24 February, 2008

Pazartesi'ler artik yeni Cuma'lar

Kisin son haftasonu idi..Gunes piril pirildi ilk once..Saglik,sagliga kavusmak kutlanmali idi...Kutladik,her seferinde sukrettik,sagliga ihtiyaci olanlar icin dua ettik...

Susledim kendimi..Fonledim sacimi,onceki geceden kirmizi ojelerimi surdum...Beni oldugumdan daha kisa ve hamile gosteren elbisemi giyindim,kirmizi babetlerimi....Annemin verdigi kolyeyi takdim,singir singir ottu yurudukce,annanemin ineklerinin zili gibi boynumda...

Attik kendimizi sokaklara...Londra yollarina dustuk...Ne zamandir aklimda olan sergi listesinden ilkini ziyaret ettik...Gozum gonlum acildi..Insanlarin emeklerine hayranlik duyduk,hayal guclerine,becerilerine..Kimi fotograflara bakarken,dedim ki,blog dunyasinda bunlar kadar iyi ne kadar cok fotograf var,takdir ettim....

Sergi, Vanity Fair'in oncesini ve tekar dogusunu kutlamak amacli kurulmustu...Tanidigim,tanimadigim bir dolu insanin portresi vardi...Baktim,baktim,nasil dedim insan bu kadar guzel detaylari yansitabilir...Huznu,mutlulugu nasil gosterir bir makine araciligi ile...Golge ordan,isik burdan nasil ayarlanir,teknolojinin bu kadar gelismis olmadigi gunlerde bile...Boyle islere ancak hayran olabilir benim gibi birisi,hani fotografci,sanatci adi pek hatirlamayan...Sadece bakan,dalan...Keske bende yapabilsem diyen....

Sergi sonrasi keyfi icin Cafe Nero'yu sectik..Kanimca Starbucks'a,Costa'ya bin basan..Pencere kenarindaki deri koltuklara yumulduk,oyle sakin bir saate denk geldik ki..Cok zevk aldik gecen insanlari gozlemekten,acaba neler yapiyor bu insanlar diye hikayeler urettik...Eski dostlari andik,ne yapiyorlar diye merak ettik..Dusunduk ki,hayatimizdan cok insan gecti donem donem..Ama kalani da taht kurdu kalbimizde...Cikanlar icin,yine felsefemizi tekrarladik....kalbimizi guldurmeyen insanlardan uzak durucaz dedik...

Londraya gitmisken,illaki Topshop ve Zara Home'a ugrariz...Cok simardik biz..Hele ben iyice simardim..Canim sadece almak,almak ve almak istiyor...5O kurusa catal,bicak,kasik aldim,2ser adetten...Cok antika gozukuyor ama bariz tenekeler:) Sonrasinda kendime yine esarp aldim,3 adet..Yesilli,kirmizili,morlu...Yesilinden pullar sarkiyor,hani folklerdeyken taktiklarimiz gibi..

Otobuste nice manzaralara sahit olduk yine..Bu da toplu tasima araclarini kullananlarin avantaji...Insan ne kadar kibar,kaba,pis,dusunceli,dusuncesiz vs olur,fazladan ekleniyor hafizalara..Neyseki cok beklemedik bugun,oturabildik de...

Pazar gunu aksam keyfi evde de devam etti....Gelirken,izlemek istedigim iki filmi veren gazeteleri aldik,uyuz gazeteciden..Carp suratina bir tane,otursun ....ustune...Dergilerinden bir dolu da yemek tarifi cikti...Kitap gibi alir saklarim ben bu gazeteleri bazen,okuyabildigim zaman okurum diye...

Ilk izledigim film keyif gunume daha iyi bir nokta koyamazdi...Burdan bir goz atin isterseniz...Izlemenizi tavsiye ederim buyuk bir zevkle...Hayata nasil sarilinir,herseye ragmen nasil hayallere kavusulur,gosteriyor bu film..Dusunduruyor...

Yarin Pazartesi...Ben yine offum..Kendim istedim..Kendimle biraz vakit gecirmeye ihtiyacim vardi..Ilk once,maddiyat dolayisi ile karsi idim bu fikre,sonra kazandigin kadar harciyorsun kizim sen dedim,beceremiyorsun biriktirmeyi,bari cebini dusunmeyi birak,kalbini,ruhunu dusun biraz...Daralirsam,geri donerim yine,cok sukur anlayisli bir patronum var...Evimi mikroplardan arindiricam,ev kadini olucam yarin,kendime bakim yapicam...Iste bu yuzden dedim,burdaki reklamlardan birinin dedigi gibi,pazartesiler yeni cumalar diye...Icimde cuma mutlulugu olcak yarin...

Dilerim kis mevsiminin son haftasi su gibi aksin sizin hepimiz icin,cabukluktan ziyade duruluk,sakinlik acisindan...Her aninizin keyfini cikarin,mutlu olun...Gulumseyin...Iyi haftalar olsun...

No comments:

Post a Comment