21 June, 2010


kizarmis pide arasi tricolore


bir sandviccinin,dogru duzgun sandivic tarifi!!! vermemesi ne ayip degil mi? hos,sanki ilk basladigim zamanlarda ton balikli,misirli bir sandvic yapmisim gibime geliyor,belki de deja vu'dur bilemiyorum...

sandvic aslinda,bence tum yemekler gibi tamamen damak tadiniza,hayal gucunuze,elinizdeki malzemeye kalmis birsey...mesela benim ilk aklima gelen sandvic imambayildili sandivic...bu da tabii ki babaannemin hayal gucu,pratikligi...Bodrum'da yazliga gittigimizde,Bagla plajinda gecerdi gunlerimizin cogu,her gun de disarda yiyemiyecegimize gore,babaannem de super imambayildi yapardi,hala o ekmek arasinin tadi damagimda,yaglarinin uzerime dogru akmasi gozlerimin onundedir.tabii ki onumdeki masmavi deniz,hic unutulamaz.

sonralarinda,okul donusu ya da kardesimin beslenme cantasi icin yaptigim sandvicler var aklimda,ince kasarli,salamli,mayonezli,vs...

ama en guzel sandvic,benim icin her yaz,hatta her mevsim klasik olan.ama yaza daha cok yakisan,beyaz peynirli,domatesli,sivri biberli ve yanina bol zeytinli sandwic oldu,ille de en taze ekmegin icine yapilan...

eskiden bu sandvicleri yaparken,bir gun gelip de sandvic barda-kafede calisacagim,kendi isimi acmak icin,kicimi yirtacagim aklima gelmemisti hic ne yalan soyliim.sadece sandwicle de kalmiyorum ki artik,paniniler,wrapler,Allah ne verdiyse,buldugum her cesidi dolduruyorum musterinin istegine gore...

tricolore,3 renk,italyan bayragini temsil eden bir klasik...salatasini cok yaparlar,biz de paninisini yapariz ama ben onu yaptikca,isinmis avacodolu,peyniri erimis, sicak ekmegi nasil insanlar yer diye merak ederim...benim icin avacodo,soguk yenmelidir,zaten en cok salataya yakisir,uzerine zeytinyagi-limon doktunuz mu,yeter de artar bile...

ister sandvicini,ister salatasini yapin,ayri bir renk katicaktir sofraniza...hem avacodo yagi pek iyiymis kalbe diye okumustum bir yerlerde..

malzemeler:

  • en tazesinden ekmek,ya da kizarmis ekmek
  • yrm avacado
  • 1 adet domates
  • bir kac dilim mozarella peyniri
  • 1 tatli kasigi,pesto sosu ekmegin uzerine yag niyetine surmek icin
  • uzerine gezdirmek uzere zeytinyagi
  • tabii ki suslemek icin taze feslegen
iste bu kadar,cok basit,pratik,doyurucu...her zaman insanin yemek yapasi gelmiyor degil mi?bu yuzden iste sandvicler,sandvicciler:) kurtaricilar bir nevi:)

yarin yeni yasima giriyorum ben...32 oluyorum hesaplara gore,kimisi 33 diyor sinir oluyorum:( 2010-1978=32 etmez mi canim kardesim? inanamiyorum desem,inanirmisiniz..yas, sadece bir numara,insan hissettigi yastadir kliseleri var hep insanlardan duydugum..dogrudur demek istiyorum inanin ki...hani bu kadar genc hissedip,genc gozukurken,numaranin buyumesi tuhafima geliyor o kadar:) tabii sacimdaki beyazlari artik sayamiyorum,ama onlar yastan degil,genetik sanirim:)

velhasil,yeni yasimla beraber,yeni bir ise basliyorum ben,pers gunu itibariyle...o yuzden cok heyecanliyim...mutluyum,hatta cok huzurluyum nedense...icimde inanilmaz bir doymusluk var..o yuzden, bugunu kendime ve evime ayirdim,yeni ise baslama oncesi,kendimi cok simartacagim ben...

kendinize iyi bakin,sevin,sevilin,simarinnnnnnn:)

6 comments:

  1. demek ondan böyle güzel tarifler çikolatalı kek tarifleri görüyoruz desene :)ama kim böyle bir sandviç'e hayır diyebilir ki :)

    ReplyDelete
  2. sandavic super gorunuyor sibel.ya ne zaman gelecen bizim buraya atla gel bi hafta sonu . bekliyorum bak. yeni isin hayirli olsun. cok sevindim. umarim hersey iyi olur yeni isnde. yeni isin hakkinda yaz. merak ettim ne isi oldugunu?
    veeee happy birthday canim. evet 32 oluyosun same as me !33 diyen kim ya 1 yas fazladan aceleye gerek yok
    sevgiler... opuyorum

    ReplyDelete
  3. hosgeldin ceyda'cim...ben yaparsam bu sandvici kimse hayir diyemez:)

    Sbn'cum mailleselim,kararlastiralim olmaz mi sen gitmeden..hem ben artik haftasonlari bosum:)is ayni is,sandvicciyim ben ya:)yas 32 kulaga hos geliyor sanki,hos 33 demek de pek bir sexy sanki:)optum

    ReplyDelete
  4. MUTLU YILLAR SANAAAA.. DOGUM GUNUN COK MUTLU OLSUN, KUTLU OLSUN. NE DILERSEN GERCEK OLSUN...
    32 dedigin nedir ki, ne guzel keske bende 32 olsaaamm, ama nerdee... 32.yi geceli 4 yilcik oldu.. ooff uleyn offf... hala london loondon tutturuyorum, kasim da gorusmek uzere insaalllaahhhh.
    operim.
    Dogum gunun cooooooooook kutlu olsun canim.

    Duy

    ReplyDelete
  5. tamam hafta sonlari bende bosum email atarim.

    ReplyDelete