15 October, 2012

Elma Sosu



Hayatin bize sundugu en guzel nimetlerden ikisi tarcin ve elma benim gozumde.Hele ki ikisinin de birlesimi bir arada,ister kekde,ister krepte,isterse bu tarifteki gibi cok basit bi sosda,damak tadima verilebilicek en guzel hediye,evimin icinde gezinicek en guzel kokulardan birisi.

Iki hafta once,sebzecimiz John geliverdi elinde koca  kutu elmalarla.Yanlis siparis edilmis,bize hediye etmek istedi.Sagolsun,var olsun.Sayesinde haftada 3 kez,apple crumble yaptim,hep eskiden yaptigim gibi ve yok sattik.Bu sefer daha kitir olsun diye,icine yulaf da kattim.Sevdim bu halini de.

O kadar elma,ayni tarif icin kullanilmamasini dusunerekten,bir de sosunu denemek istedim.Peynirlerimize eslik etsin diye,halbuki bu sos genelde firinda domuz etinin yanina yedikleri bir sos imis.Bizim gibiler icin peynir ve krep icin kullanilicak,belki de kahvalti soframizi renklediricek farkli bir tat olucak.Bir de sevilenlerle paylasilicak bir minik kavanoz el emegi.




Malzemeler:


  • 5 adet iri elma(soyulmus,temizlenmis,kup kup dogranmis)
  • 4 adet incecik kesilmis (uzunlamasina) limon kabugu-sebze soyucusu kullanabilirsiniz
  • 3-4 ymk kasigi limon suyu
  • bir kac adet tarcin kabugu (isterseniz biraz da toz tarcin ekleyin)
  • 1/4 fincan kahverengi seker
  • 1 fincan su
  • yrm tatli kasigi tuz
yapilisi:

  • butun malzemeleri buyuk bir tencereye koyup,kapagini kapatip,kaynamaya birakin.Altini kisip,20-30 dk kadar hafif kaynamaya birakin.
  • Atesten alin,tarcin kabuklarini ve limon kabuklarini koyun.Patetes puresi ezer gibi,ezin.(ben ezmedim,piserken gayet purelesti,kimi iri parca da kalsin istedim ozellikle)
Servise hazirdir.Sicak kullanabilir,buz dolabinda tutabilirsiniz.Dondurabilirsiniz isterseniz,bir seneye kadar buzlukta omru var.Tarif linkidir,orjinalini gormek isterseniz.

Vanilyali dondurmaya,ya da yogurda pek yakisir deniyor tarifte.





Bu arada,tarifte de soylendigi uzere,kullanilan seker olcusu tamamen sizin damak tadiniza kalmis ve de elmalarinizin eksiligine.


Umarim guzel bir hafta gecirirsiniz,bol kahkahali,sevgi,saygi,anlayis dolu.

Keyifle....

2 comments:

  1. Elma ne çok burada değil mi:)

    Ve iyi haftalar olsun arkadaşım sizlere de..

    Şu crumble ı da denemek gerek sahiden..

    ReplyDelete
  2. Deli Anne,yaparsaniz custard ile deneyin,tavsiye ederim.Sevgiler.

    ReplyDelete