01 August, 2010

Kabakli,karidesli linguini


kabakli ve karidesli linguini

sirf makarnaya olan askimdan,italyanca ogrenmek istiyorum..hatta gecen gun kendimi italyada hayal ettim nedense,hani kulturunu,her turlu yemegini ogrenirken..etrafimda guzel bir sarki gibi duyulan dili konusan guzel insanlarla cevrili oldugumu dusundum..kalabalik bir italyan ailesinin icinde olasim geldi..ve anlamadigim sesleri duyarken,icimde sessiz olmak geldi,hani anlamazken aval aval bakmak,icimde sessiz ama kulaklarimda cok sesli...ne sacmaliksa bu...nerden geldiyse aklima...ama iste,italya aski,yenileniyor icimde hep,buyuyor nedense..eskiden tarot bakan bir kadina gore benim bir italyanla evli olmam gerekiyordu simdi...

velhasil,bu sefer kabaklarimi farkli pisirmek istedim,o yuzden bu tarifi denedim,cok begendim ben,zaten makarnanin begenmedigim bir cesidini yapmadim ben simdiye kadar...fotograflar bulanik,cunku bir an once catalimi dolamak istedim lin-gu-i-ni-me...(yerim ben bu kelimeyi yaa)

tarif burdan. tabii ki ben olcuye uymadim her zamanki gibi,ama tum malzemeyi kullandim...

malzemeler:

  • zeytinyagi
  • 1 adet minik dogranmis kabak
  • 1 dis sarimsak
  • kirmizi biber,ben aci taze biber de kullandim
  • 400 g'dan az soyulmus temizlenmis karides
  • gonlumun istedigi kadar feslegen
  • 200 g konserve dogranmis domates,suyundan suzulmus
  • ve tabii ki linguini,kavanozumun yarisi
zeytinyaginda kabak pisirilir,karidesler,tuzlar biberler,acilar katilir domates sosu eklenir,feslegen unutulmaz,karidesler pisene kadar ateste birakilir,ki bu cok uzun surmez...istediginiz kivamda pismis makarna sosun icine eklenir,bir guzel harmanlanir ve afiyetle yenir...

agustos harika bir hafta ile baslar dilerim..

kendime not:dolabini duzenle!!!!!!!annen senden cok utanirdi o dolabi gorseydi....

7 comments:

  1. Çok leziz görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    ReplyDelete
  2. makarna aşkı yüzünden İtalyanca öğrenme fikrine bayıldım:)

    ReplyDelete
  3. karidesli makarnaya bayılırııımm....
    yummyyy.. ellerine saglik afiyet olsun...
    duy

    ReplyDelete
  4. Ay çok güzel görünüyor.
    Sevgiler:)

    ReplyDelete
  5. Gene diyetteyim acım ve makarna istiyorum :((

    ReplyDelete
  6. Fuat Bey,tesekkurler:)

    icimden geldigi gibi,italyaya askim,tarif edilemez,o yuzden konusmamak olmaz,ayip:) hic olmadi kufretsem bile ne guzel duyulur:)

    Duy'cum,bir dahakine seafood pasta deneyecegim:)

    Sansli'cim saol,ama sanki bulanik gozukuyor bende tum fotlar..

    Kanki'cim ne diyeti sen daha yaw,daha yeni dogurdun,biraz daha beklesen olmazmiydi?

    ReplyDelete
  7. ben de floransa manyaklığım yüzünden italyanca öğrenmiştim :) italyanca gerçekten süper bir dil..fonetiği mükemmel.kulağa çok hoş geliyor bence :) biraz fazla konuşuyorlar ama :) bizim gibi...

    bu linguiniye de bayldım.linguini ilk kez Ratatouille çizgi filminde dikkatimi çekmişti.Şef Linguini vardı galiba orda:) bayıldığım bir çizgi filmdir :)
    aşçılığa meraklı bir insan gördüm mü deliriyorum :) blogunu çok sevdim..sevgiler...

    ReplyDelete