29 January, 2023

Pera Palas'ta Ataturk'un Odasini Ziyaret


Tunaydinnnnnn! Pazar gunume renk katmak icin blog yazmaktan daha kiymetli bir sey bilemiyorum cogu zaman.Hele ki gorup de sevdigimi paylasmaksa amac. Pazar'lari pek severim bilirsiniz,ama bu sefer bu baslik altinda degil de bu guzel odayi paylasmak niyetim.



Cok gri ve soguk bir gunde ciktik yola Pera'ya dogru.Nasil guzel bir semt ismidir Pera.Aslinda toplu tasima araci ile gidecektik,rotamizi belirlemistik,plan sabahin 8:30'da yola dusmekti.Bizim tatli ergen gozune kalem cekmeye calisirken gecikmeye sebep oldu,bir de bize geldiklerinde cok usumuslerdi,hadi araba ile devam edelim dediler ve o sekilde ciktik yola.Haritaya Pera'yi girince bizi Avrasya Tuneli'nden goturdu.Yillarin soforu kardesim ilk defa bu tunelden gececekti.Iyi ki araba ile gitmisiz,kisacik bol muhabbetli bir yolculuk oldu,donuste de stres olmadik cunku Peri'nin piyano dersine yetismesi gerekiyordu.

Arabayi hemen otelin karsina cektik ve kulturel Istanbul gezimize basladik,zira kisa zamanda cok isler basarmaya cok yer gormeye niyetliydik.Gercekten erken kalkan yol aliyordu.



Ataturk'un odasi her gun 10:00-11:00 ve 15:00-16:00 arasi acik,giris ucretsiz.Gorevliler cok kibarlar,bayildik.Oda numarasi 101.Kardesimin dedigi gibi bu isletmenin nasil guzel bir hizmetidir vatandasa ,ucretli bir muze ziyaretine donusturulmemis.Isletme Demet Sabanci'ya aitmis gorevliden ogrendigim uzere.Az once  Turkiye Turizm'de okudugum bir yaziya gore de alkol yuzunden satilmis.





"BAYAN" kelimesini gorupte strese girmesin Hanimlar.







 

Ne kadar zevkli bir oda,ne mutlu ki Ataturk gibi bir ziyaretcileri olmus.Ataturk ilk kez 1917'de kalmis bu otelde ve sonralari da defalarca gidip gelmis.Pera Palas Istanbul'da saraylar disinda ilk elektrik ve sicak su verilen yermis.

Bunun disinda Agatha'nin Odasi ziyarete kapaliydi ve merakli ziyaretcilerin gurultu yapmasi sebebi ile o gunun misafiri sikayette bulunmustu dedi gorevli.

Bence Istanbul'un en guzel yerlerinden birisi Pera Palas,bilinmeli,sevilmeli,anlatilmali.

Bir hayalci olarak hayallerimin icinde kocaman bir yeri var Pera Palas'in.Hatta iki yeri var diyebilirim.Birincisini kizkardeslerimle paylastim o gun,gercek olursa ayri bir blog yazisi olur.Su an dusunurken bile gulumsuyorum,yazarken.Ikincisini de insanlah yazin paylasmak nasip olur.

Hepinize sahane bir hafta diliyorum,benim aktif tempo yarin basliyor.Kolayliklar hepimize,askla ve iyi niyetlerle devam yola.💕💕💕

2 comments:

  1. Hemen gitmem lazımmmm. Bayıldımmm. Birde biz artık her yeri yaşamak için yapıyoruz. Ama tuvaletin şıklığına bakar mısın :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dada'cim lutfen git,gercekten gorulmeye,yasanmaya,deneyime fazlasi ile deger bir yer.Ben de banyoya bayildim,mukemmel bence.Evim olsa bu taslari mi,kardesimin taslarini mi kullanirim karar veremedim bak simdi:)

      Delete