07 July, 2021

Neler Izledim,neler okudum.

Super Novo


Gunaydin Dostlarim.Sabah saat 4:28 su an.Ben  geceyarisi 12'de uyandim,aksam tavuklarla yatinca boyle oluyor bazen,halbuki 9 da cok erken bir saat degil hani.Neyse bugunluk boyle oldu,bir saat debelendikten sonra pes ettim ve aldim kitabimi elime,yavas yavas okuyordum ki dunden beri yazmak istedigim yaziya geceyim dedim

Haziran'da Neler Yapiyorum'u kacirinca bu seferlik bu sekilde paylasayim dedim,eski gunlerde oldugu gibi.

Hadi bakalim baslayalim:

Ilk filmim,Super Novo.Yillar sonra sinemada izledigim film.Film acikcasi sinemanin onunden gecerken cagirdi beni,iyi ki de cagirmis.Colin Firth'e hayranim zaten,Stanley Tucci'yi de zevkle izledim The Devil Wears Prada'da.Ikisinin oyunculugu,harmonisi bir arada bence muhtesemdi.Yazar ve muzisyen ciftimiz karavanla bir yolculuga cikarlar.Tusker,bunama hastaligina yakalanmistir ve cok ciddi kararlar almistir.Sam bu konuda onu ne kadar anlayip destekleyebilir.Fazlasiyla dusundurucu,duygusal bir ask hikayesi.Ask asktir diye dusunuyorum,gay filmlerine asklarina tahammulunuz yoksa izlemeyin diyorum ve noktayi koyuyorum.


The Birds


Hitchcock'un belki de en bilinen filmi.Cok kucukken ara ara suratimi kapatarak izledigimi hatirliyorum.43 yasinda yine ayni sekilde izledim.Sevdim,manzarayi,o gunun modasini,kadinlarin zerafetini.Simdiki zamanin gorselleri ile kiyaslayinca oldukca kiytirik ve yapay gozukuyor hersey ama o zamanin en iyilerinden oldugunu kabul etmekte fayda var.


Silver Skates

Kendimi iyi hissetmek icin sectigim masalsi filmlerden birisi.Iyi geldi,buyuk bir kazanc ya da kayip degil izlemek.Sonuna gelince iyi ve pozitif hissetmek garanti ama.


Kagittan Hayatlar

Netflix'de karsima cikan Turk filmlerini izlemeye gayret ediyorum.Kagittan Hayatlar'i daha once hic duymamistim bile ama iyi ki izlemisim.Zaten Istanbul icin izlemeye degerdi,hele ki Ali'nin guzelligi.Ne olur kimse sokaklarda kalmasa,cocuklar aci cekmese,ne olur degisse su dunya.


9 Kere Leyla

Haluk Bilginer ve Demet Akbag'i sevmesem,hic de izlenesi degil.Ikisinin de oyunculugu filmi dayanilir kildi benim icin.

The Shining

Stephen King'in 1977'de yazdigi eserinden 1980'de sinemeya uyarlanan,bence gelmis gecmis yapilmis en iyi filmlerden birisi.Ikinci kez(sanirim,yoksa 3 mu?).Kubrick boyle bir film yonettigi icin bence kendisi ile gurur duymali.Ben aslinda korku,gerilim pek sevmem ama cok nadir de olsa izleyesim geliyor gunduz gozu ile.Bence film bir kere gorsel acidan muhtesem,videografi yonunden o zamanlar yapilmis olduguna inanasim gelmiyor.Renkler,cekimlerin acisi,oyuncular.Nicholson'un oyunculugu zaten nasil tarif edilebilir ki.Muhtesem otesi.Karakter olarak Wendy'nin sapsalligi ayri ama stiline bayildim.Ya Danny Lloyd.Izledikce kurban olsunlar o surata diyesim geldi.Velhasil,iyi ki izlemisim.Kesinlikle yine yeniden izlerim.



 Dizilerden Masumlar Apartmanini izledim.Oyunculuklara diyecek lafim yok ama o son beni deli etti.Devami gelecek mi,gelecekse nasil olacak tabii ki merak ediyorum.

Ragnorak da yine kafami dagitmak icin iyi ki izlediklerimden.Zaten seviyorum ben super gucler,Tanrilar vs.

Atiye'yi izledim,tum bir Cumartesi.Severek izledim de,o son sahnelerde Atiye'ye kiyafetten kanatimsi bir seyler eklemeselerdi bence daha iyi olabilirdi.Cansu favori karakterim olup,stili bence 1 numaraydi.Metin Akdulder'in yakisikliligina kocaman kalp ve son sezonda anasi rolundeki Senan Kara'nin uzun sacli,sumsuk kadin halinden cikip da adeta bir Tanrica'ya donusmesine,kiyafetlerin secimine aferin diyorum.

Neler okuyorum?

Yilin yarisini gectik ve ben daha 12.kitaba yeni basladim.Simdinin Gucu,Eckhart Tolle elimde.Anlattiklarini uygulamaya koyabilirsem ne mutlu bana.Zira benzer bir dolu kitap okudum.Hos belki de okumasaydim daha fena ruh halinde olabilir,yasadiklarimla basa cikamayabilirdim. Genelde iyi ruh halinde olmamin,anda kalabilmemin sebebi bu kitaplar.Simdinin Gucu de ister inanin ister inanmayin uzun yillar alinmayi bekliyordu.Artik daha fazla ertelemedim.

Kitap dinliyorum ben bu sene.Evet,onca dediklerimi yutuyor ve gercekten kitap dinlemenin tadina variyorum.Genelde tercihlerim novellalar.Simdilik Youtube ve Spotify'da Sesli Kitap Dunyasi kullandiklarim.Gecen aksam Storitel'i de yukledim.Icinde harika kitaplar var dinlemeye can attigim.Yururken dinliyorum genelde,bitireyim derken daha da cok adim atiyorum ama cogu zaman agaca cicege fazla dalinca dinledigimi kaciriyorum (sirf zaten bu yuzden dinlemeye karsiydim acikcasi).Amok Kosucusu'nu iki defa dinledim bu yuzden. Kitap dinlemede en buyuk ilham kaynagim Gulcin.Onerilerini eksik etmiyor sag olsun.

Dinlediklerim:(Not aldigim,hatirladigim kadariyla)

Ayisigi Sokagi(ZWEIG),Mutlu Prens (Dickens,defalarca okuyup dinleyebileceklerimden),Insan Neyle Yasar (Tolstoy-Bir insana ne kadar toprak gerekir),Amok Kosucusu(Zweig),Ermisin Bahcesi(Cibran)

Bunun disinda kendimce kolaj yapmaya-scrapbook seklinde gunluk tutmaya,yurumeye,sevdiklerimle vakit gecirmeye devam.Cok sukur,gunler saglikla geciyor.Bundan iyisi can sagligi,anin tadini cikarmaya iyilik guzellik icin dua etmeye devam.

Varsa tavsiyeniz alirim.Mutlu Gunler💕


No comments:

Post a Comment