18 May, 2008

Portakal marmelatli kek


Portakal marmelatli Kek....



Icimde pazar gunu sakinligine inat ne firtinalar esmekte...Birilerine elimin tersi ile carpasim,camlari soyle yerlere kiraraktan indiresim var...Daha yeni zam almis,patronlari tarafindan ne kadar takdir edildigi tekrar tekrar soylenmis kisi ben degilim sanki....Dogrudur,kadinlik hali,mod itibari ile hep tattirevallideyiz....Abartaraktan belki bazen...Gececek,gidecek biliyoruz,ama tekrar etmeden de edemiyoruz,bahsetmeden olmuyor iste...
Yanimda biri,Testere 4'u izliyor,gun isiginda daha iyi hissediyormus kendisini,korkmuyormus....ben urkutucu seslere dayanamadim,takdim mavi ipodumu kulagima,hala duyuyorum,iyyy,kiyyy...lari...iyyyyyy,iicim kayiyor,izlemesem de....
Ben bu keki yaptigimda,sicacikti Londra..Bahcelerden mangal kokulari yayiliyordu...Evimi temizlemistim misler gibi....Isil isildi,gunes gibi...Evcagizim daha guzel koksun diye,o et kokularina inat,kek yapasim geldi....Mis gibi yayilsin istedim portakal kokulari acik camlardan disari,bastan cikarsin diet yapan inanlari...Hem asagidan,arada gelen Jamaica yemek kokularini da unuturum belki diyerekten,yapiverdim kekimi...
Kek yapmak da bir sanat...Her yemegi yaparken,bence iyi hissetmeli,pozitif olmali...(hos bu hayatin her alaninda,her iste gecerli bence,daha iyi sonuc alabilmek icin....gerci bazen oyle robotlasiyoruz ki,becerebildigimiz konuda,aglarken bile ortaya harika sonuclar cikabiliyor...benim icin kek haric...)
Malzemeler onlara dokunusunuzdan anliyor bence,nasil olucagini sonucun....Iyi olduk,peki baska ne gerekli kek yaparken,malzemeler ve sevgi disinda...SABIR....ki bu bende pek olmayan,cok kolayca tukettigim bir seydir...tezcanlilik yok mu,beni oldurucek bir gun,cunku beni kemiriyor icten ice,kanser gibi...illla ki yapilacak,bekleyemez birisi 10 dk sogusun diye....eeeeee hal boyle olunca,kirilir kek tabiii....kenarindan,ortasindan...ama oyle guzeldir ki dokusu,tadi,yumusakligi...iddia ediyorum,simdiye kadar yaptigim en guzel kekti....
Istedim ki cok asortik olmasin malzemeler,kolayca bulunabilsin...ya da malzemeleri cogu evde her zaman bulunanindan olsun....Degerlensin kullanma tarihi gecmeden....adadan aldigim ev yapimi portakal marmelati gibi,benden baska yiyen olmuyor cunku...
benden soylemesi ve kendime hatirlatmasi,sabirinizin gramini en cogundan tutun....tarif,the classic 1000 cake and bake recipes'den...
malzemeler:
  • 175 g yumusamis margarin ya da tereyagi
  • 175 g toz seker
  • 3 adet beyazi sonradan kullanilmak uzere ayrilmis yumurta
  • 300 g un
  • 3-4 ymk kasigi kati marmelat
  • 50 g portakal sekerlemesi(ben kullanmadim,sanirim marketlerde satiyorlar,sibel de bilir sanirim bunu)
  • 1 adet rendelenmis portakal kabugu
  • 3 ymk kasigi su,ben sut kullandim
  • uzerinin sosu icin(icing-frosting):100 g pudra sekeri,1 portakalin suyu,bir kac adet portakal sekerlemesi...
yapilisi:
  • yagi ve sekeri iyice kremalastirarak cirpin...yavasca yumurta sarilarini ve 1 ymk kasigi unu katin...
  • marmelati,portakal sekerlemesini kullaniyorsaniz,portakal kabugunu,sutu en sonunda kalan unu birbirine katin...
  • yumurta beyazini iyice cirpin,bembeyaz olana kadar ve karisiminiza ekleyin..
  • 18 cmlik yaglanmis tepside,onceden isitilmis firinda,180 derecede,1 saat 15 dk kadar pisirin...Benimkinde 50 dkda pisti,icine batirdiginiz bicaginiz temiz cikana kadar pisirin siz emin olmak icin..
  • sosunu yapmak icin,portakal suyu ile pudra sekerini iyice cirpin,soguyan kekin ustune dokun..benim gibi islak keklere ayri bir duskunlugunuz varsa,daha fazla yapin sosunuzu,cok leziz oluyor gercekten...
hepinize iyi haftalar diliyorum...kendinize sevgi ile bakin...


No comments:

Post a Comment