14 March, 2013

Cok kolay Mantarli Risotto


Ilk risottomu sevgi ile yapip,sevk ile sunmustum uzun zaman once.Hic korkutmamisti beni,ilk denememde cokca yapicagimi biliyordum artik. Arsivimde bakiverdim (artik arsiv sadece googledan ibaret) sanirim bir kere yapmisim.Icimden bir ses sanki bezelyeli de yapmistim diyor ama bulamiyorum,belki de paylasilmadi.

Velhasil bu da mantarli denemem. Internetten karsima cikan,hayal kirikligina ugratmayan tarif burdan. Denemek isteyen olursa diye paylasiyorum.

malzemeler:

  • 1 ymk kasigi kuru porcini mantari (ben kullanmadim)
  • 2 ymk kasigi zeytinyagi
  • 1 dogranmis sogan 
  • 2 dis sarimsak
  • 225 g mantar
  • 350 g risotto pirinci
  • 150ml beyaz sarap
  • 1.2 l sebze suyu/su
  • 2 ymk kasigi dogranmis maydanoz
  • 25 g tereyagi
  • tuz,karabiber
  • uzeri icin permesan peyniri
yapilisi:

  • Porcini mantari kullaniyorsaniz,sicak suda 10 dk bekletin,suzun.
  • Sogani ve sarmisagi yumusayana kadar  sivi yagda soteleyin,mantarlari katip  kahverengislesinceye kadar sotelemeye devam edin.
  • pirinci katin,iyice yagli karisima yedirip,sarabi ekleyin,surekli karistirarak kaynamaya birakin.
  • yavas yavas sebze suyunuzu ekleyin,surekli karistirin,pirinc yumusayip,sisene kadar pisirin.
  • porcini mantarlarini,maydanozu iri iri dograyarak pirincin icine katin,maydanoz ile susleyin.
  • uzerine permesan peyniri rendeleyin,afiyetle tuketin.




Bu haftayi,isten sonra neredeyse her gun mutfakta gecirdim.Iki tarifim var paylasmak istedigim ama birini ucuncu kez denemek istiyorum muhtemelen pazar gunu, icime sinmesi icin.Onumuzdeki hafta da bol kalorili tariflerle gecicek.Denemek istedigim iki tarif daha var,aklima taaaaa cok uzaklardan sokulan.Arastirmalardayim;)

Kar yagdi,cok soguktu buralar.Her aksama kirmizi sarap vardi kadehte son uc aksamdir. Spor salanu yalan oldu.Okumakta oldugum iki kitap gayet yavas ilerliyor.Biri evde,biri otobuste okunuyor,ikisinin icine de girmemle cikmam bir oluyor:(

Portakalli pirasa yaptim,yemedim.Zaten aksam yemegi yiyesim pek gelmedi bu hafta.

Deli gibi de kopek bakiniyorum internette bi de.Hani mantik araya girmese bi kosu gidip alicam,adini bile koydum.Gelicek biliyorum,ama ne zaman onu kestiremiyorum.Patisiz,kitapsiz yasam sanki eksik yasam.

harika gecsin Cuma gununuz,muhtemelen yarin aksam da burdayim ben,kahvaltilik birseyler paylasmak icin:)

Not:Cileksuyu'nun 800.paylasimi bu.Sayilarin hic onemi yok aslinda,paylasilanlar sevkle paylasiliyorsa.Bugun fark ettim ki,300 kisi olmusuz sayfamda,yine ne kadar onemsiz de desem sayilar,mutluluk verici takip edilmeye deger bulunmak.Beni takip eden insanlara ne kadar tesekkur etsem azdir,kendimi cokca onurlandirilmis hissediyorum.Kendimi yalniz hissettigim zamanlarda,bana neredeyse 8 senedir yoldaslik eden blogum ve kazandirdiklari,paha bicilemez asla.Iyiki varsiniz,kucucuk bir dunyada,hepimiz birbirine bir sekilde bagliyiz farkinda bile olmadan belki de.Sevgi ile ve sonsuz tesekkurle.


2 comments:

  1. daha nice paylasimlara :)) 301. kiside ben oldum:))

    ReplyDelete