28 January, 2014

Yılın ilk kitabı:SIR



Bu seneki dilegim,41 kitap okumak.#hadibakalim2014te41kitap da bu sene kendime ayridigim yeni mucadele hashtagim.Bu hashtagde bu yilin okuma hallerini,belki cizilen cumlelerini gorebilirsiniz.Bence tam mucadele olucak cunku 41 sayisi bana cok inandirici gelmiyor acikcasi,ortalama 300-500 sayfalik kitabi 13-15 gunde bitirdigim dusunulunce.Ama bakalim,en azindan gecen seneden fazla kitap okuyacagimin garantisi var,hos saymadim hic bir sene kac kitap okudugumu.Bu sene sayip degisiklik yapayim dedim.


Iyiki okudugum,iyiki bu yila bu kitapla basladim dedim bitirince.

Bu arada ben Osho'yu nedense hep kuzey Avrupali hayal etmistim hep.Hatta James ne okuyorsun diyip,Osho deyince aa bak soyle soyle,Norvec'li filozof demistim,adindan dolayi:) Norvec'ten filozof,dusunur mu cikar ayol,sonra arastirdim tabii bariz Hint Osho ayol,degismis ismi bu.Adamin dogum adi Chandra Mohan Jain,1989'dan beri Osho olarak biliniyor.Nasil bir uydurma,hayal kurma kapasitem var artik siz dusunun:)

Napalim,herkes hata yapar,bu da benim sapsal durumlarimdan birisi oldu iste,ani olsun.Her kitapla,bir sekilde olusan anilari seviyorum,yoksa cok sIkIci olurdu aman da okudum,pek sevdim,bak sunlarin altini cizdim demek:)

Bu kitapta da cizdigim cok satir var.Hayata dair 11 bolum var icinde.Seviyorum pozitif dusunceye yonlendiren kitaplari.

 
"Unutma,ahlaklilik,iman degildir.Her ne kadar maneviyat imani ve ahlakliligi icerse de,iman maneviyat degildir.Ahlaklilik,imani ve maneviyati kapsayamaz.Bu yuzden imani olmayan birisi ahlakli olabilir,bunda bir sorun yoktur.Aslinda imani olmayan kisi,sozde imanli olandan daha ahlaklidir.Imani olmayan kisi,ahlakli olabilir,ateist ahlakli olabilir-Tanri'ya inanmayan,olumden sonraki yasama inanmayan biri.O ahlakli olabilir cunku ahlaklilikmsadece insanlarla uyum icinde yasamanin bir yoludur,O hesaplanmis bir adimdir;yalnizca islevseldir.Basak bir hakikate sahip degildir"
 
"Gerekli olan tek sey yalin olmaktir.Karmasikliklarindan vazgec,gereksiz zihin oyunlarindan vazgec.Sessiz ve sakin ol,varliginin ozunde onu bulacaksin,orada bekliyor ama o cok sakin.alcak bir ses.Zihnin o kadar cok gurultu yapiyor ki onu isitemiyorsun"
 
"cennet de cehennem de sizin var olus bicimlerinizdedir"
 
.... gibi cizilen bir dolu cumle.
 
Kitabin arka sayfasinda diyor ki "pasif tipte biri oldugunu hissediyorsan Zen'i takip edip,pasifligin derinliklerine dogru ilerlemeye baslarsan bir gun gelir,orta noktaya varirsin.Aktif,enerjik,pozitif biri oldugunu hissediyorsan ve sessizce oturmak sana zor,gereksiz yere iskence geliyorsa,o zaman tasavvuf yolunu yakip et"
 
Bu satirlardan sonra ben daha cok tasavvuf ile ilgilenmek istiyorum acikcasi,hani diyorum ya hep,sakinlesmek,yavaslamak istiyorum diye.Cogu zaman hep bir acle icindeyim,iste olmasa,bazen sanki icimde kosturuyor atlar.Velhasil tassavvuf ile ilgili onerilere acigim,anlasilabilir dilde yazilmis olarak,kolay akacak,anlayip iyice icime sindirebilcegim.
 
Bu yaziyi paylastigim icin mutluyum,okudugunuz icin tesekkur ederim.Bilgisayarin tuslarinin sesini duydukca,daha cok yazmaliyim dedim kendi kendime,ozellikle kendim sonra zevkle okuyan varsa onlar icin.
 
Ahlakli,imanli,pozitif,mutlu gunler diliyorum:)

No comments:

Post a Comment