30 March, 2012

Viski'ye banmis kuru uzumlu dilimler



Bugunlerde mutfakta pek aktiviz biz,is yeri ahalisi olaraktan. Onumuzde buyuk bir olay var,benim icin en azindan.Benim icin cok onemli oldugundan,sevdiklerimin verdigi destek de cok anlamli,yaptiklari hersey cok kiymetli.

Bu konuyla ilgili daha detayli yazmak istiyorum acikcasi ama bunun icin daha cok fotograf cekmem gerekiyor ki,siz de adim adim olayi takip edin:)

FB'da arkadasim olma ayricaligina! sahip insanlar neden bahsettigimi anlamislardir eminim.

Heyecanliyim,ben ve cevremdeki bir kac muhtesem otesi kadin.



Fotograflar is yerinde,telefonumla cekildiler,o yuzden iyiler diyemiycem ama paylasmak istedim hemen,sicagi sicagina.Yaptigim en degisik keklerden birisi oldu.Alkolu pek seven patronuma ithafen:) Viski sisem bu tarif sayesinde dibini gordu,zira surekli kahve ya da nadiren kola ile karismaktan bayginlik geciricekti kendisi bir senedir neredeyse:)

Tarif,Linda Collister'in cookies,biscuits & biscotti kitabindan.Daha once denedigim biskotti gibi,bu tarif de beni hayal kirikligina ugratmadi.

Yumusak,islakimsi bir kek bu.Viskinin tadi tabii ki fark ediliyor ama asiri derecede degil.40 yil dusunsem viski ile kek yapacagim aklima bile gelmezdi.Oyle seviyorum ki boyle degisik seyler denemeyi,sanki hayatima daha bir anlam ve zevk katiyor degisik malzemeli bir sey yapmak.Pismesini beklemek,pistikten sonra nasil bir tad birakicagini merak etmek,insanlarin suratinda birakicagi ifade,verecegi yorumlar,benim icimi kipir kipir ediyor.Hele ki guzel yorumlar aldiysam,her aksam birseyi firina veresim geliyor. En yakin zamanda yeniden pisirip,bana sonsuz destegini esirgemeyen Lou'cuma verecegim bir tepsi:)

Not:Bu keki yaparken sabirli olmalisiniz,cunku adim adim katiliyor malzemeler,hepsini birden kat karistir degil benim yaptigim geleneksel kekleri gibi.Zaten o yuzden benim yaptigim ev keklerine kiyasla daha yumusak,pufidik,nemlimsi bu kek.



malzemeler:

  • 1 adet limon
  • 100 g kuru uzum
  • 80 ml whisky
  • 130 g oda sicakliginda tuzsuz tereyagi
  • 2 adet buyuk yumurta,sarisi ayrilmis
  • 130 g kendi kendine kabaran un( ben tam bugday unu kullandim.Kendi kendine kabaran un yoksa,sade unun icine 1 paket kabartma tozu katabilirsiniz)
  • 1-2 kasik uzerine serpmek uzere kahverengi seker
yapilisi:

not:Bir gece onceden kuru uzumleri viskinin icinde bekletin.Irlanda viskisi en iyisiymis diyor kitap,ama Iskoc da fena degilmis.

  • Limonun kabuklarini soyun,kucuk kapakli bir kabin icine dizin,uzerine uzumleri koyup,viskiyi dokun,kapagini iyice kapatip,1 gece dinlendirin.
  • Mikserle,yagi iyice kremalasana kadar cirpin,sekeri ekleyin,tamamen yumusayana kadar cirpmaya devam edin.
  • Yumurta sarillarini teker teker bu karisima ekleyin.
  • Limon kabugunu atip,uzumleri ve viskiyi kek karisimina yavasca ekleyin.
  • Diger tarafta,yumurta beyazlarini,kurdele gibi akana kadar cirpin,3 seferde,yavas yavas,biraz un,biraz yumurta aki ekleyerekten karistirin.
  • Karisimi,18cmlik  kagitla kaplanmis kare tepsiye dokun,uzerini duzlestirdikten sonra,kahverengi seker serpin ve onceden isitilmis firinda,180 derecede,25 dk,katilasana kadar pisirin.
  • Firindan ciktiktan sonra 5 dk tepside dinlendirip,kabindan cikartin.Iyice soguduktan sonra dilimleyin.
Ben yuvarlak tepsi kullanmak zorunda kaldim,cunku browni tepsimin kayiplarda oldugunu aksamin gec saatinde fark ettim.Acil browni tepsisi alinacaktir.Nasil bir tepsi,sirra kadem basar bilemem.Zaten hep birseyler kaybederim ben:(

Umarim deneyip de sevebiliceginiz bir tarif olmustur.

Sevgiyle dolu,nice paylasimli guzel  bir haftasonu olsun..

1 comment: