27 January, 2009

koklamak....

ne guzel bir duyudur degil mi koklamak?....etrafta mis gibi kokularin olmasi,birine sarildiginizda ondan gelen temiz koku....gecerken elini komsunun biberiyesine surup de elini koklamak,mis gibi pisen kekin kokusunun eve yayilmasi..temizlik yaparken,temiz havayi iceri almak,tazeligin kokusunu hissetmek..... kisitli butceye ragmen sumbul almak,odanin kapisini actiginda,"hosgeldin evine" diyen  kokusu ile karsilasmak....

en son yeni yilda almistim evime cicek...artik eskisi gibi her hafta alamiyorum,en azindan karanfil alirdim eskiden....sumbulleri nedense geri ceviremedim markete gittigimde,halen duruyorlar solmak uzere,ama atmaya kiyamadim cunku kokarlarken mis gibi haksizlik gibi geliyor,yerlerini degistim mutfakta pencere onune koydum temizlik sonrasi....

benim kokulara karsi takintim var nedense.....o yuzden sarimsak sevmeyisim,kullanmayisim....sarimsak kokusunu  alirsam karsi taraftan da cok rahatsiz olurum ben....halbuki ne kadar iyidir derler..babaannem kucukken bize dolu dolu soydurur dolapta hazir bekletirdi,hemen yemeklere katmak icin.....biliyorum kimi yemekler sarimsaksiz cekilmez ama ben bile bile kendi pisirdigime koyamiyorum iste,hadi koydum,insanlarin taptaze sarmisagi canli canli yiyebilmesi dusuncesi bile beni tuhaf yapiyor...

surekli mum yakarim mesela,bir de potporim var artik orta masada,belki de kokmaz diye dusundum alirken ama mis gibi vanilya kokuyor oturma odasi...

camasir yikarken doluca koyarim ben yumusaticiyi mesela....hic bir camasir anneminkinin yerini tutmaz,giyilse bile defalarca mis gibi kokar onunkiler...oyleki komsulari bile sorar ne kullaniyor diye...yumos ekstra kullaniyor annecigim...gelirken bana da aldi 3 kilo,bende getirdim taa buralara,comfort kanimca yumos'un yarisi kadar kokmuyor...gun icerisinde,calisirken tsortumun kokusunu alinca arada,anneme yakinmisim gibi hissediyorum:) sadece 1 kilo yumosum kaldi,burdaki turk markette de satmiyorlar sanirim,hic karsilasmadik....

hala bacaklarim agriyor,ama dunki kadar kotu degil..yapmak istedigim islerimi halledebildim cok  sukur,evimi de temizledim...simdi kek yapsam mi diye dusunuyorum,aksama yesil mercimek corbasi yapacagim eristeli....ikimiz de hasta gibiyiz,iyi gelir belki....

gidip annecime dogum gunu karti postalayayim,en pembesi ve ciceklisinden:)

bir de kirmizi ojelerimi cikartayim...avon'dan yesil ojem geliyor bugun cok sevincliyim:)lavantali banyo kopuklerim de tabii ki,yari fiyatina,ismarlanmasa olmazdi...

bugun cok cirkinim,bunu da yazmadan gecemeyecegim:)

mis kokulu gunler sizinle olsun...

No comments:

Post a Comment