26 January, 2015

mulligatawny soup-Hint usulu mercimek corbasi


Aman o da ne,nasil bir isim,nerden,nasil soylenir diye sordugunuzu duyar gibiyim.Bunlar aynen bizim tepkilerdi bu sezon menuye tesrif ettiginde bu corba.Ismini bir turlu soyleyemedik,taa ki musterilerden biri bize ogretene kadar,ardindan hepimiz tekrar edene kadar:) moligatani diye okunuyor.Icindeki malzemelerden Hint usulu oldugunu anladik,ama Italyanca duyuluyor kanimizca.Franca,biz asla bu malzemelerle yemek yapmayiz diyor,Mini,biz boyle seyleri sabahlari tuketiyoruz diyor:)

Kisaca bence bu corba,benim kadar,calistigim yer kadar global:)  kanimca.Ne de olsa,kucucuk bir dunya artik burasi,biz de kucuk insanlar:)



Is yerindeki hali,daha kati,blenderdan gecmeden.Parcalar iri iri icinde,sanki sulu ama kati yemek gibi cikiyor mikrodalgadan.

Gelen her yemeyi tatmak zorundayiz( ayyy nasil zor birsey,anlatamam),icinde ne var bilmeliyiz,ozel dietler icin,dini nedenlerden dolayi.

Michelle Chen'in dedigine gore biberli su demekmis,Ingiliz-Hint  bulusu imis.

Ben tadina baktigimda,midem bayram etti.Bilirsiniz Hint yemeklerine,renklerine karsi buyuk bir zaafim var benim. EEE mide bayram edip de,damak tadi simarinca yapmak sart oldu,basladim aramaya,malzemesi kolay,butceye,damak tadina uygun,kolay yapilabilcek bir tarif arastirmaya.

Kimi tariflerde hindistan cevizisi sutu,kiminde krema var.Benim tercihim olamazdi.

Ben de,ilk defa meshur cok sacli,killi motorcularin tarifini denemeye karar verdim.Orjinal tarif:bbc.co.uk/from the hairy bikers:mums know best.


Malzemeler:


  • 25g tereyag
  • 1tatli kasigi aycicek yagi
  • 1 buyuk sogan,kiyilmis
  • 2 dis sarimsak,ezilmis
  • 2 orta boy,kup dogranmis havuc
  • 2 adet kereviz sapi
  • 1 adet tatli patates(ben bildigimiz patatesten kullandim)
  • 1 adet elma
  • 1 tatli kasigi kori tozu
  •  1litreden biraz fazla su
  • 1 adet tavul ya da sebze bulyon
  • 1 ymk kasigi salca
  • 1 ymk kasigi mango chutney(sos)
  • 100 g pirinc(tarif orjinalinde,ben 50 g pirinc,50 g kirmizi mercimek kullandim)
  • 100 g yogurt ya da eksi krema(servis yaparken)
  • tuz,karabiber
  • ben fazladan kakule ve kimyon da kattim.
not:bu corbayi isterseniz tavuklu yapabilirsiniz,eger tavuklu yapacaksaniz,onceden 1 adet tavuk butu haslayin ve suyunu corbaya katin.Isterseniz blenderdan gecirin,isterseniz gecirmeyin.Ben yarisindan fazlasini blenderdan gecirdim,biraz ev yapimi oldugu belli olsun diye parca parca biraktim.Tavuklari da mini mini parcalayip,corba tamamen pistikten sonra icine kattim.Bu sekilde hem vejeteryan hem et yiyen dostlarinizi memnun kilabilirsiniz:)

Diger bir not ise,corba bana biraz tatli geldi,belki mango sosu ve elmadan dolayi.Ben de yerken,biraz aci pul biber,biraz da limon suyu kattim.Aci ve limon bence mercimege cok yakisiyor,ya da belki bu benim yillardir degismeyen aliskanligim.Tercih sizin.



Yapilisi:


  • yagda,sogani,sarimsagi,havuc,patatesi kavurun 10 dk kadar.elma parcalarini,baharatlari katin.Suyunuzu ekleyin,salca ve mango sosunu katin,sebzeler yumusayana kadar kaynamaya birakin.
  • diger trafta pirinci pisirin kullaniyorsaniz mercimegi.pistikten sonra  corbanin icine katin.
  • katilasan corbaya 150-200 ml kadar daha su ekleyip,3-4 dk daha kaynatin,tuz biber ekleyin.
  • servis etmeden once,yogurt ya da krema ve taze kisnis yapraklari ile susleyin.
Diyor orjinal tarif.Bana guveniyorsaniz,Turk usulu yapin.Ben sebzeleri kavurup,tavuk suyunu,mercimegini,pirincini hemen hemen ayni anda kattim,malzemeler iyice yumusayana kadar da pisirdim.Tabii ki corba blenderdan gecince katilasti,bana hep olur,ben de fazladan su kattim,istedigim kivama getirip,pismis tavuk parcalarini ekledim,nane yapraklari ile suledim.Bu kadar.Daha basit degil mi?Ne o yemegin ortasinda salcayi,pardon domates sosunu eklemek;)

Umarim,mercimegi fark sekilde ocak ustune koymak istersiniz,yaparsaniz begenirsini.

Muhtesem bir gun diliyorum,kalbiniz,sevdiginiz corbadan isinmis mideniz kadar sicacik...

2 comments: