11 September, 2008

beyaz ekmek.....

ben sade beyaz ekmek yaptim mi daha once,yapmadim saniyorum..

bu tarifi Hovisin un paketinden aldim,halbuki daha once yaptigimi dusunmustum,megerse kepekli undan olanini yapmisim...ekmek unum ne zamandir dolapta,hashasimin da kullanma tarihi geceli,cok olmus..2005 te kullanilmis olmali imis...atamadim ne yapayim,degerlendirmek istedim,zaten bazi seylerde kullanma tarihini abartiyorlar bence,adam gibi saklama kutusunda olduktan sonra ne olucak ki..bocek de yok,fare de yok evde..kedi var:)

beyaz tost ekmegi vardir ya,kingsmill mesela..o ekmegi nasil sandwicle yer insanlar,hamurumsu anlamam...ben beyaz ekmegi sevmem zaten adam gibi odun ekmegi olmadikca...hadi kingsmillse zorunlulugum,kizartmam lazim...gozunu seveyim kahverengi ekmeklerin,icinde bir dolu cekirdek vs.olanlarinin..yemek yapmasam,sadece tereyag surer yerim ustune...

evet tereyag..bu da benim yeni aliskanliklarimdan,sicaksa ekmek,taze ise,kizarmissa.bir de cok tuzlu olacak tereyagi..ama sandwic icine asla yag surulmez..iyyyy olur...benim yag olayim,uzumlerin birbirine baka baka kararmasi olayi.....

he yapilan ev ekmegine yag surulmesi de,cocuklugumdan,koyden..uzerine surulen de tap taze,anane yapimi tereyagi..ekmegi de teyzelerden biri yapmis,tatli tatli....UFO'ya benzeyen firinlarda ,wc'nin evin disinda oldugu evlerde pisen evlerden kalan ani o...bir de ananaye ithaf edilen"super anane,seni cok seviyoruzzzzzzzz"sarkisi...babaannenin ayri versiyonu:)buyudukce,yakin geliyor cocukluk anilari,firliyorlar beklemeden bir yerlerden,paylasilmak istiyorlar..

tarife gecelim:)

malzemeler:
  • 500 g un(benimki hovis,beyaz ekmek unu idi)
  • 25 g tereyagi
  • 1,5 tatli kasigi maya(6 g,bir paket,ucuz tesco'dan,cabuk etki yapan maya)
  • 300 ml ilik su
  • 2 tatli kasigi seker,arzunuza gore...kabugunu kalinlastirmak,farkli bir tat vermek icin...
  • uzerine,kullanma tarihi gecmemis,has has,kabak cekirdegi,ne isterseniz...
yapilisi:
  1. unu,sekeri,tuzu yag ile birbirine yedirerek,mayayi katin...
  2. suyu karistirarak,yumusak bir hamur elde edin...
  3. 5 dk mikser ile karistirin,(ben mikseri hic katmadim bile,cunku hamura dokunmayi,yogurmayi cok seviyorum)sonra 10 dk elinizle iyice yogurun...(beni bir gorseniz,ne 10 dk,yarim saat,yogur babam yogur,nasil rahatlatici,kol kaslari icin de super)
  4. sekillendirdikten sonra hamuru,nemli bir havlu ile kapatin ustunu,uzeri kurumasin diye..ben yagli jelatin kapattim..1,5 saat beklettim ve kocaman oldu...
  5. uzerine cizikler attim,hashasimi serptim..onceden isitilmis firinda 230 derecede uzeri kizarana kadar pisirdim(yarim saat)..ustunden pat pat sesler cikiyor,iyice pisti ise...
bugunum bekleyerek gecti..cok daraldim cok..beklemekten oldum olasi nefret ederim..cocuklugumda da sinir olurdum,babam bizi arabada birakip bir yere gittiyse...icimi birseyler basiyor beklerken benim...sozde,yardim kurulusundan gelip,kullanmadigimiz mobilyalari alicaklar..begenirlerse,satabileceklerine inanirlarsa,ya da inidirip kaldirabilirlerse aliyorlar esyalari..bu arada ben soylenirken,geldiler ve yatak haric hepsini aldilar..ohh ne guzel..bol kazanclari olsun ins..(sense)..eger ki bagislamak istiyorsaniz,ariyorsunuz,adres bildirdikten sonra hemen bir gun ayarliyorlar ve gelip aliyorlar esyalarinizi gulec yuzlu kel adamlar...

bunun disinda,ufuktan bana bir supriz gozuktu sanki,gelen son tel.gorusmesine gore..hersey kesinlesip,hatta gerceklestikten sonra buyuk bir keyifle paylasacagim...

bu arada telefonum bugun hic susmadi,ona da sinir oldu...offum bugun kardesim,benmiyim patron,patroncum ne beni ariyorsun herseye yaa....offfffffffffff....yok sana ekmek yarin,yok...bakmayi ver tadina...saka bir yana,arada beni deli eder,ama severim kendisini,hos insanlar benim onu sevdigime bir turlu inanamiyorlar yaa...

baska bir havadisim yok sanirim...hee ben gidip kan veriyorum,bir aksilik cikmazsa yine.gecen sefer yetmediydi kanim,uzuldum veremedim diye...neyse,dileyin,kanim yetsin bugun,vereyim yarim kilocuk...

opuldunuz,iyi olsun haftasonunuz...pz gunu dinlenesim var cok,ne zamandir anlamadim ben off gunlerimden hic...

bu arada1,ekmegin ustunde annemin yaptigi yabani cilek receli ve fistik ezmesi var..kolori bombardimani..super ama mutluluk ve enerji verici...annecim,sakla recelleri,tarhalanali,mis gibi ev yapimi,geliyorum yakinda..yuppieeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bu arada2, ben pide uzeri sokellayi cok severim..teyzemle oturur karsilikli yerdik.. o da yer simdi eminim,arada,bensiz:( optum teyzosssssssssssshhhhhhhhhh..

No comments:

Post a Comment