14 September, 2012

Tunus'da tatil



Iste geldik burdayiz. 10 sene sonra,denizi,gunesi,kumu bir arada kucaklayabilmek harikaydi. Ne zorluklarla calisip,kimi zaman 7 gun, ayaklarima giren acilari unutuverdim bir haftada.Simardim,mayistim gunes altinda,su perisine dondum cogu gun.

Cokca yedim,kavun,karpuz,domates,krep,omlet,balik en cok tukettiklerimdi.

Giderken,kimseyle konusasim yok demistim herkese,harika insanlarla tanistim,birlikte oldukca cok zaman gecirdik.

3 kitap getirmistim,ikisini yarida biraktim,sonuncusunun yarisindayim ve birakmaya niyetim yok.

Ayaklarim bayram etti,yumusacik oldular kumdan.

Hergune elbise giymek oyle guzeldi ki,rengarenk.Siyaha yer yoktu bir hafta.Uzun zaman once alip da giyemedigim elbiseler,bikiniler,hepsini doya doya kullandim,yillar sonra ilk kez.


Sinir oldugum seyler oldu olmadi mi,ama hepsini gormemezlikten geldim,guzel olan seylerin yaninda,onlarin hic onemi yoktu cunku.Bu tatili cok uzunca zaman beklemis ve cokca hak etmistim kanimca.Oldugu gibi kabul etmeyi,sukretmeyi her gun kendime hatirlattim.Dilekler tuttum,denize attim.Belki ugurlu gelir yeni yer diye.

Erken yattim,erken kalktim,uzunca yuruyuslerle doluydu sabahlar.

Denizin tuzu oyle guzeldi ki.Ben  tuz severim,O yuzden Akdeniz benim icin cok baskadir,bir dolu ani ile yukludur,hepsi canlandi gozumde..Akdeniz aksamlari hala baskaydi baska bir kitada,baska bir ulkede olsa,erken bitse  bile.


Fayanslar,canak comlek hepsi harikaydi,hepsini alabilirdim.

Tunuslular beni sevdi:) Cogu cok kibardi.Yapiskan demislerdi,bizi cok rahatsiz eden olmadi.

Ben ki pazarlik etmeyi hic sevmem,pazarlik ustasi oldum:)

Dinar cok ucuz,harcamasi keyifli.


Hammamet,Sahline,Monaster,Nabul ve pazari gordugumuz yerlerdi. Biz Sousse ve Monaster arasindaydik.

Fotograflari kolajladim ki,bir postta herseyi anlatabileyim gunlerce devam etmeye gerek kalmadan.Umarim begenirsiniz.

Yasadiklarimdan ogrendiklerimi de paylasmak istiyorum,belki gitmek isteyenler vardir diye.Aklinizda bulunsun olmaz mi?


  • Vizesiz yeni bir ulkeye adim atmak cok keyifliymis,gorevliler tabii ki suratsiz,ama cikista ikimizde iki kisiyi guldurmeyi basardik:)
  • Ille de internetde ucuza tatil bulurum diye diretmeyin,biz son anda turizm sirketi ile rezervasyonumuzu yaptirdik ve kendimizi cok guvende hissettik.Thomas Cook ile gittik,son anda tatilimiz gecen sene oldugu gibi iptal olmadi ve otelde bizimle ilgilenen,yapilmasi gerekenleri oneren,hatta extradan kaziklanmayalim diye nerden nereye taksi fiyati belirten rep'lerimiz vardi.Gitmeden once,acikcasi biraz gergindik,cunku Tunus hakkinda oldukca negatif seyler duymustuk.
  • Hersey dahil tatile gidiyorsaniz,ki kimi zaman cok iyi gelebiliyor,erken kalkin,erken aksam yemegine gidin ki hersey daha leziz gozuksun:) Cunku insanlar saldiriyor!
  • Bahsis!!! Daha indiginiz anda isteniyor,istenicegi soyleniyor.Verdim verebildigim kadar,ozellikle oda gorevlimize ve sabah-aksam garsonlarimiza. Iki orta yasli adam bize cok iyi baktilar ve diger genc olan gibi sarkintilik etmediler.
  • Yemek,fena degildi.Ben daha cok Tunus yemegi bekliyordum,sadece bir aksami Tunus aksami ilan ettiler.Kisirlari bana gore oldukca sade idi,sanki sadece haresse puresi ile tatlandirilmis.Tatlilarini cok sevdim:) Eminim otantik restoranlarda daha guzeldir asil Tunus yemekleri. Hos tukettigim baliklarin sayisini hatirlayamayacagim:)


  • Kasaplarin girislerinde inek kafasi goruyorsaniz,taze et oldugunu ilan etmek icin:)
  • Tunus'dan para disari cikaramazsiniz 3.dunya ulkesi oldugu icin,stoklari sinirli.Harcayin,verin,taksit taksit bozdurun:)
  • Plaj gorevlisine iyi bakin,minderinizi tasiycak adam.Arada kendinize alir gibi su ya da yemek alin ve O'na verin. Ordaki insanlarin hepsi bahsisi fazlasi ile hak ediyorlar.Ortalama maas £300-400 mus.Prof'lar £800 alirlarmis.
  • Pazarlik yapin ve cok dikkatli olun.Resmen fiyatlari kafadan atiyor cogu.Zeytin agacindan yapilma bir tahta aldim,peynir tabagi olarak kullanmak icin,bir tezgahta,Nabul pazarinda,265 dinardan baslatti fiyatini,en son 80 dinara indi,baska tezgah neredeyse aynisini 80 dinardan baslatti ve ben 20 dinara aldim.Para ustunu vermek icin 5 dinari olmayinca bana bir spatula hediye ettti.
  • Gumus alirsaniz dikkat edin,pazardan aldigim,gumus bilezik,uzerinde isareti var dendi,kullandikca gumus olmadigina kanaat vermeye basladim.Otelin kuyumcusundan adlarimizin Arapca yazildigi donmeli yuzukte ise isaret yok.Gumus olduguna eminim:)
  • Cok sey beklemeyin,kiyaslamayin.Evet pis bir memleket,yarim kalmis binalarla dolu,cunku cok fakirler.Ama inanin ki Amsterdam da gayet pisti,Londra'm da pis olabilir kimi yerde ki hic biri de fakir 3.dunya ulkesi degil degil mi?Turistlerin de cok temiz olmadigina sahit olduk bir hafta icinde.
  • Cesme suyu icmek yok,tadi igrenc!
  • Ingiliz turistler cok enteresan,memleketimden insan manzaralari izlemeye deger.
Iste boyle benim aklimda kalanlar. Keyfini surun baska bir memlekette olmanin,ani biriktirmenin.Alis-veris yapmak bile anilara ani katiyor.:)

Baskentine de gidicegim Tunus'un bir gun.Kapidaki gorevliye soz verdim:)

Dun sabah geldik,geldigimizden beri camasir yikadik ve kedilerimize teslim birakilmis evi temizledik.Cok dagitmamislar;)

Dunyanin en guzel kosesinde binlerce tatil yapsam,evim evim,canim kedilerim diye sayiklarim ben.Gitmeleri,dondugumde sahip oldugum herseyi daha cok sevdirdigi icin seviyorum.Bu tatilde de anladim ki,sahip olduklarim oyle guzel ki,fazlasiyla yeter.

Keyifli ve pozitif gecsin haftasonu.

6 comments:

  1. ne güzel bir tatil olmuş, imrendim:)

    ReplyDelete
  2. Ohhh missss sefan olsun sayende 5 dk'da hayalde olsa Tunusa gittim yedim ictim rahatladim, varolsun blog kardesigi ne guzel geldi bu yazi bana :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne mutlu bana size iyi seyler hissettirdiysem.Sevgiler.

      Delete
  3. Deniz ve kum, gunes olayi bitiriyor Sibel :)

    Ne guzel kavusmak onlara.

    Pislik meselesine gelince yagmur yagmasa idi Ingiltere ne kadar temiz bir ulke olurdu cok merak ediyorum. Hele publarin yakinlari :)

    Paris'te kilise duvarlarindan idrar kokusu duymuslugum var!
    Ama Misir ve Hindistan bu konuda kara listemde onu soyleyeyim ;-)

    Bir de su onay isteyen harfleri sevmedim yorum yazarken, yorum onayini tercih ederim onun yerine :((

    ReplyDelete
  4. Misir icin cok duydum acikcasi pis diye.Amsterdamda ayakli acik cis yerini gorunce cok sasirmistim.Harfleri de degistirdim canim,nasil yapilmis oldugundan haberim bile yoktu acikcasi.sevgiler.

    ReplyDelete