪Gunde en az 10.bin adim✅
💪Kotu saydigim(yukaridaki) aliskanliklarimdan kurtulmak✅

Geri kaldi ehliyet ve su matematik testi.Onlari da gectim mi daha fazla bir sey istemem.

Mutlu olun,tum istedikleriniz gercek olsun💓💓


6 comments:

  1. E kocaman bir nazar değmesin diyeyim gayet başarılı buldum 🤗

    ReplyDelete
  2. benimde bir an evvel kendime çeki düzen vermem gerek bu konuda,
    tebrikler....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler:) yapabilirsin Fatma...Her sey seninle baslar:)

      Delete
  3. Şekeri hayatımızdan çıkarmak gerekir.

    ReplyDelete