25 July, 2011


Frittata fikri ile kalkmistim yataktan halbuki...

Benim gibi kac insan vardir acaba bir isten bir ise,bir dusunceden bir dusunceye atlayan.

Benim bir parcam aslinda boyle atom karinca gibi olmak,cekirge gibi ordan oraya atlamak.Benim kadar isimin de parcasi.Belki de o yuzden isim ve ben super bir ikiliyiz.Is-maas iliskisi degil bizimkisi,is-ASK-tutku iliskisi tamami ile.Birbirimizi oldugumuz gibi kabul etmeye bile gerek kalmadan,butunlesmisiz,bir oluvermisiz nedense.

Is'te boyle iken,evde de boyleyim ben,aklimda yapicak islerin sirasi yok,listesi var kafamda hep,yapmak istediklerimin,hani yapinca uzerine kocaman bir tik cizdigim kafamda,sirtimi sivazlayip,kendime aferin dedigim.

Cumartesi bahce ile ilgilendik,ne zamandir oyle salmisiz ki,ben gaza gelip oyle kesmisim ki birkac ay once ve kestigim dallari ulu orta birakmisim ki,hava guzel olunca,adamcagiz gelip de citi tamir etmeden once farz olmustu kalabaliktan-pislikten kurtulmak.Ne kolay is aslinda yapilicak ise baslamak kic kaldirildiktan sonra,hemen bitiveriyor,bittikten sonra da geri kalan yan taraf agrilari ve goze guzel gozuken duzen,icte beliren huzur.


Ogleden sonrasi ise yayilma ile gecti bahce sonrasi,aklimda yeni-yine denemek istedigim fritata.Bu sefer firina verilmelik.Pazar sabahi bu fikirle kalkip da nasil Turk kahvaltisi ile sonuclandirdim kahvaltimi bilemiyorum inanin ki.Halbuki patatesleri de haslamaya koymustum:)

Birden eski kahvaltilar gozumde canlandi,hava gunesliydi,gunesli havaya beyaz peynir-salata cok yakisirdi,hem ben cokkkk uzun zamandir(7 ay mi?) boyle bir kahvalti etmemistim,hem ben haftasonu da dahil atistirmaktan ve acele ile evden cikmis olmaktan yorgun dusmustum ve ne zamandir ilk defa evimde bir kahvalti icin gerekli hersey,tamamen vardi.

Iste bu yuzden frittata oluverdi MIS gibi turk kahvaltisi.Ne kadar ozledigimi cayimi yudumlayip da,taze ekmek-peynir-zeytin-salata kombinasyonu damagima yayildiginda anladim.Iyiki hazirlamisim,ne iyi geldi.

Omlet sadece baharatli idi,haslanmis patatesler ise,sonradan teflon tavada renklendirilen,kavrulan baharatli patatese cevriliverdiler benim kontrolum disinda,elim yapiverdi nedense:)

Ben cayimi cok acik seviyorum,mumkuns icinde bir tad olsun istiyorum,bir koku,Ya earl grey,ya karanfil-kakule.Birsey kokmali cayim.

Sonrasinda bir daha asla gitmem dedigim Turk Festivali vardi gidilicek,bakilicak.O kadar koca millete kucucuk bir yer nasil verilmis,tamam super yer ama yetmez benim insanima.Tikis tikis,kalabalik,gorevlilerin bir seyden haberi yok.Hani Yalin cikicakti,neredeydi?

Nehir kenarinda oturmak,yayilmak,temiz hava,gunes cok keyifli,yuze yayilan yaniklik nasilda saglikli gosteriyor insani.

Bunun disinda,hayatim cok komik bu aralar,enteresan,aciklamak istiyorum,aciklayamiyorum.Hani hic beklemedigim seyler oluveriyor sanki,olmaz dedigim,yapamiycam dedigim.Hala inanamiyorum,inaninca ve gercekten gerceklestigini gorunce anlatacagim,size de ornek olsun diye.Icimden bir ses,is olayimin da bir sekilde supriz halinde gelisicegini soyluyor.

Velhasil mutluyum ben bu ara cok.Sanki 3 hafta sonra issiz kalicak,is garantisi olmayan kadin ben degilim.

Super bir hafta olsun,fritata gelicek,belki hafta sonuna dogru:)

No comments:

Post a Comment